Podczas dokonywania płatności Apple Pay z użyciem karty, jej numer nie jest zapisywany ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple. Jest zastępowany szyfrowanym cyfrowym odpowiednikiem, który jest przypisany do konkretnego urządzenia. Każda transakcja jest autoryzowana jednorazowym, dynamicznym kodem bezpieczeństwa.

Apple Pay dla klientów firmowych w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski przypomina, że w sklepach stacjonarnych z Apple Pay mogą korzystać posiadacze urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych modeli, a także posiadacze Apple Watch. W ten sposób można także dokonywać płatności internetowych. Wystarczy autoryzować transakcję za pomocą czytnika Touch ID lub, w przypadku modelu iPhone X, dwukrotne nacisnąć boczny przycisk i spojrzeć w ekran, aby potwierdzić transakcję poprzez Face ID.

W przypadku aplikacji mobilnych lub stron internetowych otwieranych w przeglądarce Safari, płacić Apple Pay mogą posiadacze smartfonów iPhone 6 i nowszych modeli, iPhone SE, iPad Pro, iPad (5. generacja), iPad Air 2 oraz iPad mini 3 i nowszych. Z Apple Pay można również korzystać w przeglądarce Safari na dowolnym urządzeniu Mac wprowadzonym na rynek w 2012 r. lub później, z systemem macOS Sierra. W takim przypadku należy potwierdzić płatność na smartfonie iPhone 6 lub nowszym modelu, Apple Watch lub MacBook Pro – za pomocą czytnika Touch ID.

W Polsce Apple Pay oferuje już 12 banków: Alior Bank (T-Mobile Usługi Bankowe), Bank Pekao, BNP Paribas, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, PKO Bank Polski, Raiffeisen Polbank, Santander Bank Polska, Bank Millennium i Credit Agricole. Do tej listy należy także dołączyć takie fintechy jak N26 i Revolut.