Jak nie prowadzić kampanii marketingowej dla sektora Fintech?

Co sprawi, że strategia marketingowa w sektorze Fintech (i nie tylko) odniesie sukces? Nie ma jednego, skutecznego sposobu, który zagwarantuje to, że kampania zrobi na odbiorcach duże wrażenie, ale wyeliminowanie niektórych błędów z pewnością poprawi jej sku-teczność. Według danych ekspertów blisko 87 proc. klientów uważa, że instytucje finan-sowe komunikują się z odbiorcami w sposób nudny i nieprzydatny. Przewodnik przygoto-wany przez ekspertów TWINO objaśni, czego nie powinno się robić w marketingu w sekto-rze fintech oraz jak sprawić, żeby następna strategia reklamowa uzyskała jak najlepszy możliwy zwrot z inwestycji.

Pomijanie mediów społecznościowych

Każda firma fintech musi pamiętać o potencjale odbiorców w mediach społecznościowych. W rzeczywistości wiele firm obawia się korzystania z tych mediów i ich unika. Banki są tego najlepszym przykładem – według raportuCarlisle & Gallagher Consulting Groupaż 87 proc. konsumentów postrzega korzystanie z mediów społecznościowych przez instytucje finansowe jako nudne, irytujące lub nieprzydatne. Potencjalni klienci spędzają sporą ilośc czasu w social mediach. Firma Securion Pay zauważyła, że ​​skuteczna kampania marketingowa musi uwzględniać osoby w wieku produkcyjnym, z których 84 proc. ma smartfony, a 78 proc. korzysta z nich przez ponad dwie godziny dziennie. Warto stworzyć silną obecność w mediach społecznościowych!

Powiększ

fintech-1
Podstawowe błędy fintechów w komunikacji medialnej

Tylko upewnij się, że masz skuteczny plan dla każdego kanału – treści na Twitterze mogą nie działać tak dobrze, jak na przykład na LinkedIn.Media społecznościowe to fantastyczna okazja do budowania relacji z klientami. Nawet jeśli otrzymasz negatywną opinię, sposób, w jaki sobie z tym poradzisz, będzie widoczny tak samo jak oryginalny komentarz. Możesz zamienić przekaz negatywny w pozytywny: przedstaw swój punkt widzenia i ustosunkuj się do sytuacji. Jeśli zignorujesz wiadomość szanse na to, że nieszczęśliwy konsument poczuje się urażony są bardzo duże. Niewykluczone, że klienci zwrócą się do innych stron internetowych, aby powiedzieć innym o tym doświadczeniu.

Brak odpowiedzi sprawi, że klient zniechęci się do firmy i napisze nie tylko negatywną opinię na naszej tablicy, ale również rozpowszechni ją wśród swoich znajomych, na forach internetowych czy grupach na FB. Dobrze wykorzystane social media są najlepszym narzędziem dowodzącym tego, że marka jest warta zaufania i polecenia, dlatego warto zadbać o profesjonalne ich prowadzenie – komentuje Michał Papliński, Country Manager w TWINO (właściciel netcredit.pl i incredit.pl).

Ogłaszanie każdej informacji

Czy wydarzyło się coś ekscytującego w firmie? Świetnie! Ale zanim pośpieszysz, by ogłosić to światu – zatrzymaj się na chwilę. Przemyśl czy wiadomości mogą zostać lepiej wykorzystane w późniejszym czasie? Incisive Edge zaleca firmom FinTech wstrzymanie się z publikacjami, jeśli wkrótce pojawią się na targach. Śmiało stwórz swoją notatkę prasową, ale nie pozwól jej jeszcze opublikować, aż do określonej daty, takiej jak targi lub innego ważnego wydarzenia w życiu Twojej firmy. To nie tylko wzbudza zaciekawienie, ale pozwala także dziennikarzom i autorom treści na zapoznanie się z tematem i napisanie interesującego oraz szczegółowego materiału.

Koncentracja tylko na Internecie

Firmy technologiczne pomimo silnej działalności w Internecie nie powinny unikać wszelkich form marketingu offline. Świat marketingu offline jest nadal silny i jest bardzo dobrym sposobem na zbudowanie marki i sprawienie, by ta została zauważona.Powstało kilka bardzo skutecznych kampanii marketingowych FinTech w trybie offline. Jeden z fintechów stworzył znakomitą kampanię offline, w której drukowane reklamy były umieszczane w podziemiach metra.

Bardzo często sygnał telefonu na stacjach metra nie jest wystarczający, dzięki czemu ludzie częściej zauważają i czytają wydrukowane reklamy! Jeśli dopiero zaczynasz, możesz nie mieć budżetu marketingowego na przeprowadzenie kampanii na szeroką skalę, ale to nie znaczy, że marketing offline jest dla Ciebie niedostępny. Czy wkrótce udasz się na targi lub wystawę? Poszukaj dostawcę banerów i eksponuj markę na swoim stoisku! Banery są świetnym narzędziem na wystawach i nierzadko są bardziej skuteczne niż reklamy cyfrowe na tego typu imprezach, a klienci pamiętają markę jeszcze długo po zakończeniu wydarzenia.

Niewłaściwa treść

Zarówno kampanie offline, jak i online wymagają silnego tekstu. Nie ma sensu posiadanie dobrze umieszczonej reklamy cyfrowej lub pięknie zaprojektowanego banera, jeśli używany język jest nudny i mało inspirujący. Niepoprawnie napisany tekst może tylko pogorszyć sytuację. Zastanów się, jaki jest cel Twojej kampanii marketingowej. Co próbujesz powiedzieć klientowi? Na poziomie podstawowym nowa technologia ma na celu rozwiązanie problemu, dlatego powiedz o tym swoim odbiorcom. Słowa takie jak „innowacyjny”, „nowatorski”, „szybki” i „prosty” mogą pomóc rozwiązać problemy techniczne, takie jak powolne ładowanie aplikacji lub skomplikowane procesy.

W końcu FinTech to rewolucyjne innowacje – powiedz światu, jak zmieniają sektor bankowy i finansowy. Spraw, aby Twoja firma wyróżniała się z właściwych powodów. FinTech jest szybko rozwijającym się sektorem, dlatego ważne jest, abyś wyprzedzał konkurencję. Dbaj o swoją strategię marketingową i prowadź szeroko zakrojone działania dzięki tym wskazówkom dotyczącym kampanii.