O nowym systemie biletowym w Białymstoku pisaliśmy na Fintek.pl już kilka dni temu. W dzisiejszym komunikacie prasowym czytamy, że rozwiązanie zostało wdrożone między innymi przy pomocy Banku Pekao. Nowa usługa ma ograniczyć korzystanie z gotówki, promując płatności zbliżeniowe, co jest szczególnie istotne w czasie pandemii koronawirusa.

Bank Pekao pomógł we wdrożeniu systemu biletowego w Białymstoku

Od 1 kwietnia w 255 pojazdach Białostockiej Komunikacji Miejskiej działają biletomaty, w których pasażerowie zapłacą za bilet zbliżeniowo. Po dokonaniu transakcji sama karta płatnicza staje się biletem uprawniającym do przejazdu. Biletomaty umożliwiają również płatność BLIKIEM. Projekt został uruchomiony przy wsparciu największych polskich organizacji płatniczych – Mastercard i Visa.

W razie kontroli wystarczy, że pasażer przyłoży kartę (telefon lub zegarek) do czytnika kontrolera. Urządzenie weryfikuje rodzaj i inne parametry zakupionego biletu. Co ważne, rozwiązanie to jest całkowicie bezpieczne. Kontroler nie ma dostępu do danych karty płatniczej pasażera. Jest ona wyłącznie potwierdzeniem dokonania transakcji – tłumaczy Bank Pekao w komunikacie.

Białystok dołącza do kilku miast w Polsce, które oferują podobne rozwiązania. Bilet na karcie płatniczej można zapisać między innymi we Wrocławiu, czy Bydgoszczy. Nowe systemy biletowe oferują także Rzeszów oraz Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (w Tychach i okolicznych gminach) – w przypadku tych miast pasażerowie mogą zapłacić tylko za faktycznie przejechaną liczbę przystanków.