— Stale rozwijamy umiejętności językowe Asystenta głosowego IKO i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o kolejne elementy i funkcje. — podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Sztuczna inteligencja w komunikacji z klientem zyskuje na popularności z dnia na dzień. Ostatnio informowaliśmy np. o tym, że InPost uruchomił na swojej infolinii voicebota o imieniu Mat.

Voiceboty PKO BP mają już za sobą ponad 10 mln rozmów

Sztuczna inteligencja przypominają klientom banku m.in. o spłacie zaległości, prowadzi ankiety, bada skłonności do zakupu produktu lub chroni finanse użytkownika. Obecnie w PKO BP trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi boty konwersacyjne.

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię. Zastępuje on interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Na ten moment, voicebot PKO BP rozumie 280 różnych tematów i przeprowadził już łącznie 5 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi ok. 500 tys. konwersacji.

— Kiedy dwa lata temu wdrażaliśmy pierwsze rozwiązania konwersacyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję, wiele osób traktowało je wyłącznie jako ciekawostkę. Dziś widzimy, że postępująca transformacja cyfrowa wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na automatyczną, ale i przyjazną obsługę klientów. – opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Wśród użytkowników aplikacji IKO rośnie także popularność Asystenta głosowego, czyli bota umożliwiającego bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń. Od momentu jego uruchomienia przeprowadził już ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Asystent ma już ponad 500 tys. unikalnych użytkowników.

Oprócz odpowiedzi na wiele pytań, Asystent głosowy IKO potrafi m.in. zrobić przelew, zmienić limity operacji na karcie sprawdzić stan i przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM. Umożliwia też analizę wydatków i oszczędności we wskazanym okresie.