Co oferuje Abonament Profesjonalny? W ofertach sprzedającego pojawi się jego logotyp, co do tej pory było dostępne tylko dla uczestników programu VIP oraz sprzedających w Strefie Marek. Abonament udostępni także planer kampanii Allegro Ads, bez dodatkowych opłat – dotąd dostępny jedynie dla sprzedających, którzy kwartalnie wydawali na promocję przez Allegro Ads minimum 3000 zł. Posiadacze Abonamentu Profesjonalnego uzyskają także dostęp do rozszerzonych statystyk sprzedaży w ramach usługi Trade Analytics dzięki której sprzedający sprawdzą swoje statystyki sprzedaży i porównają się z konkurencją oraz poznają trendy w e-commerce.

Poza wspomnianymi funkcjonalnościami w nowym pakiecie znajdą się wszystkie rozwiązania dostępne w obecnym Abonamencie. Chodzi o Menedżera Sprzedaży, tagi ofertowe, banery na liście ofert i serie produktowe. Abonament Profesjonalny kosztować będzie 199 zł, natomiast cena obecnego Abonamentu pozostanie na niezmienionym poziomie 39 zł. To kolejne nowości na Allegro po wprowadzeniu takich rozwiązań jak Allegro Smart, Allegro Lokalnie, czy odroczonych płatności (Allegro Zapłać Później)

Zmiany na Allegro już od 5 listopada

Allegro zmieni także prowizje od sprzedaży oraz opłaty za utrzymanie oferty w kilku kategoriach. Serwis zapewnia, że chce ułatwić sprzedającym promowanie ofert, dlatego w kategoriach: biżuteria damska; Biżuteria męska; Biżuteria dziecięca; Biżuteria Ślubna; Piercing; Odzież, Obuwie, Dodatki; Obuwie oraz Odzież (w ramach kategorii Dziecko); Bielizna i odzież erotyczna (w ramach kategorii Zdrowie) obniży opłatę za wyróżnienie w ofertach wielowariantowych. Po zmianie wyniesie ona 5,90 zł za 10 dni. Obecnie opłata wynosi 19 zł za 10 dni.

Z kolei w kategorii Leki bez recepty Allegro przestanie naliczać prowizję od sprzedaży, która obecnie wynosi 10%. Zamiast niej serwis wprowadzi opłatę za wystawienie oferty, którą uzależni od ceny przedmiotu:

  • do 10zł – 0,50 zł za 10 dni
  • od 10,01 do 25 zł – 1,00 zł za 10 dni
  • od 25,01 zł do 50 zł – 2,00 zł za 10 dni
  • powyżej 50 zł – 5 zł za 10 dni.

Allegro chce mieć dostęp do lokalizacji użytkowników

Allegro zapamięta także naszą lokalizację. W komunikacie czytamy, że serwis jest otwarty na różne kanały kontaktu z kupującymi i sprzedającymi – także przez media społecznościowe. Właśnie dlatego w Polityce ochrony prywatności uwzględni dane, do których ma dostęp w przypadku gdy kupujący i sprzedający kontaktują się z serwisem przez media społecznościowe. Dane z mediów społecznościowych to na przykład nazwa użytkownika czy numer telefonu z Facebooka lub Instagrama. Allegro zapewnia, że pozyskuje je wyłącznie w celu odpowiedzi na pytania od użytkowników.

Ponadto serwis uwzględni zapis o udostępnianiu lokalizacji klienta przez przeglądarki internetowe oraz aplikacje mobilne, jeśli ten wyrazi na to zgodę. Dzięki udostępnieniu lokalizacji, na stronach Allegro oraz w aplikacji mobilnej platforma będzie mogła prezentować treści lepiej dopasowane do potrzeb kupujących i sprzedających – czytamy w komunikacie.