mojeID to rozwiązanie dostarczane przez Krajową Izbę Rozliczeniową, które pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości. Na początek za pomocą mojeID będzie można podpisać umowę z PGNiG. W przypadku Banku Pekao usługę nazwano PekaoID.
mojeID już dostępne dla klientów Banku Pekao
mojeID to cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, dzięki któremu nie trzeba będzie zapamiętywać kolejnych loginów i haseł do serwisów internetowych – będzie można zalogować się „przez bank”, tak jak teraz logujemy się „przez Facebooka”, czy przez „konto Google„. Na razie rozwiązanie działa tylko na stronie PGNiG, ale docelowo do systemu mają dołączać kolejni dostawcy.
– mojeID przyspiesza i upraszcza wiele procesów, dzięki temu zdalnie można wykonać czynności, które do tej pory wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi lub umawiania się z kurierem – wyjaśnia Bank Pekao w komunikacie.
PekaoID, czyli swoją cyfrową tożsamość, może utworzyć każda, pełnoletnia osoba fizyczna, będąca klientem detalicznym Banku Pekao, posiadająca aktywny rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, kiedykolwiek wiarygodnie zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce banku z ważnym dokumentem tożsamości. Wystarczy zalogować się do Pekao24 i złożyć elektroniczny wniosek o wydanie i jednoczesne aktywowanie PekaoID.
Co można zrobić przy pomocy PekaoID? Przede wszystkim potwierdzić tożsamość, pełnoletność, numer rachunku bankowego, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu, a także logować się jednym loginem i hasłem do serwisów internetowych u dostawców usług, którzy wprowadzą taką funkcjonalność. Niestety na razie takie rozwiązanie wprowadziło tylko PGNiG.