Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np.
w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób.
Myśląc o ekspansji sklepu internetowego na nowe rynki, warto zwrócić uwagę na dostosowanie metod płatności do lokalnych preferencji klientów, gdyż jest to jeden z kluczowych czynników sukcesu dla takiego przedsięwzięcia.

Nowe metody płatności od PayU w Europie
W odpowiedzi na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej, PayU poszerzyło portfolio metod płatności oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dodano lokalne metody płatności popularne wśród konsumentów z Europy Zachodniej.
Pomoże to polskim przedsiębiorcom w dostosowaniu się do preferencji klientów ze wszystkich atrakcyjnych i bliskich geograficznie rynków. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank (grafika powyżej).
– Bardzo nas cieszy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza granice kraju. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania w zakresie lokalnych metod płatności, dzięki którym możemy wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej w całej Europie – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, Prezes PayU S.A.
Konkurencja na rynku płatniczym w Europie Środkowo-Wschodniej stale rośnie. Dobrym przykładem jest prowadzona obecnie ekspansja fintechu Adyen w Polsce. Spółka otworzyła biuro w Warszawie, które ma być hubem dla całego regionu. Więcej na ten temat można przeczytać w rozmowie z Jakubem Czerwińskim, VP Sales w Adyen.
/RT