Oddziały banku, które biorą udział w testach, zostały wyposażone w specjalne sensory liczące uśmiechy doradców oraz klientów. W trakcie rozmowy z klientem pracownik otrzymuje punkty za uśmiech, które potem może wymienić na nagrody. Z drugiej strony liczone są też uśmiechy klientów dzięki którym wspierane są lokalne cele charytatywne przy udziale Fundacji PKO Banku Polskiego. Jeden uśmiech klienta to jeden grosz dla potrzebujących. Stanowiska obsługi zliczające uśmiechy oznaczone są żółtym balonem.

PKO Bank Polski i Quantum CX

W pilotażu bierze udział kilkanaście oddziałów w całej Polsce. PKO Bank Polski podaje, że w czasie trwania testów liczba uśmiechów doradców wzrosła o 130%,a  klientów o 78%.

Quantum CX to kolejna firma, która dzięki współpracy z programem „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, otrzymała możliwość przetestowania swojej technologii. To jedna z pierwszych firm technologicznych na polskim rynku, która połączyła możliwości sztucznej inteligencji z analizą reakcji behawioralnych klientów. Rozwiązanie zaproponowane przez startup przyspiesza proces budowy częstszego okazywania pozytywnych emocji w miejscu pracy, jak i w życiu.

Wcześniej swoje rozwiązania we współpracy z największym polskim bankiem wdrożyły takie fintechy jak Coinfirm, Emplocity, IC Solutions, czy TuPrawnik. W sumie w trakcie pierwszego roku działalności „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” dedykowany zespół ekspertów przeanalizował zgłoszenia ponad 300 młodych firm z Polski i z zagranicy.