W przedsięwzięciu biorą udział Visa, Mastercard, American Express i Discover. Nowy standard płatności oparty jest na rozwiązaniu SRC (Secure Remote Commerce), a pierwszymi sieciami, w których pilotażowo można dokonać takich transakcji są Rakuten i Cinemar oraz fundacja Movember.

Visa i Mastercard testują standard SRC

SRC ma ujednolicić sposób płacenia kartami w Internecie. Obecnie w sklepach internetowych istnieje duża liczba różnych standardów płatności, co może zwiększać ryzyko porzucania koszyków zakupowych. Dzięki „click to pay”, nie będzie konieczności rejestrowania się i logowania, w celu dokonania płatności. Mają być one równie łatwe jak płatności kartą w świecie realnym – wyjaśnia Visa w komunikacie.

Ikonka SRC ma stać się odpowiednikiem symbolu płatności kartowych w fizycznych punktach sprzedaży. Jest to szczególnie istotne z uwagi na to, jak duże znaczenie ma doświadczenie użytkownika w dynamicznie rozwijającym się obszarze m-commerce. Klienci najchętniej korzystają z tych standardów płatności, które dobrze znają, a różnorodność bramek płatniczych i procesów płatności kartami w Internecie nie pomagają w konwersji.

Visa zamierza promować standard SRC także w Polsce – dla użytkowników Visa Checkout. Standard SRC od początku roku 2020 będzie szeroko wprowadzany w USA. Kolejnymi firmami, które do końca 2019 roku umożliwią płatność standardem SRC klientom będą między innymi BassPro, JoAnn Fabric and Crafts, Papa John’s, Saks Fifth Avenue, SHOP.com oraz Tickets.com