Płatności jednym kliknięciem? Visa i Mastercard testują nowe rozwiązanie

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Mastercard#Płatności#Visa
Opublikowano: 25 października 2019, 10:47 Aktualizacja: 25 października 2019, 13:31

Amerykańskie organizacje kartowe rozpoczynają testy nowego standardu płatności „click to pay”. Ma on pozwolić klientom w USA na ujednolicone, prostsze i bezpieczniejsze transakcje online.

W przedsięwzięciu biorą udział Visa, Mastercard, American Express i Discover. Nowy standard płatności oparty jest na rozwiązaniu SRC (Secure Remote Commerce), a pierwszymi sieciami, w których pilotażowo można dokonać takich transakcji są Rakuten i Cinemar oraz fundacja Movember.

Visa i Mastercard testują standard SRC

SRC ma ujednolicić sposób płacenia kartami w Internecie. Obecnie w sklepach internetowych istnieje duża liczba różnych standardów płatności, co może zwiększać ryzyko porzucania koszyków zakupowych. Dzięki „click to pay”, nie będzie konieczności rejestrowania się i logowania, w celu dokonania płatności. Mają być one równie łatwe jak płatności kartą w świecie realnym – wyjaśnia Visa w komunikacie.

Ikonka SRC ma stać się odpowiednikiem symbolu płatności kartowych w fizycznych punktach sprzedaży. Jest to szczególnie istotne z uwagi na to, jak duże znaczenie ma doświadczenie użytkownika w dynamicznie rozwijającym się obszarze m-commerce. Klienci najchętniej korzystają z tych standardów płatności, które dobrze znają, a różnorodność bramek płatniczych i procesów płatności kartami w Internecie nie pomagają w konwersji.

Visa zamierza promować standard SRC także w Polsce – dla użytkowników Visa Checkout. Standard SRC od początku roku 2020 będzie szeroko wprowadzany w USA. Kolejnymi firmami, które do końca 2019 roku umożliwią płatność standardem SRC klientom będą między innymi BassPro, JoAnn Fabric and Crafts, Papa John’s, Saks Fifth Avenue, SHOP.com oraz Tickets.com


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

platnosci-jednym-kliknieciem-visa-i-mastercard-testuja-nowe-rozwiazanie