Pyszne.pl zachęca do zamawiania jedzenia w plenerze. Nowe trendy na rynku

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#e-commerce#m-commerce#Pyszne.pl
Opublikowano: 6 czerwca 2019, 09:00 Aktualizacja: 6 czerwca 2019, 11:48

Intryguje nas kuchnia gruzińska, ale najchętniej zamawiany dania kuchni polskiej. Aż 98% Polaków wybiera rodzime potrawy – takie wnioski płyną z nowego Raportu Food-Trendów, przygotowanego przez Pyszne.pl. Serwis zaprezentował także nową przestrzeń na Bulwarach Wiślanych w Warszawie.

Rynek zamawiania jedzenia online rośnie bardzo dynamicznie. Ciężko oszacować jego dokładną wartość, ale zgodnie z zeszłorocznymi prognozami Statista już w 2022 roku sektor ten ma być warty w Polsce około 332 mln dolarów. Pomimo popularyzacji Internetu wciąż chętnie dzwonimy do restauracji i zamawiamy jedzenie telefonicznie – to właśnie przekonanie tej grupy klientów do korzystania z zamawiania online będzie kluczowe dla dalszego rozwoju branży.

Pierwsza edycja Raportu Food-Trendów Pyszne.pl

Raport Food-Trendów zdradza, że aż 28% Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy odkryło dla siebie nową kuchnię świata, a trzy osoby na cztery są zainteresowane próbowaniem coraz to nowych jej rodzajów. W poszukiwaniu niecodziennych smaków coraz chętniej patrzymy na Wschód. Najwięcej respondentów stwierdziło, że najbardziej chciałaby spróbować dań gruzińskich (25%).

Polacy mają jasno ustaloną hierarchię posiłków. Jak twierdzi prawie połowa respondentów, najważniejszy w ciągu dnia jest obiad.  Po nim zaś śniadanie z 37% odpowiedzi. Mało istotne są natomiast drugie śniadanie (5%), kolacja (4%) czy lunch (1%). Najmocniej zakorzeniona w preferencjach Polaków i wybierana zdecydowanie najczęściej jest kuchnia polska (98%). Nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest jednak umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23 % z nas.

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2019 na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Co ważne dane nie były zbierane wśród klientów Pyszne.pl – w badaniu udział wzięli Polacy zamawiający jedzenie online. Pełny raport można pobrać tutaj.

Plener Pyszne.pl na Bulwarach Wiślanych

Poza Raportem Food-Trendów zaprezentowano również pierwszy Plener Pyszne.pl na warszawskich Bulwarach Wiślanych. To strefa, w której będzie można spróbować różnych kuchni świata, zamawiając jedzenie z pobliskich restauracji. Docelowo takie lokalizacje mają powstać także w innych polskich miastach – ale najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku.

Za pomocą Pyszne.pl można zamówić jedzenie do domu lub biura, a także odebrać je w restauracji osobiście – na przykład wracając z pracy. Kolejnym krokiem ma być zamawianie posiłków do lokalizacji plenerowych. Właśnie do tego mają przyzwyczaić Polaków Plenery Pyszne.pl. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamówić jedzenie na przykład do parku – kurier odnajdzie nas za pomocą wskazówek, które przekażemy mu przez telefon. Czy to będzie nowy trend na rynku? Czas pokaże.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

plener-pyszne-bulwarach-wislanych-zamawianie-jedzenia-online