Rynek zamawiania jedzenia online rośnie bardzo dynamicznie. Ciężko oszacować jego dokładną wartość, ale zgodnie z zeszłorocznymi prognozami Statista już w 2022 roku sektor ten ma być warty w Polsce około 332 mln dolarów. Pomimo popularyzacji Internetu wciąż chętnie dzwonimy do restauracji i zamawiamy jedzenie telefonicznie – to właśnie przekonanie tej grupy klientów do korzystania z zamawiania online będzie kluczowe dla dalszego rozwoju branży.

Pierwsza edycja Raportu Food-Trendów Pyszne.pl

Raport Food-Trendów zdradza, że aż 28% Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy odkryło dla siebie nową kuchnię świata, a trzy osoby na cztery są zainteresowane próbowaniem coraz to nowych jej rodzajów. W poszukiwaniu niecodziennych smaków coraz chętniej patrzymy na Wschód. Najwięcej respondentów stwierdziło, że najbardziej chciałaby spróbować dań gruzińskich (25%).

Polacy mają jasno ustaloną hierarchię posiłków. Jak twierdzi prawie połowa respondentów, najważniejszy w ciągu dnia jest obiad.  Po nim zaś śniadanie z 37% odpowiedzi. Mało istotne są natomiast drugie śniadanie (5%), kolacja (4%) czy lunch (1%). Najmocniej zakorzeniona w preferencjach Polaków i wybierana zdecydowanie najczęściej jest kuchnia polska (98%). Nasza znajomość aktualnych światowych trendów związanych z jedzeniem jest jednak umiarkowana. Tylko 40% Polaków zna pojęcie street food, a o slow food słyszało 23 % z nas.

Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2019 na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Co ważne dane nie były zbierane wśród klientów Pyszne.pl – w badaniu udział wzięli Polacy zamawiający jedzenie online. Pełny raport można pobrać tutaj.

Plener Pyszne.pl na Bulwarach Wiślanych

Poza Raportem Food-Trendów zaprezentowano również pierwszy Plener Pyszne.pl na warszawskich Bulwarach Wiślanych. To strefa, w której będzie można spróbować różnych kuchni świata, zamawiając jedzenie z pobliskich restauracji. Docelowo takie lokalizacje mają powstać także w innych polskich miastach – ale najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku.

Za pomocą Pyszne.pl można zamówić jedzenie do domu lub biura, a także odebrać je w restauracji osobiście – na przykład wracając z pracy. Kolejnym krokiem ma być zamawianie posiłków do lokalizacji plenerowych. Właśnie do tego mają przyzwyczaić Polaków Plenery Pyszne.pl. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zamówić jedzenie na przykład do parku – kurier odnajdzie nas za pomocą wskazówek, które przekażemy mu przez telefon. Czy to będzie nowy trend na rynku? Czas pokaże.