Awaria pojawiła się około godziny 10.00. mBank poinformował o niej na swoim koncie na Twitterze. Klienci nie mogą płacić BLIKIEM, ale na szczęście płatności kartami działają bez zarzutu.

: Systemy banku działają już prawidłowo.

 

Awaria bankowości elektronicznej w mBanku

– Logowanie do aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego trwa dłużej niż zwykle. Trudności dotyczą też aplikacji maklerskich mBanku.
Nie zapłacicie BLIKIEM, ale możecie płacić naszymi kartami. Pracujemy nad przywróceniem dostępności usług – czytamy na Twitterze mBanku.

Awarie bankowe to zmora naszych czasów – w 2019 roku w polskim sektorze bankowym naliczyliśmy około 40 takich incydentów. Dla porównania w roku 2018 było ich ponad 50. Zdecydowana większość awarii to właśnie kłopoty z zalogowaniem do aplikacji mobilnej lub bankowego systemu transakcyjnego. Rzadziej występują takie utrudnienia jak brak możliwości płatności kartą, czy błędne naliczanie salda.

Więcej na temat awarii bankowych przeczytacie w naszym tekście, w którym pochyliliśmy się nad tym problemem (link powyżej). Poprosiliśmy o komentarze największe banki działające w Polsce, które wyjaśniły z czego wynika większość tego typu incydentów. Nie bez znaczenia jest coraz większa liczba użytkowników bankowości elektronicznej (która wpływa na obciążenie systemów), ale występują także prostsze awarie sprzętowe.

O występujących problemach z logowaniem lub dostępnością do usług bankowych, można przeczytać w naszej zakładce awarie bankowe.