Jak wielokrotnie podkreśla prezes spółki zależy im na technologicznym rozwoju i pokazywaniu swoich narzędzi. Również w obszarze sztucznej inteligencji. Jest duża szansa, że mamy możliwość obserwowania narodzin pioniera z tego zakresu w ramach branży FinTech.

Elon Musk, jeden z najbardziej bezkompromisowych wizjonerów naszych czasów, powiedział – „Jeśli coś jest naprawdę ważne, robisz to, nawet jeśli szanse na sukces nie są zbyt duże”. Ten cytat z powodzeniem można odnieść do branży finansowej. Fintechy zaczynały w większości jako niewielkie podmioty, które musiały rzucić wyzwanie ogromnym bankom. Ostatecznie udało im się odnieść sukces i zrewolucjonizować to, jak zarządzamy swoim budżetem.

Co oferuje Provema?

Provema to polski fintech z siedzibą w Katowicach, który działa na rynku od 2015 roku. Firma ma około 300 tys. klientów i łącznie pozyskała od inwestorów ponad 20 mln złotych. Celem Provemy jest pozyskiwanie ok. 30 tys. nowych klientów miesięcznie. Proces ubiegania się o pożyczkę jest w pełni zautomatyzowany, a czas od momentu złożenia wniosku do wypłaty pieniędzy ma być nie dłuższy niż 5 minut. To ekstremalnie szybko nawet jak na firmy pożyczkowe.

Provema szczyci się, że  system weryfikacji dokumentów online wykorzystuje technologię opartą o sztuczną inteligencję, co pozwoliło skrócenie weryfikacji z 3 minut do 4 sekund. System potrafi zliczyć podpisy i porównać je z dowodem osobistym – wyjaśnia fintech. Jak już wspomnieliśmy każda jedna aplikacja powstaje od początku do końca w wewnętrznym zespole.

Ponadto Provema jeszcze w tym roku planuje debiut własnej aplikacji mobilnej, która umożliwi nie tylko uzyskanie pożyczki za pośrednictwem telefonu lub tabletu, ale także zaoferuje wiele dodatkowych usług- między innymi karty płatnicze, ubezpieczenia, czy usługi prawne. Z niecierpliwością oczekiwać będziemy nowych informacji na ten temat. Wszystko zachowane jest jeszcze w tajemnicy więc możemy spodziewać się naprawdę nieszablonowych rozwiązań. Co Provema może nam zdradzić?

Bot głosowy, sztuczna inteligencja i dedykowane API

Firma przygotowuje także rozwiązanie pozwalające na składanie wniosku o pożyczkę za pomocą SMS-a, dedykowanego chata oraz fejsbukowego Messengera. Ponadto wniosek o pożyczkę będzie można złożyć wdzwaniajac się na infolinię obsługiwaną przez bota wykorzystującego machine learning. Na początku bot będzie uczył się od konsultantów Provemy, którzy za jego pomocą będą wykonywali różne czynności. Jak ma to wyglądać w praktyce? Klient pisze wiadomość, a konsultant otrzymuje do wyboru kilka odpowiedzi. Wybiera spośród nich prawidłową, a bot zapamiętuje ten wybór, by w przyszłości wiedzieć, co ma zaproponować – wyjaśnia fintech.

To nie wszystko. Provema tworzy także dedykowane API do podłączenia płatności typu pay- by-link, bez konieczności logowania. W tym celu fintech wykorzysta technologię blockchain, która wspomoże i zabezpieczy proces autoryzacji transakcji. Firma ma też inne ambitne plany. Chodzi między innymi o wykorzystanie sztucznej inteligencji w takich procesach jak odzyskiwanie wierzytelności, sprzedaż, czy scoring sprzedaży portfeli (chodzi tutaj o ocenę jakości portfela oraz jego odpowiednie katalogowanie).

Użyte technologie i poziom zaawansowania Provemy to dowód na to, że instytucje pożyczkowe działające online, czyli lendtechy, to firmy zaawansowane i innowacyjne, wyznaczające trendy i dbające o zadowolenie klienta. Co do zasady kibicujemy wszystkim polskim fintechom, dlatego również w tym przypadku trzymamy kciuki za sukces. Proponowane rozwiązania wyglądają naprawdę obiecująco. Wierzymy, że im większa konkurencja na rynku, tym lepsze produkty otrzymują klienci.

Partnerem publikacji jest lendtech Provema.