Założony w Londynie w 2015 r. Revolut z początku oferował aplikację do wymiany walut i przelewy międzynarodowe. W ciągu 7 lat spółka mocno poszerzyła katalog oferowanych usług. Znalazły się w nim m.in. jednorazowe karty wirtualne ze zmiennym numerem, oprocentowane konta oszczędnościowe. produkty kredytowe i usługi odroczonej płatności.

Revolut wychodzi poza usługi finansowe udostępniając np. możliwość rezerwacji noclegów w hotelach i domach na wynajem. Jedną z ostatnich nowości od fintechu jest funkcja, która zmienia zwykłą kartę wirtualną lub fizyczną w kartę do płatności kryptowalutami. Pierwsze rynki, na których ruszyła nowa usługa to Wielka Brytania i Szwajcaria.

Revolut kontynuuje globalną ekspansję

Brytyjski fintech pracuje nad startem swojej “lekkiej” wersji aplikacji, Revolut Lite, na kilkunastu rynkach Ameryki Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Klienci aplikacji Revolut Lite będą mogli korzystać z bezpłatnych przelewów międzynarodowych.

Revolut umacnia pozycję na rynkach zagranicznych, m.in. na rynku amerykańskim. W tym roku liczba klientów w USA przekroczyła pół miliona, a liczba pracowników 150 osób. Ponadto, firma buduje zespoły w krajach Ameryki Łacińskiej, Azji i na Bliskim Wschodzie. W Indiach udało się zatrudnić ponad 400 osób – trwają już prace nad udostępnieniem aplikacji Revolut na tamtejszym rynku.

Fintech prowadzi także zaawansowane rekrutacje do zespołów w Meksyku i Brazylii, które do 2025 roku mają liczyć łącznie ponad 250 pracowników. W najbliższych miesiącach Revolut chce wejść do Nowej Zelandii. W tym przypadku ekspansja ma być realizowana przy wsparciu biura w Australii.

Jak i gdzie najbardziej rósł Revolut w ostatnich miesiącach?

  • Wielka Brytania +1,1 mln klientów
  • Polska +460 tys. klientów
  • Rumunia +450 tys. klientów
  • Francja +340 tys. klientów
  • Hiszpania +320 tys. klientów
  • Irlandia +230 tys. klientów
  • USA +125 tys. klientów