Do Revolut dołączyło w zeszłym roku blisko 10 mln klientów, wartość depozytów klientów wzrosła o 71%, a liczba klientów korzystających z planów płatnych o 55%.

Zysk netto Revolut w 2022 roku wyniósł 7 mln dolarów

Revolut zainwestował 265 mln USD z wypracowanego zysku brutto w dalszy wzrost, podwoił zatrudnienie i zwiększył wydatki na nowe premiery produktowe oraz globalną ekspansję. Fintech liczy, że w 2023 r. osiągnie przychody w wysokości 2 mld $ (1,7 mld £) i dwucyfrową marżę zysku netto – czytamy w komunikacie.

– Patrząc w przyszłość, skupiamy się na dalszym wzroście na wszystkich naszych rynkach. Kontynuujemy proces ubiegania się o licencję bankową w Wielkiej Brytanii, a także udostępniamy aplikację Revolut w kolejnych krajach, docelowo na całym świecie. Przekroczyliśmy liczbę 35 milionów klientów, wykonują z nami ponad pół miliarda transakcji miesięcznie. Zamierzamy osiągnąć i przekroczyć liczbę 350 milionów klientów na świecie – mówi Nik Storoński, CEO w Revolut.

Poniżej kilka wybranych danych z raportu Revolut:

  • Przychody z Kart i interchange wzrosły o 105%, z 184 mln USD w 2021 r. do 377 mln dolarów w 2022 r.
  • Przychody z Subskrypcji Revolut wzrosły o 48%, z 132 mln USD w 2021 r. do 195 mln dolarów w 2022 r.
  • W 2022 r. do Revolut przeszła rekordowa liczba klientów (blisko 10 mln nowych klientów). Wartość Depozytów wzrosła o 71% rok do roku. Wielu klientów zaczęło używać aplikacji nie tylko okresowo, ale na co dzień i korzystać z Revolut jako konta głównego.
  • Revolut przeznacza nadwyżkę zysków brutto po uwzględnieniu kosztów operacyjnych, 265 mln USD, głównie na dalsze inwestycje w: sprzedaż i marketing, nowe produkty i ekspansję globalną, czy doświadczenie klienta (CX).
  • Fintech w ramach inwestycji podwoił też zatrudnienie z ok. 3 tys. do ok. 6 tys. pracowników.

W komunikacie czytamy, że Wwrost przychodów zapewnił Revolut pozycję umożliwiającą generowanie zysków, firma odnotowała skorygowaną EBITDA w wysokości 28 mln USD za 2022 r. i zysk netto 7 mln dolarów.

Teraz celem fintechu jest osiągnięcie przychodów na poziomie 2 mld USD w 2023 roku i zanotowania dwucyfrowej marży zysku netto do końca bieżącego roku. Jak dotąd w ciągu ostatnich miesięcy fintech wprowadził już w zakresie produktów m.in.: Konta wspólne, Tap To Pay, Atrakcje w podróży, Ubezpieczenia komunikacyjne (samochodu), handel akcjami europejskimi, fundusze ETF, czy usługę Trading Pro.