Rozwój e-commerce w Polsce. Na co zwracać uwagę?

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#e-commerce
Opublikowano: 20 czerwca 2018, 10:19 Aktualizacja: 20 lutego 2019, 20:34

Rozwój rynku e-commerce nie zwalnia tempa. W Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych, a co za tym idzie wielu początkujących przedsiębiorców stawia swoje pierwsze kroki właśnie w tej branży.

Na co warto zwrócić uwagę rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce? Jedną z najważniejszych decyzji jest wybranie odpowiedniego dostawcy płatności.

Na początek formalności…

Oczywiście na początek trzeba wykonać takie kroki, jak rejestracja działalności gospodarczej (zazwyczaj jednoosobowej) oraz opracowanie wstępnego budżetu. O ile forma jednoosobowej działalności gospodarczej nie generuje dużych kosztów, o tyle trzeba liczyć się z wydatkami w przypadku składek do ZUS – szczególnie po upływie kilku pierwszych miesięcy. Warto też postawić na silną markę – wybrać łatwy do zapamiętania znak towarowy i odpowiednio go chronić. Na przykład rejestrując powiązane z nim domeny z różnymi końcówkami. Tego typu aspekty są jednak tożsame dla każdej formy działalności gospodarczej. Czym wyróżnia się branża e-commerce?

Jedną z najważniejszych decyzji będzie wybór metod płatności i odpowiedniego dostawcy. Klienci chcą mieć dostęp do jak największej gamy metod płatności – zaczynając od klasycznych pay-by-linków, kończąc na szybkich płatnościach BLIK. Rozkręcając sklep internetowy warto wybrać takiego dostawcę, który zapewni najszerszy wachlarz możliwości.

Nie warto patrzeć tylko na cenę

Często niskie ceny oznaczają, że oferta jest mocno ograniczona, przez co późniejsza integracja nowych opcji płatności staje się niemożliwa – co odbija się negatywnie na obrotach sklepu. Należy zwrócić uwagę jakie metody płatności oferuje dany pośrednik, w jakich walutach pozwala przyjmować płatności oraz jakie integracje umożliwia. Ważne też, czy pozwala na wdrożenie takich opcji jak płatności cykliczne, płatności jednym kliknięciem lub integracja z aplikacją mobilną.

Warto też pomyśleć przyszłościowo – czy w razie rozpoczęcia działalności za granicą taki dostawca wciąż będzie z nami współpracował? Czy umożliwi przyjmowanie płatności na terenie innego kraju? Lepiej nie przechodzić po raz kolejny procesu integracji. Na koniec – kwestia bezpieczeństwa. Dostawca musi być regulowany przez odpowiednią instytucję. W Polsce rolę tą spełnia Komisja Nadzoru Finansowego. Warto wybierać uznanego pośrednika, który działa na rynku już od dłuższego czasu. W tym przypadku zapłacenie większej stawki odbije się korzystnie na naszym biznesie.

– Dostępność różnych metod płatności to zdecydowanie jeden z bardziej istotnych aspektów, na który powinniśmy zwracać uwagę przy wyborze operatora do swojego e-sklepu. To właśnie możliwość wyboru szybkich płatności jest motywacją zakupową dla blisko 70% e-klientów! Nie trzeba więc tłumaczyć, że rezygnując z wdrażania wielu metod sfinalizowania zakupu – rezygnujemy też z części klientów. Konkurencja na tym rynku jest naprawdę duża i każdy kto traktuje e-biznes poważnie wie, jak istotne z perspektywy klienta jest samo dokonywanie zapłaty. Tpay.com udostępnia blisko 300 metod płatności, w tym tak popularny BLIK, co pozwala użytkownikowi na maksymalne skrócenie drogi zakupowej – mówi Marta Kwiatkowska, Social media i content marketing specialist w Tpay.com.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

rozwoj-e-commerce-w-polsce-na-co-zwracac-uwage