Partner serwisu Visa dla biznesu

Ruszają pracę nad „Click to Pay”. Wspólna inicjatywa Visa, Mastercard, American Express i Discover

Fintek
Fintek
#e-commerce#Mastercard#Visa
Opublikowano: 8 lipca 2020, 12:39 Aktualizacja: 8 lipca 2020, 12:40

Firmy American Express, Discover, Mastercard i Visa poinformowały o rozpoczęciu przygotowań technicznych do wdrożenia na skalę globalną „Click to Pay”, czyli rozwiązania do dokonywania płatności za zakupy w internecie za pomocą kilku kliknięć.

Ruszają pracę nad "Click to Pay". Wspólna inicjatywa Visa, Mastercard, American Express i Discover

Dzięki wykorzystaniu standardu branżowego EMV® Secure Remote Commerce rozwiązanie to będzie dostępne w krajach takich jak Arabia Saudyjska, Australia, Brazylia, Hongkong, Irlandia, Kanada, Katar, Kuwejt, Malezja, Meksyk, Nowa Zelandia, Singapur, Wielka Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie, a jego udostępnienie planowane jest także w kolejnych  miejscach (mamy nadzieję, że również w Polsce).

Rozwiązania Mastercard na polskim rynku

W Polsce Mastercard będzie nadal rozwijać swoją strategię płatności w handlu cyfrowym w oparciu o sprawdzone produkty i technologie, m.in. doskonale znany i popularny wśród e-konsumentów portfel cyfrowy Masterpass, a także usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES) for Merchants – umożliwiającą tokenizację kart zapisywanych przez duże sklepy e-commerce w tzw. Card-on-File, uwzględniając wdrożenie Click to Pay w późniejszym czasie – wyjaśnia Mastercard w komunikacie.

– Nasza strategia opiera się na oferowaniu wygodnych i bezpiecznych płatności kartą w sieci, przy których użytkownik tylko raz zapisuje dane swojej karty, co jest jedną z wielu zalet portfela Masterpass. Jest to popularne tego typu rozwiązanie na polskim rynku, dostępne w takich aplikacjach jak SkyCash, mPay, Multikino czy Carrefour. Kolejnym przykładem wspierania wygodnych metod płatności jest nasza współpraca z BLIKiem” – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju produktów cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Jak działa Click to Pay?

Click to Pay to metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe za pośrednictwem przeglądarki internetowej, serwisów mobilnych czy aplikacji, na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Metoda ta eliminuje konieczność wpisywania numerów kont, kart i innych informacji podczas płatności. To zaawansowane rozwiązanie cyfrowe jest wzorowane na działaniu terminali w sklepach stacjonarnych, gdzie jedno urządzenie akceptuje wszystkie rodzaje kart.

American Express, Discover, Mastercard i Visa ogłosiły to uniwersalne rozwiązanie w Stanach Zjednoczonych w październiku 2019 r. Od tego czasu ponad 10 tys. akceptantów udostępniło swoim klientom opcję płatności za pomocą kilku kliknięć. Wśród nich znaleźli się między innymi Cinemark, Crate & Barrel, Expedia, Fresh Direct, Jo-Ann Fabric and Crafts, Joseph A. Bank, Rakuten U.S., Saks Fifth Avenue oraz SHOP.com.

Aby zwiększyć grono akceptantów stosujących to rozwiązanie, każda sieć przetwarzania płatności podjęła współpracę ze swoimi dostawcami usług płatniczych, platformami i centrami autoryzacyjnymi w celu przygotowania się do wdrożenia procesu płatności obsługującego wszystkie uczestniczące sieci. Partnerzy tacy jak Aci Worldwide, Aurus, Blackbaud, BlueSnap, Braintree (usługa PayPal), CyberSource, Global Payments, Mastercard Payment Gateway Services (MPGS) czy Square już wdrożyli Click to Pay w Stanach Zjednoczonych i udostępniają współpracującym z nimi akceptantom opcję płatności za pomocą kilku kliknięć we wszystkich sieciach płatniczych.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

ruszaja-prace-nad-click-to-pay-wspolna-inicjatywa-visa-mastercard-american-express-i-discover