SoftPOS to terminal w aplikacji zainstalowanej na smartfonie. W ramach oferty Polskich ePłatności z SoftPOSa można korzystać bez opłat przez 12 miesięcy. Dodatkowo spółka przekazuje przedsiębiorstwom również nowoczesny smartfon do używania w ich firmie.

Terminal w smartfonie w ofercie Polski Bezgotówkowej

Bezpieczeństwo przyjmowania płatności poprzez SoftPOSa PeP zostało potwierdzone certyfikatami organizacji płatniczych, w tym Mastercard, które są gwarantem spełnienia najwyższych norm bezpieczeństwa. Poprzez SoftPOS można przyjmować płatności do kwoty 50 zł, a już niedługo do 100 zł, gdy kwota limitu bez konieczności potwierdzania PIN zostanie zwiększona – czytamy w komunikacie.

Włączenie SoftPOSa do programu Polska Bezgotówkowa ma na celu pokazanie przedsiębiorcom, którzy dotąd przyjmowali płatności wyłącznie w gotówce, że akceptowanie kart płatniczych może być łatwe, szybkie i tanie. SoftPOS to rozwiązanie stworzone specjalnie z myślą o małych i średnich firmach, aby mogły sprostać oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz chętniej wybierają płatności bezgotówkowe.

Terminale w smartfonie rozwijają także inne firmy – eService i First Data Polska. W przypadku eService partnerem programu także jest Mastercard, chociaż rozwiązanie nieco różni się od tego opracowanego przez PeP. LitePOS, bo tak nazywa się projekt eService, pozwala na przyjmowanie płatności także na kwoty wyższe niż 50 złotych. Wszystko dzięki specjalnej przystawce, którą sprzedawca musi sparować ze swoim telefonem. Klient następnie wpisuje PIN na smartfonie sprzedawcy – co niestety może budzić pewne obawy.

eService zakończył pilotaż LitePOSa pod koniec czerwca bieżącego roku. Firma zapewnia, że zebrała pozytywny feedback z rynku, ale na razie nie wiadomo jaka jest przyszłość urządzenia. eService ma przeanalizować wyniki testów i na ich podstawie podejmie decyzje co do dalszych losów LitePOSa.