Takie rozwiązanie jako pierwszy w Polsce wprowadził ING Bank Śląski. Z poziomu Mojego ING klienci mogą uzyskać informacje o swoich rachunkach i kartach z Banku Millennium i mBanku. Lista banków ma być stopniowo powiększana.

Alior Bank udostępni agregator kont osobistych

Eksperci z zespołu RBL_, laboratorium innowacji Alior Banku, przeprowadzili badanie, we współpracy z ośrodkiem badań Kantar, wśród klientów otwartych na nowe technologie w finansach. Badali stosunek tych osób do możliwości, jakie daje otwarta bankowość. Dwie trzecie Polaków korzystających z usług bankowych za pośrednictwem internetu i urządzeń mobilnych przyznaje, że chętnie skorzysta z możliwości, jakie daje otwarta bankowość. Respondenci stawiają jednak jeden warunek – dostawcą powinien być ich główny bank.

Z badania wynika, że jeśli to główny bank, z którego usług najczęściej korzystamy, zaproponuje nowe rozwiązanie, niemal 2/3 Polek i Polaków preferujących bankowanie online jest gotowych je wypróbować. To właśnie instytucjom pierwszego wyboru Polacy ufają bardziej niż innym podmiotom na rynku.

W przypadku, jeśli taką samą aplikację oferuje bank inny niż nasz główny, gotowość wypróbowania deklaruje 35% badanych. Nieco mniej (31%) skorzystałoby z rozwiązań proponowanych przez Google lub Apple. Wśród fintechów większe zaufanie budzą te, które powstały w Polsce (28%), mniej zaufamy startupom, o których będziemy wiedzieli, że pochodzą z zagranicy.

Wśród przebadanych osób, które należą do otwartych na rozwiązania cyfrowe w finansach, aż 40% przyznaje, że posiada kilka kont osobistych. Jedna piąta respondentów deklaruje natomiast, że jest klientem różnych instytucji, w zależności od rodzaju produktu bankowego. Dotychczasowe doświadczenia wymagały od nich wykonywania wielu powtarzalnych czynności. Nowe rozwiązania mogą znacznie zmienić narzędzia, ale także sposób zarządzania swoimi pieniędzmi. Przykładem tego jest właśnie agregator kont osobistych, nad którym trwają prace w Alior Banku.