• Subskrypcje są coraz popularniejsze. Visa posiada rozwiązania, które umożliwiają wdrożenie funkcji zarządzania subskrypcjami przez banki i fintechy.
  • To nie jedyne API, które oferuje Visa. Od bezpieczeństwa transakcji, przeliczniki walut po rozwiązania, które umożliwiają kontrolę wydatków w aplikacjach bankowych dla dzieci.

Igor Zacharjasz w Studiu Innowacji Visa w Warszawie odpowiada za tworzenie nowych rozwiązań dla Visa i jej klientów np. stworzenie koncepcji e-paragonu, a także technologii do zarządzania subskrypcjami z poziomu bankowości internetowej i mobilnej.

Polacy polubili się z subskrypcjami

Pay as you go, czyli płacimy, gdy konsumujemy dane treści. To jeden z elementów, który stoi za sukcesem modeli subskrypcyjnych. Konsument czuje, że to uczciwe. Kolejna przyczyna popularności, to pełna automatyzacja, czyli prostota polegająca na rejestracji, podpięciu karty i praktycznie natychmiastowej możliwości korzystania z usługi. Obecnie subskrypcje skupiają się na wartościach niematerialnych, czyli muzyce, video czy dostępie do mediów. Ale niebawem większą popularność zyskają modele subskrypcyjne, gdzie w ramach usługi dostarcza się fizyczny towar np. pod drzwi konsumenta.

Obecnie przeciętny Polak korzysta z ok. 4 usług subskrypcyjnych (za raportem Digital Poland). Eksperci nie mają wątpliwości, że ta liczba będzie rosnąć, a wraz z nią pojawia się potrzeba stworzenia tudzież wdrożenia narzędzia, które umożliwi kontrolę wydatków – najlepiej za pomocą wygodnej bankowej aplikacji mobilnej. W technologiach jest tak, że gdy pojawia się potrzeba, to chwilę później powstaje… API.

– W sytuacji, gdy tych opłat subskrypcyjnych jest coraz więcej, możemy dojść do momentu, że będzie nam ciężko to kontrolować, kiedy następują płatności i jaki mają wpływ na nasz budżet. Mając to na uwadze, stworzyliśmy narzędzie, które w wygodny i prosty sposób zwiększają poziom kontroli wydatków subskrypcyjnych ponoszonych przez konsumenta – stwierdza Igor Zacharjasz.

Z Igorem Zacharjaszem rozmawialiśmy o tym, z jakich rozwiązań Visa mogą korzystać banki, fintech czy też sklepy internetowe. Jak to zrobić? Czym jest API i dlaczego fintechy nie powinny „wyważać otwartych drzwi”?

Zapraszamy do odsłuchania podcastu w ramach cyklu #Sfintechowani. Z Igorem Zacharjaszem, dyrektorem Studiu Innowacji Visa w Warszawie rozmawiał Łukasz Piechowiak.

Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube. Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:

Podcast na YT: