12 grudnia 2017, 09:00:Central European Digital Payments - Warsaw 2017 - Hotel Novotel Warszawa Centrum, ul. Marszałkowska 94/98, 00-510 Warszawa, Polska

Wszyscy kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności kartą

Wszyscy kurierzy InPost przyjmą płatności kartą

InPost przy współpracy z Mastercard wyposażył 2,5 tysiąca swoich kurierów w zbliżeniowe mobilne terminale płatnicze (tzw. mPOS-y). Dzięki temu zapewnił klientom możliwość płacenia za przesyłkę kartą płatniczą lub telefonem u wszystkich swoich kurierów na terenie całego kraju.

Odbiorcy mogą przyjmować paczki „za pobraniem” bez korzystania z gotówki, co ułatwia i przyspiesza płatność, a także sprawia, że jest ona bezpieczniejsza.

– Jesteśmy jedną z pierwszych firm kurierskich która wprowadza płatności kartą u wszystkich kurierów, płatność kartą jest szybsza i łatwiejsza, nie trzeba pamiętać o posiadaniu gotówki aby zapłacić za przesyłkę za pobraniem. To kolejne z zapowiadanych w tym roku wdrożeń, które mają ułatwić naszym klientom korzystanie w usług InPost i tym samym zwiększyć ich zasięg.podkreśla Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, właściciela marki InPost.

– Warto zauważyć, że dzięki wprowadzanym sukcesywnie innowacjom tylko w ubiegłym roku wolumen przesyłek kurierskich InPost wzrósł o 405% dodaje.

InPost jest drugą firmą kurierską w Polsce, która wyposaży wszystkich swoich kurierów w terminale mPOS. Jako pierwszy zrobił to DPD, kilka tygodni temu.

InPost tuż za DPD

– Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płacenie było wygodne i szybkie, tak jak same e-zakupy. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z InPost w celu wyposażenia kurierów firmy w terminale płatnicze. Dzięki temu konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji z użyciem technologii zbliżeniowej, do której zalet zdążyli się już przyzwyczaić – powiedziała Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Płatność za przesyłkę u kuriera InPost wygląda tak samo, jak w sklepach stacjonarnych. Można ją zrealizować za pomocą dowolnej karty płatniczej, tradycyjnej lub zbliżeniowej, bądź też telefonu z odpowiednią aplikacją obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne (bankową lub Android Pay). Kartę lub telefon należy zbliżyć do terminala, a w przypadku kwot powyżej 50 zł – dodatkowo wpisać na terminalu numer PIN karty.

Z nowej opcji bezgotówkowych płatności skorzystają przede wszystkim odbiorcy przesyłek. Dzięki terminalom zbliżeniowym mogą dokonać płatności w kilka do kilkunastu sekund. Nie muszą mieć przy sobie gotówki czy szukać bankomatu, gdy kurier dostarczy im przesyłkę.

Zapotrzebowanie na usługi kurierskie dynamicznie rośnie, głównie ze względu na coraz większą popularność e-commerce. Specyfiką polskiego rynku jest jednak to, że za zakupy online konsumenci wyjątkowo często płacą gotówką.

Zgodnie z zeszłorocznym „Badaniem otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności” na zlecenie Mastercard, aż 22% kupujących online wybiera opcję za pobraniem. Od teraz korzystając z tej metody będą mogli zapłacić również bezgotówkowo.

Dlaczego dopiero teraz?

Podstawowym problemem dla firm kurierskich jest fakt, iż to nie one są sprzedawcą towaru. Sprzedaje sklep internetowy i to on jest faktycznym akceptantem, jednak gdy kurier przyjmie płatność kartą na swoim terminalu wtedy ta funkcja przechodzi na niego.

W razie reklamacji, potencjalnymi kosztami obciążono by InPost. Problem ten rozwiązano parafując umowę pomiędzy firmą kurierską a sklepami internetowymi. W razie reklamacji, to sklep pokrywa koszty.

Minusem tego rozwiązania jest sporo papierkowej roboty i konieczność podpisywania umowy z każdym sklepem z osobna. Na razie nic lepszego jeszcze nie wymyślono.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone