Bot Q&A nie będzie pierwszym chatbotem od Emplocity, z którego skorzysta Credit Agricole. W lipcu ub.r. bank wdrożył Emplobota, służącego do wsparcia procesów rekrutacji na stanowiska doradcy w placówkach oraz Contact Center. Rozmawia on z kandydatami, a następnie automatycznie dopasowuje ich do aktualnych rekrutacji.
Chatbot Q&A wesprze zespół HR Credit Agricole
Za wdrożenie nowego rozwiązania odpowiada Emplocity. Spółka zajmuje się automatyzacją procesów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W banku Credit Agricole chatbot Q&A ma za zadanie odpowiadać na pytania kandydatów do pracy. Mogę one dotyczyć np. wymagań na danym stanowisku, etapów rekrutacji, oferty szkoleń i benefitów, dostępnych praktyk i staży.
Chatbot ma udzielać odpowiedzi w ciągu kilku sekund. Jego baza wiedzy może być aktualizowana przez pracowników Credit Agricole. Komunikacja chatbota z osobami zainteresowanym pracą w banku będzie dostępna w trybie 24/7. Kandydaci mogą nawiązać rozmowę w dowolnym momencie z własnego komputera czy telefonu, bez konieczności instalowania specjalnego oprogramowania i zakładania konta.
– Dla pracodawcy Chatbot Q&A to przede wszystkim oszczędność czasu i energii obecnych pracowników. Stworzony przez nas chatbot potrafi odpowiedzieć całkowicie samodzielnie na ponad 80% zadanych mu pytań. Może rozmawiać równocześnie z nieograniczoną liczbą osób, odpowiadać na pytania i prezentować zalety danej firmy. Oszczędza w ten sposób wiele godzin pracy zespołu HR równocześnie dbając o pozytywne Candidate Experience – mówi Arkadiusz Talun, współzałożyciel i Członek Zarządu ds. Technologii Emplocity.
Firmy chcąc ulepszyć swoje działania w obszarze HR coraz częściej sięgają po sztuczną inteligencję. We wrześniu br. PZU zakończył z powodzeniem testy czatbota, który w ciągu kilku miesięcy pilotażu udzielił odpowiedzi na prawie 15 tys. zapytań, rozmawiając z ponad 5 tys. pracowników.