Kiedy planowane jest wdrożenie? Jakie dyspozycje będzie można zlecać za pomocą głosu? Czy rozwiązanie będzie oparte o Asystenta Google? Między innymi takie pytania skierowaliśmy do PKO Banku Polskiego.

Talk to IKO – kiedy PKO BP wdroży asystenta głosowego?

– PKO Bank Polski intensywnie inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologicznie, szczególnie związane z zastosowaniami zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji. Obecnie w banku prowadzony jest projekt na bezprecedensową na europejskim rynku skalę, którego celem jest wdrożenie asystenta głosowego w szeregu kanałów komunikacji z klientem. W pierwszej kolejności będą to: aplikacja IKO („Talk to IKO”) oraz Call Center – komentuje Kamil Konikiewicz, dyrektor  Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Na początek za pomocą głosu będzie można wykonać operacje związane z przelewami i kodami BLIK, a także przeszukać historię transakcji. W przyszłości aplikacja IKO będzie spełniała także funkcje edukacyjną – wspierając klienta w decyzjach finansowych. Czy będzie to coś na kształt głosowego doradcy finansowego? Na to wygląda.

Bank chce zrealizować projekt ze wsparciem zewnętrznego dostawcy. Niestety PKO nie zdradza nazwy firmy, tłumacząc, że obecnie nie może podać większej liczby szczegółów. Czy Talk to IKO powstanie we współpracy z Asystentem Google? Nie wiadomo. Wygląda jednak na to, że największy polski bank ma bardzo ambitne plany jeśli chodzi o implementacje asystenta głosowego.

Na współpracę z Google postawiły jednak inne firmy – ING Bank Śląski i PZU. Aplikacją Śląskiego można już sterować za pomocą głosu, chociaż na razie ta funkcjonalność jest ograniczona tylko do kilku podstawowych dyspozycji. Jeśli chodzi o wdrożenie PZU, to Asystent Google pomoże nam przeprowadzić rozmowę o ubezpieczeniach na planowaną podróż. Po stworzeniu wstępnego profilu użytkownika będziemy mogli połączyć się z „żywym” konsultantem.