W ten sposób użytkownicy Klarny będą mogli skorzystać z doradztwa w zakresie zadłużenia. Sieć Money Adviser Network jest dostarczana przez MoneyHelper, brytyjski organ rządowy i łączy konsumentów bezpośrednio z usługami doradztwa w zakresie zadłużenia StepChange, Citizens Advice lub National Debtline.

Rynek BNPL i problemy z zadłużeniem

Ruch ten ma miejsce w czasie, gdy Klarna, wraz z resztą branży finansowej, przygotowuje się do wdrożenia przez FCA tak zwanego Consumer Duty, który ustanowi wyższe i jaśniejsze standardy ochrony konsumentów w firmach. Nowe przepisy maja wymagać od graczy z branży finansowej, aby stawiali potrzeby klientów na pierwszym miejscu.

Rynek BNPL jest na cenzurowanym w Wielkiej Brytanii już od kilku lat. Przykładowo w 2021 roku wystartowała kampania zorganizowana przez Claro Money, firmę zajmującą się edukacją finansową. Na billboardach umieszczonych m.in. w londyńskim metrze można przeczytać „”Say bye now to Buy Now, Pay Later”. Claro Money twierdzi, że korzystanie z tego typu usług może wzmacniać skłonność do zakupów impulsywnych.

Klarna od jakiegoś czasu zmienia swoje praktyki, chcąc pokazać, że rozumie zagrożenia występujące na rynku odroczonych płatności. Klienci fintechu mogą skorzystać między innymi z funkcji „Pay Now”, umożliwiającej zapłatę całej kwoty przy dokonywaniu zakupów. Spółka wprowadziła także dokładniejszą weryfikację zdolności kredytowej z wykorzystaniem otwartej bankowości.

Warto przypomnieć, że z kolei rząd Australii przygotowuje się do wprowadzenia nowych regulacji, które będą traktować programy “kup teraz, zapłać później” jako produkty kredytowe. Firmy oferujące odroczone płatności mają posiadać australijskie licencje kredytowe, mają przestrzegać obowiązku odpowiedzialnego udzielania pożyczek czy spełniać ustawowe wymogi dotyczące rozstrzygania sporów.