Pasywna biometria behawioralna opracowana przez Nethone, pozwala firmom operującym w internecie na bezzwłoczne powstrzymywanie ponad 95% przypadków nielegalnych przejęć kont (ATO), które rozprzestrzeniają się na całym świecie w alarmującym tempie. Oprócz ochrony przed ATO, polska firma skutecznie zabezpiecza transakcje płatnicze i procesy wnioskowania o produkty finansowe, systematycznie podnosząc precyzję wykrywania oszustw. W porównaniu z tradycyjnymi metodami opartymi na statycznych regułach skuteczność modeli Nethone jest wyższa o ponad 10 p.p.

Autorska technologia profilowania użytkowników

Finansowanie pozwoli Nethone przyspieszyć działania związane z ekspansją rynkową oraz wzmocnić jej autorską technologię profilowania użytkowników Know Your Users (KYUTM). Nethone robi to, aby wyposażyć klientów w odpowiednie narzędzia do walki z oszustami.

COVID-19 wzmocnił znaczenie cyberbezpieczeństwa w kontekście wywołanego pandemią wzrostu zapotrzebowania na handel w sieci (zarówno z witryn internetowych, jak i mobilny) oraz połączonych z nim usług finansowych nowej generacji. Ostatnie 12 miesięcy zapewniło Nethone wystarczającą dynamikę, aby podwoić liczbę swoich klientów w sektorach eCommerce, dóbr cyfrowych oraz usług finansowych.

Walka z oszustwami w erze COVID

Ostatni rok przyniósł bezprecedensowy wzrost aktywności oszustów. Era COVID-19 podsyciła trend “profesjonalizacji oszustw”, którego stałą eskalację Nethone obserwuje od momentu powstania w 2016 roku.

-Bariery wejścia dla osób pretendujących do bycia “zawodowym” fraudsterem systematycznie maleją. Coraz bardziej wyrafinowane narzędzia oparte o model SaaS stały się dostępne praktycznie dla każdego, kto dysponuje pewnymi środkami finansowymi. Obserwujemy zaawansowane rozwiązania techniczne budowane przez dobrze zorganizowane, doświadczone grupy nieuczciwych ekspertów IT – stwierdza Hubert Rachwalski von Rejchwald – CEO w Nethone.

-Rozwiązaniem przyszłościowym dla każdego, kto chce skutecznie przeprowadzać transakcje online, jest dogłębne zrozumienie każdego pojedynczego użytkownika, w trakcie przeglądania przez niego strony internetowej lub korzystania z aplikacji mobilnej. Nasza technologia profilowania KYU w czasie rzeczywistym daje dostęp do wiedzy na temat tego, co tak naprawdę dzieje się z urządzeniem, w jaki sposób wchodzi w interakcję z serwerami danej platformy oraz, co jest równie istotne, jak zachowuje się sam użytkownik – jak naciska klawisze, rusza myszką, trzyma smartphone (dzięki odczytom z żyroskopu lub akcelerometru) i na nim pisze – mówi Aleksander Kijek, CPO w Nethone.

-Pasywnie w tle analizujemy ponad 5000 atrybutów, które dzięki wieloletnim badaniom i inżynierii, zdobywamy o każdym pojedynczym użytkowniku. Co ważne, nigdy nie wpływamy na końcowe doświadczenie klienta z witryną, ponieważ jesteśmy dla niego niewidoczni. Nie naruszamy także prywatności użytkownika dzięki niskopoziomowej naturze analizowanych przez nas danych – dodaje

Oprócz rozszerzenia działań rynkowych, Nethone planuje wykorzystanie kapitału na zwiększenie tempa rozwoju swojego produktu i jego kluczowych funkcji, które będą maksymalizować użyteczność wśród klientów w branżach w jakich spółka działa.

Seria A prowadzona przez międzynarodowych inwestorów

Inwestorzy docenili Nethone za prześwietlanie modus operandi fraudsterów i przekuwanie tego działania w namacalne rozwiązanie profilujące, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Ich sukces jest również napędzany przez nowoczesną pasywną biometrię wykorzystywaną do uwierzytelniania powracających użytkowników oraz przejrzystość działania modeli uczenia maszynowego. Nowi inwestorzy Nethone na arenie międzynarodowej są znani z inwestycji w zaawansowane technologicznie start-upy skupione na badaniach, rozwoju i komercjalizacji najnowocześniejszych technologii.

-Przyspieszony w dobie pandemii rozwój eCommerce – w 2020 roku wzrost wartości o 30%, w naturalny sposób zwiększa skalę oszustw w przestrzeni cyfrowej. Nethone rozwiązuje problem oszustw związanych z płatnościami online i tożsamością o rocznej wartości około 50 mld dolarów. Technologia zapewnia maksymalną ochronę bez wpływu na doświadczenia końcowe użytkownika. Widzę ogromny potencjał zastosowania tej technologii, także w pozostałych spółkach z naszego portfela – wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z płatnościami – podkreśla Dariusz Lewandowski, CEO ARIA, jeden z wiodących inwestorów w rundzie.

-Nethone ma nowatorskie podejście do technologii profilowania, które jest napędzane uczeniem maszynowym. Ponieważ Atmos koncentruje się na rozwoju głębokich technologii w komercyjnych rozwiązaniach opartych o ML, Nethone Profiler w połączeniu z “wytłumaczalnością” modeli uczenia maszynowego był dla nas oczywistym wyborem – powiedział Hadi Solh, partner zarządzający w Atmos.