Cyberbezpieczeństwo
W ciągu jedynie ostatnich dwóch miesięcy zespół CSIRT KNF zgłosił do zablokowania niemal 3,5 tys. reklam, które zachęcają do fałszywych inwestycji.
Za pomocą postów sponsorowanych przestępcy proponują dołączenie do zespołu Amazon czy eBay. Następnie nakłaniają do zainstalowania szkodliwej aplikacji.
KNF podzielił się swoimi wątpliwościami w kwestii "Fininfluenserów". Bardzo często przekazywane przez nich informacje stanowią element kampanii marketingowych różnych firm.
Przestępcy stosują tzw. spoofing. Podrabiają wyświetlany numer telefonu, tak by na urządzeniu ofiary wyglądał jak numer banku czy innej instytucji.
Oskarżeni mieli wabić użytkowników Facebooka i Instagrama na strony phishingowe w celu uzyskania dostępu do ich kont Chime i wypłaty środków.
![Loando](/assets/partners/loando.png)
![Walutomat](/assets/partners/walutomat.png)