Chatbot
Pola obsłuży klientów w sprawach związanych z kartami płatniczymi. Dostawcą usługi jest ITCARD.
OpenAI uruchamia GPTBota wraz ze szczegółowymi informacjami na temat możliwości ograniczania dostępu do udostępniania danych.
Trwają prace nad implementacją InfoNiny w aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.
Zalando robi krok w kierunku rozwoju przyszłych funkcjonalności, takich jak np. porady dotyczące mody i urody lub tworzenie całych stylizacji.
Baza wiedzy Santiego pozwala m.in. na pomoc w otwarciu konta na selfie, obsłudze BLIKA, rejestracji urządzenia czy otwarcia konta dla dziecka.
DHL Express uruchamia wirtualnego asystenta w aplikacji WhatsApp. Potrafi on m.in. odnaleźć przesyłkę, podać jej status oraz wyszukać punkt partnerski firmy.
W ramach spółki powstaje asystent AI, który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Jej zainstalowanie i skonfigurowanie automatycznie stworzy chatbota połączonego ze stroną danego sklepu na Facebooku.
Bot nazywa się FinTechASystent. Wykorzystuje on silnik przetwarzania języka naturalnego oraz sztuczną inteligencję.
Inteligentna Głosowa Asystentka (IGA) ma za zadanie przyspieszyć proces obsługi klienta.
Chatbot ma stanowić wsparcie dla działu HR. Funkcja Q&A pozwoli kandydatom do pracy w banku zapytać o kwestie związane z zatrudnieniem.
Dzięki wdrożeniu nowej technologii bank chce skrócić czas odbioru połączenia, a tym samym ułatwić dostęp do infolinii. Na początek voicebot będzie mógł zrealizować 7 dyspozycji.
PZU zakończył z powodzeniem testy czatbota w Obszarze HR. W ciągu kilku miesięcy pilotażu sztuczna inteligencja udzieliła odpowiedzi na prawie 15 tysięcy zapytań, rozmawiając z ponad 5 tysiącami pracowników.
Voicebot InfoNina wspomaga klientów Alior Banku już od pół roku, co wpłynęło na usprawnienie obsługi. Aktualnie prawie 10 proc. wszystkich klientów kontaktujących się z Infolinią rozmawia wyłącznie z InfoNiną.
Emplocity SA rozpocznie 10 sierpnia ofertę publiczną akcji, podzieloną na dwie transze. Na początek wystartuje ta skierowana do dużych inwestorów.
Emplocity opracowało chatbota Q&A w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami.
Emplocity wspólnie z Laboratorium Neuronauki Emocji i Centrum Transferu Wiedzy pracuje nad stworzeniem innowacyjnego chatbota terapeutycznego.
Emplocity rozpoczęła wspólnie z kancelarią Lex Secure - świadczącą usługi prawne za pośrednictwem infolinii 24h - realizację projektu stworzenia LexBota.
Polski startup wchodzi do Zjednoczonych Emiratów Arabskich z funduszem inwestycyjnym Seed Group należącym do szejka Saeeda bin Ahmeda Al Maktoum.
Nationale-Nederlanden nawiązał współpracę z Emplocity, dostawcą usługi inteligentnego chatbota. Będzie on pomagał pracownikom działu HR w znalezieniu kandydatów.
SAS podjął współpracę z Identity Theft Resource Center (ITRC) aby stworzyć wirtualnego asystenta, który będzie pomagać ofiarom oszustw. Chatbot ViViAN pomaga ofiarom oszustwa zgłosić przestępstwo.
W polskich centrach telefonicznych pracuje nawet 25 tys. konsultantów, a rynek call center w Polsce jest wart ponad miliard złotych.
86% Polaków wykorzystywało w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdalne kanały do komunikacji z firmami – wynika z badania „Jak Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”. Ponad 80% respondentów pozytywnie ocenia taką formę kontaktu.
Asystenci głosowi mogą m.in. przyjąć nasze zgłoszenie, reklamację, a także odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Jeden bot może obsłużyć ok. 8,5 tys. połączeń miesięcznie.
Celem Alior Banku jest uproszczenie kontaktu klienta z infolinią w taki sposób, aby nie musiał on wybierać tematów rozmowy przy użyciu klawiatury telefonu.
Chatbot Compas ma ok. 1 tys. użytkowników miesięcznie. Narzędzie wspiera lokalnych artystów. Chatboty w samorządach będą coraz potrzebniejsze.
Movens VC zastrzegł sobie przy tym prawo do pierwszeństwa w finansowaniu w kolejnej rundzie, do łącznej kwoty 5 mln zł.
Boty, które pomagają w kontakcie z firmami celem uzyskania zwrotów np. za bilety lotnicze czy wysyłające wnioski o umorzenie mandatów. Nadchodzą roboprawnicy XXI wieku.
Hiszpański CaixaBank wdrożył online'owy program szkoleniowy dla pracowników oparty o sztuczną inteligencję – czytamy w serwisie Finextra.
Startup AI ChatForce poinformował, że zaprojektowany przez nich chatbot przeszedł wszystkie testy i oficjalnie dołączył do załogi mFinanse z grupy mBanku.
Do 2025 roku znacząco zmniejszy się zapotrzebowanie na przedstawicieli pięciu zawodów: księgowy, kasjer, recepcjonista, telemarketer, pracownik biurowy.
Platforma LeasinGOnline oraz GObot - pierwszy czatbot do zakupu leasingu online przez Messengera - to rozwiązania, które wprowadziła spółka GO-leasing.
Tidio, polski startup, rozwijający live chat wspierany przez chatboty, pozyskał ponad 4 mln złotych od funduszu Inovo Venture Partners, przy wycenie 80 mln zł.
Upowszechnianie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję zmienia charakter pracy i role pracowników działów serwisowych.
Już za kilka dni klienci Banku Millennium będą mogli skorzystać z chatbota Milla, który pomoże między innymi w realizowaniu transakcji.
Fintechy są tego najlepszym dowodem: wirtualni asystenci, emploboty, chatboty i inne rozwiązania XXI wieku to zasługa niczego innego, jak rozwoju technologii.
Zgodnie z ostatnią predykcją firmy Global Market Insights, światowy rynek wirtualnych konsultantów będzie rósł w błyskawicznym tempie.
Już 21% kosnumentów w Europie skorzystało z usług głosowych lub tekstowych asystentów podczas robienia zakupów online.
Umożliwia on inwestorom szybki dostęp do indeksów i notowań spółek oraz udostępnia najnowsze wiadomości rynkowe z Polskiej Agencji Prasowej.
ING Bank Śląski udostępnił system konwersacyjny Mój Asystent, który odpowiada na pytania klientów korzystających z bankowości internetowej Moje ING. Chatbot porozumiewa się z użytkownikami językiem naturalnym w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji.
Jak wynika z analiz firmy Forrester, dbanie o wysoką jakość obsługi klienta i jak najlepsze doświadczenia z interakcji pomiędzy firmą a odbiorcą, jest priorytetem dla aż 72% globalnych przedsiębiorstw. Nie ma w tym nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że nieefektywna komunikacja może być powodem utraty klientów.
Chatoboty takie jak Eno, Eva lub te instalowane na Messengerze prawdopodobnie zrewolucjonizują bankowość konsumencką. Już 20% Europejczyków używa w codziennej komunikacji Messengera. Banki instalują chatboty, bo wiedzą, że to im nie tylko obniży koszty działania działów obsługi klienta, ale pozwoli też na zgromadzenie nowych informacji o swoich klientach.



