Klarna
Na razie nie podano przedziału cenowego oraz liczby akcji. Obecna wycena Klarny to około 15 mld USD.
Na początek dostęp do płatności od Klarny będą mieli wybrani użytkownicy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Ma to być pierwsze tego typu partnerstwo na naszym rynku e-commerce, które umożliwia płatność za najem krótkoterminowy w opcji „Zapłać w 3 ratach 0%”.
Wśród nowych funkcji asystenta AI od Klarny jest zaawansowane wsparcie w wyszukiwaniu określonych produktów. Użytkownicy Klarna mogą porównywać oferty różnych marek, znaleźć informacje o interesujących ich produktach z rożnych sklepów, a wszystko to w ramach jednego interfejsu czatu.
W ciągu ostatniego roku firma zredukowała liczbę pracowników z 5 tys. do 3,8 tys., a Siemiątkowski spodziewa się dalszych drastycznych redukcji.
Dodatkowo szwedzki fintech zaoferował produkt Klarna Card w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Szwecji.
Usługi fintechu były już dostępne w sklepach internetowych i aplikacji mobilnej eobuwie.pl oraz Modivo na innych rynkach europejskich.
Na razie nie wiadomo z jaką wyceną fintech pojawi się na Wall Street, ale jakiś czas temu Bloomberg donosił, że może ona wynieść 20 mld USD.
Sprzedaż ma na celu zniwelowanie konfliktu interesów, który Klarna stworzyła z partnerami takimi jak Adyen i Stripe.
Klarna promuje sztuczną inteligencję jako kluczowy czynnik poprawy swoich wyników finansowych.
Za ekspansję ma odpowiadać polski zespół firmy, na czele którego stoi Łukasz Dwulit.
Asystent AI miał przeprowadzić 2,3 mln rozmów z klientami, czyli dwie trzecie wszystkich czatów realizowanych w ramach obsługi klienta w firmie.
Szwedzka spółka podaje w komunikacie, że w ostatnim roku udało się ograniczyć stratę do poziomu 241 mln USD.
W listopadzie Sky News poinformowało, że wejście na giełdę może nastąpić w pierwszej połowie 2024 roku, a firma może uzyskać wycenę od 15 do 30 mld dolarów.
Co ciekawe, Polacy i Finowie to jedyne nacje, które w okresie przedświątecznym najwięcej pieniędzy przeznaczają na żywność.
Z czego wynika ten pośpiech? Przede wszystkim konsumenci chcą uniknąć stresu związanego z zakupami last minute, czy skorzystać z wyprzedaży i promocji.
Klarna opublikowała dziś raport finansowy za pierwszą połowę 2023 roku, obejmujący rentowny miesiąc w drugim kwartale.
Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, nawiązuje współpracę z Marketing Investment Group (MIG), graczem rynku mody detalicznej w Polsce. Pierwszym sklepem, który wprowadzi usługę „Zapłać za 30 dni” będzie Sizeer.
Od połowy lipca właściciele 17 tys. sklepów działających na platformie mogą oferować kupującym metody płatności od Klarny.
Ruch ten ma miejsce w czasie, gdy Klarna, wraz z resztą branży finansowej, przygotowuje się do wdrożenia przez FCA nowych regulacji.
Od 20 czerwca możliwość rozłożenia płatności za zakupy na 3 równe, nieoprocentowane raty, będzie możliwa w wybranych sklepach.
Firma odnotowała wzrost przychodów, przy jednoczesnym zmniejszeniu start. Fintech zamierza osiągnąć rentowność jeszcze w tym roku.
Klarna jest pierwszym dostawcą płatności „kup teraz, zapłać później”, z którym Stripe nawiązał współpracę w Polsce.
Od dzisiaj klienci Wojasa mogą płacić za zakupy z Klarną za 30 dni bez odsetek - w sklepach stacjonarnych oraz na stronie internetowej marki.
Wcześniej klub udostępnił możliwość odroczenia płatności za zakupy w sklepie Legia FanStore. Teraz jest to możliwe także przy kupnie biletów.
Takie wnioski płyną z wydanego przez Klarnę raportu “Y2K”, odnoszącego się do wczesnych lat 2000.
Usługa „Zapłać za 30 dni” będzie już wkrótce dostępna dla kibiców w Legia FanStore oraz na stronie bilety.legia.com.
Viva Wallet zaoferuje swoim sprzedawcom możliwość udostępniania odroczonych płatności od Klarny, a także płatności ratalnych i opcji "Pay Now".
Do grona partnerów Klarny dołączyła kolejna polska marka odzieżowa. Opcja „Zapłać za 30 dni” będzie dostępna dla klientów e-sklepu Tatuum w Polsce i Czechach.
Klarna została partnerem październikowej edycji Restaurant Week. Tym samym szwedzki fintech rozszerzył zakres działalność w Polsce o branżę gastronomiczną.
Szwedzki fintech zadebiutował na polskim rynku z usługą "Zapłać za 30 dni" w drugiej połowie 2021 r. Od tamtej pory nawiązał współpracę z 4 tys. sklepów internetowych.
Opcje płatności Klarny będą dostępne dla klientów LPP w wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Skala spadku wyceny giganta BNPL może szokować. 6,7 mld dolarów to o wiele mniej w porównaniu do wartości z czerwca ubiegłego roku.
Wcześniej szwedzki fintech był warty około 46 mld dolarów. Teraz WSJ podaje, że przy nowej rundzie inwestycyjnej wycena spółki ma zaliczyć mocny spadek.
Flagowa usługa Klarna, „Zapłać za 30 dni”, pozwoli klientom znanej marki odłożyć płatności na później, bez dodatkowych opłat czy odsetek.
Użytkownicy mogą w jednym miejscu przechowywać cyfrowe wersje wszystkich kart lojalnościowych i zarządzać nimi z poziomu urządzeń mobilnych.
Kampania ma na celu przybliżenie konsumentom usługi “Zapłać za 30 dni”, a przy okazji edukację klientów w zakresie korzystania z płatności odroczonych i ich zalet.
Konsumenci mogą przeglądać produkty i kupować online, łącząc się bezpośrednio poprzez czaty na żywo i rozmowy wideo z ekspertami w sklepie.
Szwedzki fintech przejął Stocard w lipcu 2021 roku. Następnym krokiem po zapewnieniu spójności wizerunków ma być oferta produktowa, która wykorzysta zasoby obu firm.
PriceRunner działał dotychczas w Szwecji, Danii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, gdzie w ostatnim roku wygenerował przychody na poziomie ponad 47 mln EUR.
Klarna pod nową marką oferuje platformę open bankingu, która pozwala łączyć się z siecią 15 tys. banków w 24 krajach.
Jak wynika z raportu “The State of Smoooth: Unpacking Luxury in 2022”, aż 79% klientów uważa nowoczesność stosowanych technologii za kluczową.
Negatywny wynik za 2021 rok, szwedzki fintech tłumaczy między innymi ekspansją na ponad 10 nowych rynków jeszcze w 2020 roku.
Klub bonusów to program lojalnościowy, którego użytkownicy są nagradzani za terminowe płatności. Zdobyte punkty mogą wymieniać na produkty różnych marek.
Klarna rozważa przeprowadzenie kolejnej rundy finansowania. Tym samym jej wycena może wzrosnąć do poziomu 60 mld dolarów.
Nowe rozwiązanie od Klarny umożliwia korzystanie z odroczonych płatności w każdym sklepie online.
Dzięki temu sprzedawcy działający na platformie IdoSell będą mogli zaoferować odroczone płatności od Klarny.
Wystarczy aktywować w aplikacji H&M opcję "zapłać za 30 dni", a w momencie zakupu pokazać kasjerowi wygenerowany kod QR.
To manager z doświadczeniem w obszarze rozwoju biznesu w Azji, Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i Europie. Wcześniej pracował w Alibaba Group.
Nowa aplikacja Klarny to de facto przeglądarka zakupowa, umożliwiająca dokonywanie transakcji w dowolnym sklepie internetowym w Polsce. Odroczone płatności będą dostępne u każdego sprzedawcy.