UOKiK
Urząd zwraca uwagę, że tego typu usługi to kredyt i mogą one prowadzić do nadmiernego zadłużenia oraz wpłynąć na zdolność kredytową.
Podwyżka abonamentu miesiąc po zawarciu umowy? Vectra zwiększała klientom opłaty, powołując się m.in. na wskaźnik poziomu inflacji.
Wątpliwości budzą m.in. praktyki związane z pobieraniem opłat na działalność serwisu, w tym pokrycie kosztów transakcji.
Wśród nich znajdują się zalecenia dotyczące m.in. monitorowania nietypowych transakcji, czy stosowania limitów transakcyjnych.
Sieć społecznościowa Facebook zmieniła sposób, w jaki prezentowane są odnośniki do treści prasowych. Sprawą zajął się UOKiK.
Klienci nie mają informacji, czy zawierają umowę z przedsiębiorcą, czy osobą fizyczną, ani jaki jest podział obowiązków między Temu a sprzedającym.
Zasady sprzedaży rozwiązań informatycznych, komputerów i innych produktów marki Dell mogły naruszać konkurencję.
UOKiK wydał decyzję wobec spółki LoanMe, która nie zwracała konsumentom należnych kosztów i wprowadzała w błąd odnośnie do swoich obowiązków.
Ogólny katalog działań zabronionych i dotkliwe sankcje dla użytkowników, w tym finansowe - to część zakwestionowanych postanowień.
Pracownicy Urzędu przeprowadzili w asyście Policji przeszukanie w siedzibach trzech podmiotów. Trwa analiza zebranego materiału dowodowego.
Czy na rynku sprzedaży gier wideo mogło dojść do stosowania praktyk ograniczających konkurencję, na których mogą tracić twórcy gier, dostawcy platform i gracze?
Urząd otrzymywał skargi od konsumentów, którzy nie dostali opłaconych zamówień. Firma zapowiada odwołanie się od tej decyzji.
Karą zakończyło się również postępowanie wobec Assay Management (ponad 650 tys. zł) – drugiej spółki z Grupy Assay, która pozyskiwała klientów.
Zarzuty dotyczą wprowadzania konsumentów w błąd co do zakresu pakietu ochronnego, czy mylącego sortowania ofert według najtańszych produktów.
Nextbike stosował klauzule abuzywne. Niesłusznie obciążył konsumentów dodatkową opłatą - twierdzi UOKiK
Zgodnie z przepisami banki powinny oddać pieniądze do końca kolejnego dnia roboczego od otrzymania zgłoszenia.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach.
Konsultanci spółki wprowadzali klientów w błąd co do celu rozmowy telefonicznej. Faktycznie chodziło o podpisanie równoległej umowy.
Vectra automatycznie aktywowała i pobierała płatności za usługę „Bezpieczny Internet”. Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.
Zarzuty dotyczą nietransparentnych i wprowadzających w błąd określeń przyjętych w systemie zamieszczania opinii.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Orange Polska.
Urząd wyjaśnia czy platformy internetowe iGenius, Dream Trips i Jifu nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów.
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Aforti Holding za wprowadzanie konsumentów w błąd ma zapłacić ponad 790 tys. zł kary.
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów.
Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo – za naruszenie praw konsumentów grozi im kara nawet do 10 proc. obrotu.
Spółka miała obchodzić limity pozaodsetkowych kosztów kredytu konsumenckiego, a także nie informować odpowiednio klientów jakie finansowanie otrzymują.
Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia.
Ubezpieczyciel zawiadomi konsumentów, że mogą anulować zmiany w umowie wprowadzone bez ich zgody i odzyskać pobrane składki za dodatkową ochronę.
Dodatkowo konsumentom przysługuje zwrot poniesionych opłat pobranych przez bank w oparciu o zmieniony cennik.
UOKiK postawił spółce eBilet zarzut wprowadzania konsumentów w błąd co do rzeczywistej ceny oferowanych biletów. Z kolei spółki Eventim i Ticketmaster otrzymały wezwanie do zmiany praktyk.
Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył na spółkę ponad 22 mln zł kary. Konsumenci mają otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na banki kary w łącznej wysokości blisko 3 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Prezes UOKiK wydał dwie decyzje, w których nałożył łącznie ponad 210 mln zł kar na spółkę Allegro.
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko PayPal. Urząd twierdzi, że mogło dojść do stosowania niedozwolonych postanowień umownych, za co grozi kara do 10 proc. obrotu.
Zastrzeżenia UOKiK wzbudził sposób sortowania ofert w serwisie oraz zasady „Pakietu ochronnego”. OLX grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.
Pod lupą UOKiK znalazł się BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bank Pocztowy. Grozi im kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu.
Pożyczkobiorcy mieli dużo wyższe kwoty do spłaty, niż przewidywały to przepisy. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
W kalkulatorze finansowym UOKiK sprawdzisz, czy mając trudność ze spłatą kredytu mieszkaniowego przysługuje Ci prawo do skorzystania z pomocy.
W ciągu pierwszego tygodnia obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych do UOKiK wpłynęło ok. 550 skarg konsumenckich.
Urząd wziął pod lupę zasady, na jakich miasta dopuszczają dostawców aplikacji do płatności za parkowanie do prowadzenia działalności.
Przedsiębiorcy mogli wprowadzać konsumentów w błąd, eksponując przede wszystkim korzyści inwestycji w udziały spółek deweloperskich.
Wakacje dotyczą kredytów zaciągniętych przed 1 lipca 2022 r., których termin zakończenia przypada co najmniej 6 miesięcy po tej dacie. UKOiK zamierza przyjrzeć się sposobom operowania w tym zakresie aż 16 bankom.
Wszczęte postępowania mogą zakończyć się nałożeniem kar za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów w wysokości do 10% obrotu.
Klienci biura maklerskiego mBanku skarżą się na podwyżkę opłat za depozyt zagranicznych papierów wartościowych. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
Zastrzeżenia wzbudziły m.in. postanowienia umowne określające sposób naliczania opłat dystrybucyjnych i alokacyjnych. Spółce przysługuje odwołanie do sądu.
Ponadto, spółka musi poinformować konsumentów o wydanej decyzji i zakwestionowanych praktykach w serwisie Vinted.pl i na Facebooku.
Zagrożenia w sieci takie jak m.in. nieuczciwe praktyki w obszarze influencer marketingu znalazły się ostatnio na agendzie UOKiK oraz UKNF.
Urząd sprawdzi, czy osoby dokonujące wpłat na rzecz ofiar wojny w Ukrainie są prawidłowo informowane o przewalutowaniu środków.
Klienci tych firm skarżą się, że nie mogą korzystać z technologii 5G, pomimo zapewnień zawartych w materiałach marketingowych.