e-commerce
85 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Zmieniają się decydujące czynniki wyboru sklepu internetowego. Choć wciąż najbardziej liczy się cena, to jej znaczenie – w ciągu dwóch lat – zmalało aż o 10 punktów proc. Częściej zwracamy uwagę na wygodę realizacji zakupu, w tym duży wybór metod płatności - wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie”.
Popularność zakupów internetowych stale rośnie. Polacy chętnie dokonują transakcji w e-sklepach, oszczędzając przy tym dużo cennego czasu i pieniędzy. Z roku na rok coraz mniej obawiamy się o bezpieczeństwo płatności w Internecie, pomimo tego, że wciąż dochodzi do ataków hakerskich.
Rozwój rynku e-commerce nie zwalnia tempa. W Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych, a co za tym idzie wielu początkujących przedsiębiorców stawia swoje pierwsze kroki właśnie w tej branży.
Zalando, wiodąca platforma modowa i lifestylowa w Europie, jeszcze tego lata rozpocznie działalność w Czechach i Irlandii. Czechy to pierwszy po Polsce rynek w Europie Wschodniej, na którym pojawi się Zalando. Rozszerzenie działalności firmy o Czechy i Irlandię jest jej pierwszą ekspansją od 2013 roku. Dzięki dwóm nowym rynkom Zalando powiększy swój lokalny zasięg, wychodząc z ofertą do 15,4 milionów dodatkowych klientów.
W zeszłym roku Europejczycy wydali na ubrania ponad 400 miliardów dolarów, z czego ponad 110 miliardów w sklepach internetowych. W ten sposób e-fashion stał się tym segmentem e-handlu, który generuje największy dochód online w Europie. Co więcej, według prognoz, do 2021 roku będzie on rósł w średnim tempie 13,8% rocznie.
Wystarczy wybrać ulubiony przepis kulinarny, aby w ciągu godziny otrzymać wszystkie składniki z Lidla czy Biedronki pod wskazany adres.
Konsumenci wielokanałowi, którzy robią zakupy zarówno w sklepach tradycyjnych jak i on-line, wydają ponad dwa razy więcej, niż ci, którzy preferują tylko sklepy tradycyjne.
Platforma Shoper odnotowała 76 proc. wzrost obecnych w e-sklepach seniorów, co przełożyło się także na większa liczbę i wartość transakcji. Czy nadciąga właśnie zapowiadany przez ekspertów czas “srebrnych wilków” w e-commerce?
Coraz więcej sklepów internetowych daje swoim klientom możliwość opłacenia zakupionych produktów w systemie ratalnym. Ofertę płatności ratalnych wprowadziła także spółka Blue Media, operator Płatności Online BM.
W ostatnich latach i miesiącach następuje kolejny krok rewolucji w handlu internetowym, który w ciągu najbliższych 5-10 lat istotnie zmieni sposób, w jaki konsumenci kupują, a handlowcy organizują swoje firmy. Symbolem tego nowego trendu jest fakt, że obrót na chińskiej platformie Alibaba osiągnął w ciągu ostatniego „Dnia Singla” wysokość 7 mld dolarów – więcej niż tego dnia u jakiegokolwiek detalisty na świecie.
Współcześnie dynamiczny rozwój cyfryzacji i nowych technologii kształtuje gospodarki państw. Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje internet do nabywania towarów i usług.
Carrefour PRO to najnowocześniejszy hipermarket sieci otwarty w CH Atrium Promenada, w którym klienci skorzystają z niestosowanych wcześniej rozwiązań cyfrowych i nowych konceptów handlowych. Nowy sklep skupia w sobie innowacyjne rozwiązania opracowane przez firmę w ramach strategii omnikanałowej.
Wg. Gemiusa bdsklep.pl jest jedynym e-commercem, który w ostatnim roku zanotował tak spektakularny wzrost. Jaki jest klucz do sukcesu polskiej marki, która zaczyna realnie walczyć z branżowym gigantem?
Po wprowadzeniu nowego formatu sklepu stacjonarnego (Future Store) i całkowitej przebudowie sklepu internetowego, Empik uruchomił marketplace – to zupełnie nowa jakość w polskim biznesie. Od niedawna z doświadczenia oraz zasięgu trzeciego największego sklepu e-commerce w Polsce, mogą korzystać także inni sprzedawcy, powiększając przy tym bazę swoich klientów.
Morizon został nowym liderem rynku serwisów ogłoszeń nieruchomości pod względem liczby ogłoszeń. W lipcu na Morizon.pl można było znaleźć 709 tys. ogłoszeń z Polski, dzięki czemu serwis wyprzedził dotychczasowego lidera w tej kategorii – Otodom.pl, który miał 704 tys. ogłoszeń.
eBay, jeden z największych portali aukcyjnych na świecie ze 169 milionami aktywnych użytkowników, rozpoczyna współpracę z dostawcą usług logistycznych Borderlinx.
User Experience, rozumiane jako ogół wrażeń związanych z interakcją ze sklepem internetowym, przechodzi pewnego rodzaju przeobrażenie. Dziś można mówić o Digital Experience, czyli cyfrowym doświadczeniu, które – jeśli dobrze zaprojektowane i egzekwowane – może przynieść mierzalne wyniki biznesowe oraz zbudować silne relacje z konsumentami.
Zakupy w Biedronce i Lidlu online możliwe są dzięki szopi.pl. Dostawa już od 9,9 zł. Gdzie korporacja nie może, tam fintech pośle. Na razie działa dopiero w Warszawie i Krakowie.
Dyskusja ta trwa jeszcze od XVIII wieku, od kiedy wynaleziono maszynę parową. Jednym z najbardziej „zagrożonych” zawodów są kasjerzy.





