Sztuczna Inteligencja
Badanie EY – Cyfrowa Transformacja 2024 – wskazuje, że technologiczna zmiana na stałe wpisała się w biznesowy krajobraz firm w Polsce.
Kontrowersje wywołane komunikatem Mety i napływające w związku z tym skargi sprawiły, że koncern postanowił zawiesić projekt.
Usługa Visa, umożliwiająca wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym będzie dostępna dla klientów w Polsce.
Verizon, NatWest i Global Anti-Scam Alliance podejmują współpracę z Mastercard w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Systemy uznane za wysoce ryzykowne będą podlegać najszerszemu zakresowi nowych obowiązków przewidzianych w regulacji.
Co czwarta firma zamierza przeznaczyć zaoszczędzone dzięki AI czas i środki finansowe na dalszą adopcję tej technologii - wynika z badania Deloitte.
Sztuczna inteligencja ma pozwolić osiągnąć w Polsce wartość produkcyjną odpowiadającą pracy 4,9 mln osób.
Kwestia wykorzystywania przez systemy AI dużych zbiorów informacji wciąż budzi wiele obaw o prywatność i ochronę danych osobowych.
Klarna promuje sztuczną inteligencję jako kluczowy czynnik poprawy swoich wyników finansowych.
Z Asystenta głosowego w aplikacji IKO skorzystało już 3,2 mln użytkowników. Od momentu uruchomienia usługi przeprowadził 11 mln rozmów.
Ministerstwo Cyfryzacji zakończyło właśnie prekonsultacje do projektowanej implementacji Aktu o sztucznej inteligencji.
Unia Europejska od lat znajduje się na pierwszej linii frontu w kształtowaniu otoczenia prawnego dla wykorzystania sztucznej inteligencji.
Nowo powstała polska Izba IA zainaugurowała działalność.
Najnowsza aktualizacja projektu ustawy o prawie autorskim umożliwia wykorzystanie algorytmów AI w celu eksploracji tekstów i danych.
Aplikacja jest stale rozwijana. Docelowo dostęp do niej uzyska nawet kilka tysięcy pracowników.
Firma założona przez Elona Muska ma stać w obliczu kolejnych pozwów w podobnych sprawach.
Sztuczna inteligencja dobiera treści analizując historię aktywności klienta i automatycznie skaluje się do wielkości ruchu na stronie.
Rozwój sztucznej inteligencji na nowo definiuje obszar prywatności danych osobowych i nasila pesymistyczne nastroje społeczne.
N!Asystent bazuje na modelu językowym GPT-4. Na razie klienci mogą rozmawiać z nim o swoich finansach, a także zlecać analizy wydatków.
Minte.ai wdraża rozwiązanie, które dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji może zrewolucjonizować proces likwidacji szkód ubezpieczeniowych pod względem szybkości i jakości.
Chodzi o natychmiastowe wykrywanie nieprawidłowości w płatnościach oraz możliwości zapobiegania oszustwom, niezależnie od sieci płatności.
Tematyka tegorocznej konferencji skupia się na 3 aspektach: Tech, Vision, Growth. Konferencja odbędzie się w Google for Startups Campus.
W komunikacie czytamy, że wdrożony przez firmę voicebot jest jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań tego typu na rynku.
Według analizy ekspertów, metaświat przemysłowy ma osiągnąć wartość niemal 100 mld dolarów do 2030 r., wynika z raportu Tech Trends 2024 od Deloitte.
Ogólną zasadą AI Act jest podział zastosowań sztucznej inteligencji ze względu na skalę ryzyka. Co uznano za najbardziej ryzykowne?
OpenAI, Google i Meta są jednymi z kilkudziesięciu firm, które podpisały list zobowiązujący do budowania sztucznej inteligencji w sposób etyczny.
Jak rozwiązać problem przeciążenia środowisk cloud w 2024 roku, nie przyczyniając się do negatywnego wpływu na środowisko?
Asystent AI miał przeprowadzić 2,3 mln rozmów z klientami, czyli dwie trzecie wszystkich czatów realizowanych w ramach obsługi klienta w firmie.
W skład nowego amerykańskiego konsorcjum do spraw AI wejdą urzędnicy, naukowcy, programiści i branżowe organy regulacyjne.
Decision Intelligence ma wzmocnić ochronę transakcji, bezpieczeństwo konsumentów oraz całej sieci płatniczej.
Tak uważa 80% liderów biznesowych przepytanych w badaniu Deloitte. Badanie obejmuje respondentów z 16 rynków i ma być publikowane kwartalnie.
Między innymi na to pytanie odpowiedział Piotr Biegun, COO w firmie Algolytics Technologies. Zapraszamy do obejrzenia podcastu.
30 listopada minął zaledwie rok od dnia, kiedy OpenAI udostępniło chatbota opartego na dużym modelu językowym (ChatGPT).
Gen AI może przyczynić się do wygenerowania globalnych przychodów na poziomie 6-8 bilionów dolarów optymalizując niemal połowę czasu pracy w organizacjach.
Tylko dwie litery a tyle zamieszania. Myśląc o sztucznej inteligencji zazwyczaj bardzo szybko przechodzimy do myślenia w trybie ambiwalentnym.
Niewątpliwie 2024 będzie też rokiem sporych zmian w usługach związanych z hipoteką, czy płatnościami transgranicznymi.
Przez ostatnie 12 miesięcy to właśnie “sztuczna inteligencja” była wyrażeniem odmienianym przez wszystkie przypadki.
Umieszczając AI w centrum swoich strategii, firmy mogą przeskoczyć konkurentów, którzy wcześniej byli na czele.
Zapraszamy na rozmowę z Igorem Wezdeckim z HSBC Polska, który podzielił się swoją wiedzą na temat głównych wyzwań i trendów w zakresie wykorzystania AI w sektorze finansowym.
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana zarówno do cyberataków, jak i obrony przed nimi
Tomasz Gawron jest doświadczonym programistą, ekspertem w dziedzinie robotyki. Ma m.in. doświadczenie dydaktyczne i szkoleniowe.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PKO BP, 16% małych i średnich firm na polskim rynku korzysta już ze sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja jest coraz powszechniej stosowana w działaniach biznesowych, jednak tempo zmian różni się w zależności od funkcji organizacyjnej.
Porównywanie cen i wyszukiwanie promocji to główne obszary, w których AI ma usprawniać zakupy internetowe.
UE podejmuje pierwszą na świecie próbę ustanowienia przepisów, które mogą okazać się najbardziej surowymi regulacjami dotyczącymi ochrony prywatności użytkowników AI.
IKEA Kreativ to rozwiązanie do interaktywnego i realistycznego urządzania domowych przestrzeni, dostępne w aplikacji mobilnej na Android i IOS.
Za opracowanie rozwiązania i jego wdrożenie odpowiedzialna była firma Accenture.
Globalnie 50% przedstawicieli firm potwierdziło, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej aplikacji biznesowej.
OpenAI uruchamia GPTBota wraz ze szczegółowymi informacjami na temat możliwości ograniczania dostępu do udostępniania danych.
Honey Payment, spółka rozwijająca multiaplikację finansową DotBee, wprowadziła do niej kolejną nowość. To asystenci AI, pomagający zrozumieć zawiłości związane z inwestycjami i kryptowalutmi.