Sztuczna Inteligencja
Polskie firmy są coraz bardziej przekonane do potencjału i narzędzi sztucznej inteligencji (AI). 30% przedsiębiorstw już wdrożyło technologie AI, a tylko w ciągu minionego roku adaptacja AI w polskich firmach urosła o 36%, osiągając najszybsze tempo wzrostu spośród krajów Unii Europejskiej – wynika z danych zaprezentowanych przez Amazon Web Services (AWS) podczas AWS Cloud Day w Warszawie.
AI może zmniejszyć obciążenie zespołów bezpieczeństwa, ale nie jest w stanie zastąpić ekspertów. Analitycy bezpieczeństwa i inni specjaliści są niezbędni do zrozumienia wyników dostarczanych przez AI, do inicjowania postępu w rozwoju tej technologii oraz przekazywania wiedzy dotyczącej zagrożeń i bezpieczeństwa.
Wśród nowych funkcji asystenta AI od Klarny jest zaawansowane wsparcie w wyszukiwaniu określonych produktów. Użytkownicy Klarna mogą porównywać oferty różnych marek, znaleźć informacje o interesujących ich produktach z rożnych sklepów, a wszystko to w ramach jednego interfejsu czatu.
Top Employers Institute analizuje pięć przełomowych trendów, które zrewolucjonizowały sposób, w jaki pracujemy.
Nowa technologia od Google może działać na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach.
Na początku roku Google uruchomiło podobną funkcję o nazwie Magic Eraser dla Zdjęć Google.
OpenAI pozyska nowe finansowanie. Nowa wycena ma być zdecydowanie najwyższą wśród startupów zajmujących się AI.
W ciągu ostatniego roku firma zredukowała liczbę pracowników z 5 tys. do 3,8 tys., a Siemiątkowski spodziewa się dalszych drastycznych redukcji.
Nowy model ma być jednak dużo bardziej zaawansowany. Może generować treści oraz rozumieć polecenia głosowe, tekstowe i graficzne.
Chodzi o rozwój chatbota Grok. Sprawa nie została jednak rozstrzygnięta i ma być ponownie rozpatrywana przez sądy we wrześniu.
OpenAI pracuje nad rozwiązaniem, które może zdemaskować na przykład studentów, którzy wykorzystali ChatGPT do napisania pracy zaliczeniowej.
Już w lutym 2025 roku mocy nabiorą przepisy zakazujące stosowania w całej Unii szczególnie niebezpiecznych systemów AI.
Ma on spełniać rolę prywatnego analityka. Bot został zaprojektowany, aby pomóc w pisaniu, generowaniu pomysłów i podsumowywaniu dokumentów.
Na razie SearchGPT uruchamiany jest dla małej grupy użytkowników i wydawców. OpenAI miało pracować nad projektem od kilku miesięcy.
Na początku mają one pracować w fabryce Tesli, a następnie trafić do zewnętrznych firm.
Firma oferuje usługi umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji.
Rozumowanie ma być kluczem do osiągnięcia przez sztuczną inteligencję poziomu ludzkiego lub nadludzkiego.
Przepisy będą stosowane fazami. Najbliższa to 2 lutego 2025 r. i regulacje o praktykach zakazanych.
W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników asystenta – Copilota dla Microsoft 365.
Program jest skierowany do osób, które ukończyły 18 rok życia. Kurs ma być dostępny na całym świecie.
Finansowanie i partnerstwo z VTEX ma przyspieszyć ekspansję Synerise. Akcjonariuszami spółki zostaną także Marcin Żukowski i Simon Hay.
Branża ta pod wpływem sztucznej inteligencji ma szansę przekształcić się w sposób, który jeszcze dekadę temu wydawał się odległą przyszłością.
Jeśli przestępca lub złośliwa aplikacja miała dostęp do naszego komputera, mogła z łatwością odczytać rozmowy z ChatGPT i zawarte w nich dane.
YouTube pozwala teraz żądać usunięcia treści generowanych przez sztuczną inteligencję, które symulują twarz lub głos użytkownika.
Machine learning wykorzystywany jest także do monitorowania portfeli kredytowych i terminowości spłat zobowiązań.
Rynkową praktyką staje się zabezpieczenie użytkownika poprzez przenoszenie odpowiedzialności za działanie systemów AI z powrotem na dostawcę.
Według Banku Rozrachunków Międzynarodowych banki centralne powinny wykorzystać sztuczną inteligencję, aby udoskonalić narzędzia analityczne.
Badanie EY – Cyfrowa Transformacja 2024 – wskazuje, że technologiczna zmiana na stałe wpisała się w biznesowy krajobraz firm w Polsce.
Kontrowersje wywołane komunikatem Mety i napływające w związku z tym skargi sprawiły, że koncern postanowił zawiesić projekt.
Usługa Visa, umożliwiająca wykrywanie oszustw w czasie rzeczywistym będzie dostępna dla klientów w Polsce.
Verizon, NatWest i Global Anti-Scam Alliance podejmują współpracę z Mastercard w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Systemy uznane za wysoce ryzykowne będą podlegać najszerszemu zakresowi nowych obowiązków przewidzianych w regulacji.
Co czwarta firma zamierza przeznaczyć zaoszczędzone dzięki AI czas i środki finansowe na dalszą adopcję tej technologii - wynika z badania Deloitte.
Sztuczna inteligencja ma pozwolić osiągnąć w Polsce wartość produkcyjną odpowiadającą pracy 4,9 mln osób.
Kwestia wykorzystywania przez systemy AI dużych zbiorów informacji wciąż budzi wiele obaw o prywatność i ochronę danych osobowych.
Klarna promuje sztuczną inteligencję jako kluczowy czynnik poprawy swoich wyników finansowych.
Z Asystenta głosowego w aplikacji IKO skorzystało już 3,2 mln użytkowników. Od momentu uruchomienia usługi przeprowadził 11 mln rozmów.
Ministerstwo Cyfryzacji zakończyło właśnie prekonsultacje do projektowanej implementacji Aktu o sztucznej inteligencji.
Unia Europejska od lat znajduje się na pierwszej linii frontu w kształtowaniu otoczenia prawnego dla wykorzystania sztucznej inteligencji.
Nowo powstała polska Izba IA zainaugurowała działalność.
Najnowsza aktualizacja projektu ustawy o prawie autorskim umożliwia wykorzystanie algorytmów AI w celu eksploracji tekstów i danych.
Aplikacja jest stale rozwijana. Docelowo dostęp do niej uzyska nawet kilka tysięcy pracowników.
Firma założona przez Elona Muska ma stać w obliczu kolejnych pozwów w podobnych sprawach.
Sztuczna inteligencja dobiera treści analizując historię aktywności klienta i automatycznie skaluje się do wielkości ruchu na stronie.
Rozwój sztucznej inteligencji na nowo definiuje obszar prywatności danych osobowych i nasila pesymistyczne nastroje społeczne.
N!Asystent bazuje na modelu językowym GPT-4. Na razie klienci mogą rozmawiać z nim o swoich finansach, a także zlecać analizy wydatków.
Minte.ai wdraża rozwiązanie, które dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji może zrewolucjonizować proces likwidacji szkód ubezpieczeniowych pod względem szybkości i jakości.
Chodzi o natychmiastowe wykrywanie nieprawidłowości w płatnościach oraz możliwości zapobiegania oszustwom, niezależnie od sieci płatności.
Tematyka tegorocznej konferencji skupia się na 3 aspektach: Tech, Vision, Growth. Konferencja odbędzie się w Google for Startups Campus.
W komunikacie czytamy, że wdrożony przez firmę voicebot jest jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań tego typu na rynku.

