Sztuczna Inteligencja
UE podejmuje pierwszą na świecie próbę ustanowienia przepisów, które mogą okazać się najbardziej surowymi regulacjami dotyczącymi ochrony prywatności użytkowników AI.
IKEA Kreativ to rozwiązanie do interaktywnego i realistycznego urządzania domowych przestrzeni, dostępne w aplikacji mobilnej na Android i IOS.
Za opracowanie rozwiązania i jego wdrożenie odpowiedzialna była firma Accenture.
Globalnie 50% przedstawicieli firm potwierdziło, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej aplikacji biznesowej.
OpenAI uruchamia GPTBota wraz ze szczegółowymi informacjami na temat możliwości ograniczania dostępu do udostępniania danych.
Honey Payment, spółka rozwijająca multiaplikację finansową DotBee, wprowadziła do niej kolejną nowość. To asystenci AI, pomagający zrozumieć zawiłości związane z inwestycjami i kryptowalutmi.
Sztuczna inteligencja wpływa na cztery obszary działania ubezpieczycieli: ustalanie składki ubezpieczeniowej, likwidację szkód, obsługę klienta oraz wykrywanie oszustw ubezpieczeniowych.
Nie USA, Europa, czy Chiny ale Indie stają się globalnym centrum sztucznej inteligencji – wynika z raportu „Foresight 2023 – Darkness Before Dawn”, przygotowanego przez ekspertów EMIS (ISI Emerging Markets Group).
Pozostajemy w tyle za globalnym rynkiem, na którym blisko 4 na 10 firm korzysta z tego typu rozwiązań.
Google Cloud ogłosił uruchomienie Anti Money Laundering AI (AML AI), produktu opartego na sztucznej inteligencji.
Nowe przepisy budzą jednak pewne kontrowersje. Chodzi m.in. o umożliwienie wykorzystywania systemów AI do identyfikacji obywateli.
Japoński organ nadzorujący kwestie prywatności wysłał ostrzeżenie do OpenAI w związku z gromadzeniem danych wrażliwych bez wymaganych zgód osób fizycznych.
Prezes NBP wypowiedział się na temat sztucznej inteligencji. Stwierdza on m.in., że analiza rozwoju AI jest znacznie ważniejsze niż kolejne nakazy i "zielone regulacje".
Shoper wprowadza usługę „OpisyAI – Generator opisów produktów z ChatGPT”. Narzędzie ma wesprzeć polskich sprzedawców w działaniach marketingowych.
Aby uznać dzieło za utwór w rozumieniu praw autorskich, dzieło to musi być stworzone przez człowieka.
Zablokowanie dostępu do ChatGPT we Włoszech jest jednak środkiem tymczasowym. OpenAI miało 20 dni na ustosunkowanie się do zarzutów.
OnstageAI, startup wykorzystujący sztuczną inteligencję do analizy i śledzenia muzyki wykonywanej na żywo, nawiązał partnerstwa z ważnymi instytucjami muzycznymi w USA.
Zalando robi krok w kierunku rozwoju przyszłych funkcjonalności, takich jak np. porady dotyczące mody i urody lub tworzenie całych stylizacji.
ChatGPT jest w stanie prowadzić konwersację z użytkownikami, proponować rozwiązania różnorakich problemów czy nawet pisać książki.
W ramach projektu MindGenic AI powstaje chatbot, który ma wspierać młodych ludzi w rozwiązywaniu problemów wynikających z samotności, niskiego poczucia akceptacji i nudy.
Analizę można przeprowadzić w podziale na okresy - od jednego miesiąca do roku - i konta powiązane z używanymi kartami.
PKO Bank Polski wdrożył nowy model automatycznej wyceny nieruchomości, który wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego.
Od momentu uruchomienia sam Asystent głosowy w aplikacji IKO przeprowadził już 2,15 mln rozmów.
Voicebot Inga w najczęstszych sprawach z jakimi dzwonią klienci ING ma pomóc od początku do końca.
Spółka Emplocity podpisała umowę z Uniwersytetem SWPS na opracowanie wirtualnego asystenta dla terapeutów.
E&enterprise to największa firma telekomunikacyjna w regionie MENA. W ramach współpracy będzie oferować swoim klientom korporacyjnym rozwiązania SentiOne.
DHL Express uruchamia wirtualnego asystenta w aplikacji WhatsApp. Potrafi on m.in. odnaleźć przesyłkę, podać jej status oraz wyszukać punkt partnerski firmy.
W Żabce Eko Smart zastosowano jedną z pierwszych na świecie instalacji perowskitowych – w tej technologii powstały tzw. cenówki oraz żaluzje z ogniwami perowskitowymi.
Aplikacje kandydatów obsłużonych przez HireBota będą automatycznie przenoszone do eRecruitera.
W ramach spółki powstaje asystent AI, który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Kontrakt opiewa na 5 lat. Digital First AI widnieje w nim jako dostawca technologiczny narzędzia, które będzie służyło do edukacji marketingowej uczestników programu Young Leaders Programme.
Klienci PZU mogą przekazać mu swoje uwagi co do jakości świadczonych usług. Co ważne, Primebot poinformuje nas na początku rozmowy, że nie jest człowiekiem.
Fundusze na rozwój platformy udało się pozyskać w ramach rundy pre-seed oraz w formie grantu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W startup zainwestował fundusz LT Capital, inwestor m.in. w SunRoof i Talkie.ai oraz aniołowie biznesu.
Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości. Robbie, ma futurystyczny wygląd i serwuje klientom hotdogi w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie.
„Gdybym nie wiedział dokładnie, że jest to program komputerowy, który niedawno zbudowaliśmy, pomyślałbym, że to siedmioletni dzieciak, który akurat zna fizykę" zdradził 41 letni inżynier w rozmowie z Washington Post.
System analizuje zdjęcia zrobione przez użytkowników, a następnie poucza klienta jak prawidłowo pozostawić pojazd po zakończeniu przejazdu.
Wszystkie te rozmowy, m.in. na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 120 tys. godzin. Najstarszy z voicebotów "pracuje" w banku już ponad 2 lata.
Neptune.ai to polski startup, który rozwija platformę pomagającą inżynierom i całym zespołom w zarządzaniu budową modeli sztucznej inteligencji.
Rozwiązanie o nazwie Asystent AI sporządzi wstępny kosztorys naprawy auta na podstawie przesłanych za pomocą aplikacji webowej zdjęć.
Nie marudzi, nie korzysta z przerwy śniadaniowej, czasem tylko oczekuje, żeby go pochwalić. Taki on jest, Pan ROBOT z SGB-Banku.
W ramach panelu dyskusyjnego eksperci rozmawiali o wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) w sektorze finansowym.
Fundacja FinTech Poland i UKNF zapraszają na kolejny webinar z cyklu SuperVision FinTech Talks. Tym razem tematem przewodnim będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji w sektorze finansowym.
Voicebot Mat odpowie na najczęstsze pytania klientów, m.in. udzieli informacji na temat statusu przesyłki oraz przekaże numer telefonu do kuriera.
Inteligentna Głosowa Asystentka (IGA) ma za zadanie przyspieszyć proces obsługi klienta.
W sumie bankowa sztuczna inteligencja (Asystent głosowy IKO oraz voiceboty telefoniczne PKO BP) przeprowadziła już ok. 6,5 mln rozmów z klientami.
Rozmowa z Łukaszem Nienartowiczem, który był jednym z prelegentów podczas 22. Banking & 18. Insurance Forum.
Instytut Matki i Dziecka współpracuje z Microsoft Research ze Stanów Zjednoczonych przy realizacji projektu wykorzystującego Al we wczesnym wykrywaniu wad genetycznych płodu.
Część udziałów w spółce należy do szejka Saeeda bin Ahmeda Al Maktoum, członka dubajskiej rodziny królewskiej.
Badanie NEUROHM, rzuca nowe światło na to, co naprawdę o sobie myślimy oraz w jaki sposób pewność siebie przekłada się na sukces osobisty i zawodowy.
W ramach podpisanego porozumienia, Grupa Azoty przy wsparciu Microsoft uruchomi inkubator dla startupów z branży chemicznej.