Sztuczna Inteligencja
W ostatnich dniach obaj multimiliarderzy starli się w mediach społecznościowych, a tematem przewodnim był rozwój sztucznej inteligencji. Elon Musk jest znany z tego, że powszechnie mówi o swoich obawach względem dominacji maszyn nad ludźmi.
Doświadczenie klienta jest obecnie najwyższym priorytetem w działach marketingu. Do budowania zadowolenia klienta zaprzęgane są najnowsze technologie, w tym sztuczna inteligencja. Tworzeniu customer journey służy też zacieśnienie współpracy pomiędzy działami marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.
Prezydent Andrzej Duda zawetował 2 z 3 ustaw mających zreformować polskie sądownictwo. Z radością przyjęli to protestujący obywatele, którzy w liczbie wielu tysięcy manifestowali pod Sejmem i Pałacem Prezydenckim. Z tej okazji postanowiliśmy przyjrzeć się przyszłości sądownictwa na świecie.
Właściciele i zarządcy nieruchomości mogą wreszcie sprawić, by ich wnętrza stały się interaktywne i inteligentne. Indoorway to efektywne narzędzie, które umożliwia cyfrowe połączenie pomiędzy człowiekiem a fizycznym otoczeniem.
Pierwszy komputer komercyjny powstał w 1951 roku. W ciągu następnych lat, dzięki postępującej miniaturyzacji oraz zwiększeniu wydajności, stał się on nierozłącznym towarzyszem człowieka. Obecnie mało kto wyobraża sobie życie bez komputera, który na zawsze zmienił sposób, w jaki wykonujemy wiele czynności zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Bot Aalia (Autonomous Digital Assistant) to najnowsze dzieło dostarczane przez polską firmę Alfavox, tworzącą oprogramowanie dla działów contact center nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Badania pokazują, że rozwiązania typu Artificial Intelligence, takie jak Aalia, realizują nawet 70% zadań konsultanta w firmie.
Jak przewiduje IDC, do 2025 roku wytworzymy ponad 163 zetabajtów danych, co oznacza 10-krotny wzrost w stosunku do 2016 roku – 16,1 zetabajtów. Specjaliści podkreślają, że człowiek nie jest w stanie przetworzyć tak wielu informacji. Niezbędne jest wsparcie maszyn i systemów analitycznych, które będą potrafiły samodzielnie rozumować, obserwować i planować. Systemy kognitywne stwarzają szansę na autentyczną interakcję człowieka z maszyną.
Klienci brytyjskiego oddziału banku Citi i usługi Paysafe jako pierwsi skorzystają z technologii Decision Intelligence, która stosuje sztuczną inteligencję, wdrożoną na globalną skalę bezpośrednio w sieci Mastercard. Citi i Paysafe już korzystają z tej technologii w Wielkiej Brytanii, a w nadchodzących miesiącach rozwiązanie ma zostać uruchomione na kolejnych rynkach i u kolejnych wydawców kart.
Japończycy zamierzają wykorzystać sztuczną inteligencję do usprawnienia pracy Urzędów Skarbowych. I nie, wcale nie chodzi tutaj o roboty wypełniające zeznania podatkowe albo zajmujące się obsługą klienta przy okienku. Maszyny mają wyłapywać potencjalne błędy w zeznaniach, opierając się o specjalny algorytm.
Robotyzacja postępuje, ale nie wszędzie w jednakowym tempie. 12 tys. konsumentów badanych przez HSBC nie ma złudzeń: robot może sprawdzić się na sali operacyjnej, ale niekoniecznie w banku. Badani zdecydowanie woleliby się poddać operacji serca z udziałem sztucznej inteligencji, niż powierzyć jej swoje oszczędności.
Choć obecnym rozwiązaniom z obszaru sztucznej inteligencji daleko jeszcze do technologii opisywanych w książkach science-fiction, już dziś wiadomo, że jest to dziedzina wiedzy, która może zrewolucjonizować przyszłość ludzkości. W prace nad rozwojem maszynowego uczenia i internetu rzeczy zaangażowane są zarówno największe globalne koncerny, takie jak Intel, Microsoft, Bosch czy Mercedes, jak też innowacyjne startupy technologiczne z całego świata. Konferencja StartSmart „Connected Future: Internet of Things & Artificial Intelligence”, która odbędzie się 5 czerwca w Centrum Nauki Kopernik, to głos z Polski w ogólnoświatowej dyskusji na temat rozwiązań, które już dziś sprawiają, że ludziom żyje się wygodniej i bezpieczniej.
Jeszcze do niedawna jedyną grą, w której człowiek dominował nad maszyną była chińska gra Go. Wydaje się jednak, że sztuczna inteligencja na stałe przekroczyła kolejną granicę – we wtorek AlphaGo od Google pokonało mistrza Go Ke Jie w pierwszym z trzech zaplanowanych pojedynków. To kolejny znaczący triumf sztucznej inteligencji w tej dyscyplinie.
FutureTech Congress to jeden z najważniejszych szczytów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowany innowacyjnym branżom fintech, insurtech oraz big data. Pierwsza edycja kongresu organizowanego przez MMC Polska odbędzie się 24 i 25 maja w Warszawie.
Prawie 40% stanowisk w USA może okazać się zagrożonych przez postępującą automatyzację. I to już całkiem niedługo, bo w przeciągu najbliższych 15 lat. Gospodarka USA jest najbardziej „narażona” na zalew pracowników-robotów.
Fraudy płatnicze są jednym z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi muszą się mierzyć firmy z szeroko rozumianej branży e-commerce. W skali globalnej, straty ponoszone przez sprzedawców i organizacje kartowe z powodu oszustw transakcyjnych liczone są w dziesiątkach miliardów dolarów. Polska spółka Nethone, wykorzystuje sztuczną inteligencję do skutecznego zapobiegania wyłudzeniom i już dziś pomaga firmom z Europy, Stanów Zjednoczonych oraz Ameryki Łacińskiej efektywnie zarządzać ryzykiem płatniczym.
Ludzkość gromadzi ogromne ilości danych – sam Google tworzy przez dwa dni więcej informacji niż wygenerował łącznie przez pierwsze 5 lat swojego istnienia. Moc obliczeniowa komputerów jest obecnie bilion razy większa niż 60 lat temu. Koszty przetwarzania danych znacząco spadły. Ludzie przyzwyczaili się już do tego, że wiele aplikacji czy programów samodzielnie przelicza i przetwarza za nich różnego rodzaju informacje.
Uczenie maszynowe jest coraz częściej wykorzystywane przez firmy w wielu sektorach gospodarki w procesach podejmowania decyzji biznesowych. Mimo oczywistych korzyści, wynikających ze stosowania uczenia maszynowego, jedynie 20% przedsiębiorstw rozumie, w jaki sposób ta technologia może wpłynąć na ich rozwój.
Rozwój nowych technologii znacząco wpływa na funkcjonowanie wielu branż usługowych, w tym również hoteli. Chodzi nie tylko o komunikację marketingową z klientami, ale również zarządzanie obiektem i jego dostępnością. Jak wynika z raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, jednym z wiodących trendów w hotelarstwie będzie coraz szersze stosowanie wirtualnej rzeczywistości (VR).
Rozpoczyna się 47 Forum Ekonomiczne w Davos, które potrwa od 17 do 20 stycznia. W tym roku po raz pierwszy do Szwajcarii zawita prezydent Chin Xi Jinping. W tym roku krainy Helwetów nie odwiedzą jednak szefowie rządu USA, Niemiec oraz Francji.
A co, jeśli to wszystko jest tylko ułudą? Jeśli naprawdę nie rodzimy się, a jesteśmy hodowani? Albo co, jeżeli to czeka nas w przyszłości? Tym wstępem nawiązującym do Matrixa braci (a właściwie już sióstr) Wachowskich przedstawiamy nowe prawo obowiązujące w Unii Europejskiej – roboty mają podlegać rejestracji i mieć wbudowany wyłącznik, w razie nieodpowiedniego działania.