Sztuczna Inteligencja
Według ekspertów Deloitte w 2020 roku ponad 100 firm rozpocznie testowanie prywatnej sieci 5G. Upowszechnią się także chipy sztucznej inteligencji.
Do 2025 roku znacząco zmniejszy się zapotrzebowanie na przedstawicieli pięciu zawodów: księgowy, kasjer, recepcjonista, telemarketer, pracownik biurowy.
Pierwszy bezzałogowy rejs przez Atlantyk odbędzie się we wrześniu 2020 roku, w 400. rocznicę rejsu statku Mayflower.
Autorzy badania Deloitte „Automation with intelligence” po raz pierwszy zauważają u firm nad Wisłą tak dużą zmianę w podejściu do tematu sztucznej inteligencji.
W ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania, a co druga firma nie wdrożyła żadnej strategii rozwoju umiejętności.
Sztuczna inteligencja nie powinna być postrzegana jako zagrożenie dla miejsc pracy, ale raczej jako technologia, która zapewnia więcej możliwości zatrudnienia.
ING stawia na robotykę i sztuczną inteligencję. Bank pomaga klientom usprawniać procesy wewnętrzne za pomocą autorskiego rozwiązania RoboPlatform.
Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych do projektu "Polityki Rozwoju Sztucznej Inteligencji w Polsce na lata 2019 – 2027”
W mgnieniu oka na rynek weszła technologia, która zmienia strukturę rynku pracy. Pracownicy działów obsługi klienta są powoli wypierani przez chatboty.
Już ponad 80% dużych przedsiębiorstw wdraża rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy, ale zdecydowana większość z nich ma obawy dotyczące bezpieczeństwa.
Niestety do tej pory poziom implementacji sztucznej inteligencji w bankowości jest stosunkowo niewielki.
Microsoft inwestuje 1 miliard dolarów w firmę OpenAI - założoną trzy lata temu między innymi przez Elona Muska i Sama Altmana.
Głównym projektem banku jest uruchomiona w 2018 roku "Fabryka Robotów", a do końca czerwca 219 roku zautomatyzowano już 70 procesów.
Jak wyjaśnić klientowi, że sztuczna inteligencja odmówiła udzielenia mu kredytu? Jak sprawić, by nie doszło do wykluczenia finansowego z powodu stosowania AI?
Jednym z ciekawszych projektów jest "Talk to IKO", czyli sterowanie aplikacją mobilną za pomocą głosu.
Czy asystent głosowy w lodówce lub kserokopiarce musi domyślnie być kobietą? Czy zdajemy sobie sprawę, że to uprzedzenie, które prowadzi do błędnego koła?
Estoński rząd stworzył algorytm, który zajmie się rozpatrywaniem drobnych sporów sądowych do wartości 7 tys. euro. Roboty powsadzają nas do więzienia?
Upowszechnianie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję zmienia charakter pracy i role pracowników działów serwisowych.
Zaliczyliście niedawno jakąś stłuczkę? Teraz jednak przejście przez cały proces rozliczenia szkody ma stać się znacznie prostsze, dzięki nowemu pomysłowi PZU.
Globalna firma analityczna SAS zapowiedziała, że w najbliższych trzech latach zainwestuje 1 miliard dolarów w rozwój sztucznej inteligencji.