e-commerce
Dynamiczny wzrost zakupów mobilnych obejmuje wszystkie pokolenia – wynika z danych przedstawionych przez Klarnę.
Wzrost popularności zanotowały płatności mobilne, zwłaszcza Apple Pay i Google Pay, z których korzystało już 30 proc. Polaków.
W ubiegłym roku znacząco zwiększyła się popularność przelewów na numer telefonu. Już co czwarta transakcja BLIKIEM była przelewem P2P.
Obecnie finalizowane są instalacje w czterech placówkach uzdrowiskowych – w tym w kurortach, takich jak Ciechocinek czy Jelenia Góra.
Tylko 60 proc. respondentów deklaruje, że nie dzieli się danymi do logowania, a 50 proc. sprawdza sklep internetowy, zanim zrobi w nim zakupy.
Decyzja o uchyleniu luki podatkowej, umożliwiającej uniknięcie opłat celnych, może podnieść ceny zamówień nawet o 30 procent.
Nowe badanie Mastercard pokazało, że polscy badani plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe.
Klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem platformy będą mogli zaoszczędzić 11 proc. wartości opłaconego koszyka zakupowego.
Rynek e-commerce liczy bardzo na „odbicie” w 2025 roku, bo wiele kategorii notuje ostatnio spadki sprzedaży.
Do końca 2024 roku łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów.
Najczęściej Polacy korzystają z serwisów streamingowych jak Netflix czy Player. Drugie miejsce zajmują usługi dostaw produktów.
Z jakimi próbami oszustwa spotkali się klienci? Czego najbardziej obawiają się przy klikaniu w “dodaj do koszyka”?
Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty.
Paszportyzacja umożliwia firmom świadczenie usług na terenie EOG, bez konieczności ubiegania się o oddzielne licencje w każdym kraju.
Dzięki usłudze Klarny, klienci Zalando mogą podzielić płatności na trzy nieoprocentowane raty.
Sklepy korzystające z bramki płatniczej Tpay mogą już oferować Płatności powtarzalne BLIK, czyli płatności cykliczne.
Nowoczesne, różnorodne systemy płatności, a także możliwość zwrotu gotówki za zakupy online są dla polskich konsumentów istotnym czynnikiem.
Od 1 stycznia 2025 r. Fundacja dofinansuje uruchomienie e-płatności oraz sfinansuje obsługę transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard.
Pierwsza część raportu poświęcona jest portretowi e-konsumenta – zawiera analizę demograficzną wraz z badaniem preferencji urządzeń zakupowych.
Decyzja ta wskazuje, że TikTok przyspiesza wdrażanie rozwiązania na rynkach europejskich w obliczu potencjalnego zakazu działalności w USA.
Amazon rozpoczyna testy usług q-commerce w Indiach. Amerykański gigant dostarczy artykuły spożywcze i inne produkty w 15 minut lub krócej.
Mają one zapewniać zwiększone bezpieczeństwo zakupów w sieci, szczególnie w przypadkach, gdy nie do końca możemy zweryfikować sprzedawcę.
Dodatkowo wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć i wirtualne przymierzalnie, zyskują coraz większą popularność wśród polskich konsumentów.
mBank zapowiedział także udostępnienie własnego rozwiązania odroczonych płatności - od stycznia przyszłego roku.
Większość transakcji BLIKIEM odbywa się w sklepach online, ale rosnącą popularnością cieszą się również transakcje w placówkach stacjonarnych.
Urząd zwraca uwagę, że tego typu usługi to kredyt i mogą one prowadzić do nadmiernego zadłużenia oraz wpłynąć na zdolność kredytową.
Finansowanie dostępne jest dla firm korzystających z bramki płatniczej PayU przez minimum 3 miesiące i spełniających wymogi dotyczące obrotu.
Od rozpoczęcia współpracy YouLend, za pośrednictwem Tpay, udzielił już finansowania na kwotę kilku milionów złotych.
Funkcjonalność jest dostępna dla produktów już opłaconych, o łącznej wadze nieprzekraczającej 15 kg i o wartości do 500 PLN.
Implementacja narzędzia odbywa się również po stronie banków, które udostępnią Click to Pay z poziomu aplikacji lub bankowości elektronicznej.
Rozwój współpracy prowadzi do wzmocnienia roli Adyen, jako jednego z partnerów płatniczych Zalando na 15 rynkach europejskich.
Odpowiedzią na tego typu problemy mają być tokenizacja i biometria. Pomoże m.in. rozwijane w Polsce Click to Pay.
Umożliwi to zarówno sklepom internetowym, jak i klientom indywidualnym szybką wysyłkę i dostawy za granicę.
Click to Pay eliminuje potrzebę każdorazowego wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online.
Dzięki zewnętrznym partnerom od maja 2022 do końca września 2024 roku sprzedanych zostało już ponad 16,5 milionów biletów PKP Intercity.
Klienci GLS Poland mogą odbierać i nadawać przesyłki z pierwszej w Polsce współdzielonej sieci automatów paczkowych Orlen.
Aplikacja została wzbogacona o nową funkcjonalność – możliwość przekazania zarządzania paczką innemu użytkownikowi systemu (np. w celu jej odbioru).
Z usługi InPost Pay ma już korzystać 5 mln klientów i ponad 500 sklepów internetowych.
Firma zamierza na razie obserwować sytuację związaną ze zmianami legislacyjnymi i na tej podstawie decydować o kolejnych krokach.
Klienci nie mają informacji, czy zawierają umowę z przedsiębiorcą, czy osobą fizyczną, ani jaki jest podział obowiązków między Temu a sprzedającym.
W komunikacie czytamy, że to przejęcie pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w UK.
Allegro opublikowało wczoraj komunikat, w którym poinformowało o planowanej zmianie na stanowisku prezesa firmy.
Dzięki temu platformy e-commerce będą miały możliwość korzystania m.in. z takich funkcjonalności, jak płatność podzielona (ang. split payment).
Usługa jest dostępna dla produktów małogabarytowych, a maksymalna odległość dostawy wynosi 8 km od najbliższego sklepu.
Verestro wdraża bramkę płatniczą Paytool. Są w niej dostępne takie metody płatności, jak BLIK, Apple Pay, Google Pay oraz płatności kartą.
Wejście na węgierski rynek to powiększenie grupy potencjalnych klientów o kolejne 10 milionów.
InPost poinformował użytkowników InPost Pay o zmianach w regulaminie i zakończeniu etapu beta. W usłudze niebawem pojawią się odroczone płatności.
Wirtualną walutę można gromadzić korzystając z różnych usług – takich, jak odbiór i nadawanie paczek, płatności z InPost Pay czy zakupy z InPost Fresh.
W ramach promocji nowej usługi AliExpress zachęca zarówno rozwijające się, jak i ugruntowane polskie firmy do dołączenia do swojej globalnej sieci.
Kurier będzie miał obowiązek sprawdzenia wieku, trzeźwości i tożsamości klienta. Nie będzie opcji dostawy do automatu paczkowego.

