e-commerce
InPost otwiera pierwszy Paczkomat® na słonecznej Ibizie. To strategiczny krok w rozwoju firmy na Balearach, gdzie InPost posiada już 193 punkty PUDO i 39 maszyn Paczkomat.
Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo, CCC i e-Obuwie oraz ich aplikacje mobilne.
Na bazie brand music core marka stworzyła aranżacje muzyczne odnoszące się do poszczególnych usług, produktów i obszarów komunikacyjnych firmy.
Amerykański prezydent nałożył między innymi cła na towary importowane z USA, przez co indeksy giełdowe gwałtownie spadają.
Coraz więcej konsumentów planuje również korzystać z tej formy finansowania podczas zakupów stacjonarnych – deklaruje to już 43% badanych.
Zalando zaostrza swoją politykę wobec klientów dokonujących nadmiernej ilości zwrotów. Zablokowano już ponad 10 tys. kont.
Od 2021 roku był on prezesem zarządu firmy Shoper, z doprowadzając platformę do debiutu na GPW.
Jak na platformę z Chin przystało, TikTok Shop jest obecnie znany głównie ze sprzedaży tanich produktów, ale ma się to zmienić.
Fintech Comperia.pl rozpoczyna współpracę z PayPo, dostawcą płatności odroczonych. Usługa BNPL pojawi się w bramce Comfino.
Do końca 2025 roku Allegro planuje rozbudowę sieci automatów paczkowych One Box o kolejne 2,5 tysiąca urządzeń.
Montonio to estoński fintech oferujący rozwiązania dla e-commerce. Spółka działa w krajach bałtyckich oraz w Polsce.
Wybór miejsca, gdzie Polacy robią zakupy, wynika z różnych czynników – od obaw o bezpieczeństwo po chęć oszczędzania i wygodę.
BLIK wciąż dominuje w e-commerce. Rośnie także popularność płatności odroczonych i transakcji ratalnych.
Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz, podczas rejestracji.
Click to Pay to sposób płacenia za zakupy w internecie bez wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online.
Klienci Zalando zdobywają punkty, dzięki którym mogą odblokować cztery poziomy korzyści.
Aż trzech na dziesięciu Polaków spotkało się z ofertą płatności odroczonych, które w rzeczywistości okazały się oprocentowanym kredytem.
Czy platformy socialowe i marketplace’y odbiorą e-commerce klientów? Jak dobierać narzędzia AI żeby rozwijać zespół?
Nowy program ma pozwalać polskim kupującym ubiegać się o „zwrot” różnicy, jeśli znajdą niższą cenę.
W 2025 roku planowane są wdrożenia w kolejnych bankach oraz sklepach, co ma znacząco zwiększyć dostępność usługi BLIK Płacę Później.
Za usługi w aplikacji mobilnej DPD Mobile można płacić z wykorzystaniem takich metod, jak BLIK, Google Pay i Apple Pay.
Dynamiczny wzrost zakupów mobilnych obejmuje wszystkie pokolenia – wynika z danych przedstawionych przez Klarnę.
Wzrost popularności zanotowały płatności mobilne, zwłaszcza Apple Pay i Google Pay, z których korzystało już 30 proc. Polaków.
W ubiegłym roku znacząco zwiększyła się popularność przelewów na numer telefonu. Już co czwarta transakcja BLIKIEM była przelewem P2P.
Obecnie finalizowane są instalacje w czterech placówkach uzdrowiskowych – w tym w kurortach, takich jak Ciechocinek czy Jelenia Góra.
Tylko 60 proc. respondentów deklaruje, że nie dzieli się danymi do logowania, a 50 proc. sprawdza sklep internetowy, zanim zrobi w nim zakupy.
Decyzja o uchyleniu luki podatkowej, umożliwiającej uniknięcie opłat celnych, może podnieść ceny zamówień nawet o 30 procent.
Nowe badanie Mastercard pokazało, że polscy badani plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe.
Klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem platformy będą mogli zaoszczędzić 11 proc. wartości opłaconego koszyka zakupowego.
Rynek e-commerce liczy bardzo na „odbicie” w 2025 roku, bo wiele kategorii notuje ostatnio spadki sprzedaży.
Do końca 2024 roku łączna wartość inwestycji InPost w Wielkiej Brytanii osiągnęła już 426 mln funtów.
Najczęściej Polacy korzystają z serwisów streamingowych jak Netflix czy Player. Drugie miejsce zajmują usługi dostaw produktów.
Z jakimi próbami oszustwa spotkali się klienci? Czego najbardziej obawiają się przy klikaniu w “dodaj do koszyka”?
Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty.
Paszportyzacja umożliwia firmom świadczenie usług na terenie EOG, bez konieczności ubiegania się o oddzielne licencje w każdym kraju.
Dzięki usłudze Klarny, klienci Zalando mogą podzielić płatności na trzy nieoprocentowane raty.
Sklepy korzystające z bramki płatniczej Tpay mogą już oferować Płatności powtarzalne BLIK, czyli płatności cykliczne.
Nowoczesne, różnorodne systemy płatności, a także możliwość zwrotu gotówki za zakupy online są dla polskich konsumentów istotnym czynnikiem.
Od 1 stycznia 2025 r. Fundacja dofinansuje uruchomienie e-płatności oraz sfinansuje obsługę transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard.
Pierwsza część raportu poświęcona jest portretowi e-konsumenta – zawiera analizę demograficzną wraz z badaniem preferencji urządzeń zakupowych.
Decyzja ta wskazuje, że TikTok przyspiesza wdrażanie rozwiązania na rynkach europejskich w obliczu potencjalnego zakazu działalności w USA.
Amazon rozpoczyna testy usług q-commerce w Indiach. Amerykański gigant dostarczy artykuły spożywcze i inne produkty w 15 minut lub krócej.
Mają one zapewniać zwiększone bezpieczeństwo zakupów w sieci, szczególnie w przypadkach, gdy nie do końca możemy zweryfikować sprzedawcę.
Dodatkowo wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć i wirtualne przymierzalnie, zyskują coraz większą popularność wśród polskich konsumentów.
mBank zapowiedział także udostępnienie własnego rozwiązania odroczonych płatności - od stycznia przyszłego roku.
Większość transakcji BLIKIEM odbywa się w sklepach online, ale rosnącą popularnością cieszą się również transakcje w placówkach stacjonarnych.
Urząd zwraca uwagę, że tego typu usługi to kredyt i mogą one prowadzić do nadmiernego zadłużenia oraz wpłynąć na zdolność kredytową.
Finansowanie dostępne jest dla firm korzystających z bramki płatniczej PayU przez minimum 3 miesiące i spełniających wymogi dotyczące obrotu.
Od rozpoczęcia współpracy YouLend, za pośrednictwem Tpay, udzielił już finansowania na kwotę kilku milionów złotych.
Funkcjonalność jest dostępna dla produktów już opłaconych, o łącznej wadze nieprzekraczającej 15 kg i o wartości do 500 PLN.

