Płatności
Znika również konieczność instalacji na telefonie wielu aplikacji poszczególnych operatorów sieci ładowarek.
Możliwe zastosowania to przesyłanie pieniędzy między pracownikami, czy rozliczanie wydatków służbowych. Dodatkowo pracownikowi może zostać wydana wirtualna karta płatnicza.
Dodatkowo agent rozliczeniowy udostępnił klientom możliwość zintegrowania urządzenia z systemami sprzedażowymi poprzez rozwiązania chmurowe.
To okoliczności, takie jak wojna w Ukrainie czy rosnąca inflacja przyczyniły się do tego, że e-konsumenci rzadziej za e-zamówienia płacili gotówką.
Na płatności kodami BLIK czekali przede wszystkim klienci, którzy nie korzystają z kart płatniczych lub mają smartfony bez funkcji NFC.
Wcześniej GLS akceptował płatności za przesyłki za pobraniem gotówką lub BLIKIEM. Teraz klienci GLS mogą również płacić kartą, telefonem lub zegarkiem.
Może w nim wziąć każdy, kto zainstaluje aplikację PayEye, podepnie w niej swoją kartę Visa i dokona płatności za minimum 10 zł w jednym ze sklepów internetowych.
Wirtualne Kasy Fiskalne w dniu 26 września 2023 roku otrzymały homologację Głównego Urzędu Miar dla kasy rejestrującej Prometeus-2.
PepPay sprawi, iż smartfony i tablety będą pełnić rolę terminala i przyjmować płatności zbliżeniowe kartą płatniczą lub portfelem elektronicznym.
W przygotowaniach są kolejne usługi, m.in. kantor walutowy. Do końca 2025 roku liczba użytkowników aplikacji może przekroczyć 2,5 mln.
Ponad połowa badanych osób płacących za parking preferuje dokonywać opłaty za postój za pomocą karty kredytowej lub debetowej.
Zebra Pay ma być unikalnym rozwiązaniem, ponieważ działa w oparciu o standardowe usługi Google Mobile Services (GMS) i najnowszą wersję Android OS.
Już kilkaset firm w Polsce korzysta od maja 2022 roku z eparagonów, wystawiając miesięcznie miliony elektronicznych dokumentów fiskalnych.
Zgodnie z najnowszymi danymi PSP – w piątek, 8 września bieżącego roku użytkownicy systemu wykonali za jego pomocą przeszło 7 mln transakcji.
Łącznie sprawcy wprowadzili do obiegu i usiłowali wprowadzić 16 sztuk fałszywych stuzłotówek.
Hyundai uruchomił rozwiązanie, które pozwala na znalezienie, zarezerwowanie i opłacenie miejsca parkingowego z poziomu ekranu samochodu.
W drugim rozdaniu na klientów czeka 800 kart, którymi można płacić zbliżeniowo, każdorazowo uwierzytelniając transakcję bez PIN-u, odciskiem palca.
Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.
Chcąc zapłacić Visa Mobile, użytkownik karty Visa podaje numer telefonu, a następnie zatwierdza płatność na smartfonie.
PayTel współpracuje z Novitus w zakresie rozwijania systemów płatności, m.in. w kasie specjalizowanej Vega Taxi online.
Do tej pory, aby wypłacić gotówkę z kasy sklepu, konsument musiał mieć przy sobie fizyczną kartę płatniczą, włożyć ją do terminala i w ten sposób zrealizować transakcję.
Zmiany będą obejmować użytkowników takich aplikacji mobilnych jak moBilet, Jakdojade, mPay, SkyCash i zBiletem.pl.
W porównaniu do roku 2022, w I półroczu 2023 r. liczba wykonanych płatności z wykorzystaniem BLIKA wzrosła aż o 90 proc.
Krajowa Administracja Skarbowa otrzymała łącznie ponad 1800 terminali, a jej pracownicy przeszli odpowiednie szkolenia.
W komunikacie czytamy, że jest to największe wdrożenie terminala aplikacyjnego w Europie zrealizowane przez tego agenta rozliczeniowego.
Płacąc za zakupy kartą, smartwatchem czy smartfonem, należy poinformować kasjera o zamiarze wypłaty pieniędzy.
W sklepach e-commerce korzystających z bramki płatniczej Cinkciarz Pay można już opłacać zamówienia w jednym kroku.
Worldline i Plus połączyli siły i przygotowali specjalną ofertę dla klientów telekomu prowadzących działalność gospodarczą.
Od kwietnia do czerwca było ich aż 100 mln, czyli o 75 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Skąd decyzja o odświeżeniu marki? Do kogo firma kieruje swoje usługi? Jak wygląda temat rentowności i inwestorów? M.in. na te pytania odpowiedział Marcin Chruściel, prezes fintechu Fenige.
Ubankowienie Polaków na koniec zeszłego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% - pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Dostarczana przez KIR usługa pozwoli klientom PeP na potwierdzanie danych osobowych przy zawieraniu umów w trybie online.
Funkcja „Kup bilet” pojawi się przy wielu połączeniach krajowych. Docelowo mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.
Nowa wersja aplikacji mobilnej z wyczekiwanym udogodnieniem będzie udostępniana klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni.
Dodatkowo firma pracuje nad wdrożeniem nowych terminali eyePOS 3, które jako pierwsze na świecie obsługiwać będą wszystkie rodzaje płatności: biometryczne, zbliżeniowe i kartowe.
Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, nawiązuje współpracę z Marketing Investment Group (MIG), graczem rynku mody detalicznej w Polsce. Pierwszym sklepem, który wprowadzi usługę „Zapłać za 30 dni” będzie Sizeer.
24 proc. firm handlowo-usługowych z sektora MŚP, posiadających terminal deklaruje, że płatności bezgotówkowe stanowią ponad ¾ proc. wszystkich transakcji. Większość przedsiębiorców (58%) spodziewa się wzrostu takich płatności w najbliższych trzech latach.
W ciągu trzech miesięcy poszerzy się sieć, w której będzie można kupić bilety PKP Intercity. Dwie nowe platformy w znacznym stopniu ułatwią dokonywanie zakupów.
PayU sprzedało swoją platformę do obsługi płatności internetowych Global Payments Organisation (GPO). Nabywcą jest Rapyd - wywodzący się z Izraela, ale zarejestrowany w Wielkiej Brytanii fintech.
Klienci indywidualni i firmowi fintechu Cinkciarz.pl mają możliwość wysyłania innym osobom linków do zapłaty za wspólne wyjście do restauracji, zrzutkę na prezent, korepetycje czy zakupiony towar na bazarku, a także drobne usługi. Linki można opłacić w wybranej walucie za pomocą różnych metod płatności.
Pix służy do szybkich przelewów z konta na konto. Nie trzeba podawać numeru rachunku, czy danych odbiorcy. Wystarczy na przykład kod QR.
Do tej pory korzystanie z obu portfeli wymagało posiadania lokalnego konta bankowego i numeru telefonu.
PKP Intercity wdrożyło aplikację mobilną w styczniu bieżącego roku. Po 7 miesiącach od oddania jej do użytkowania padł milionowy zakup biletu.
Z rozwiązania Amazon One miało skorzystać już 3 mln klientów. Projekt od samego początku budzi jednak obawy co do bezpieczeństwa danych.
Kolejnym etapem rozwoju CBDC w Chinach mają być wypłaty wynagrodzeń dla pracowników sektora publicznego w cyfrowych juanach.
W koalicji znajdują się między innymi takie podmioty jak Revolut, Wise, czy Monzo.
Najczęściej z usługi korzystają dojrzalsi klienci banku – prawie 75 proc. wypłat dokonują osoby, które ukończyły 36 lat.
PKP Intercity rozszerza swoją ofertę w zdalnych kanałach sprzedaży. Bilety na podróże do wielu europejskich miast są już dostępne w aplikacji mobilnej.
Funkcjonalność zapewnia kupującym m.in. możliwość szybkiego dostępu do konta w e-sklepie z weryfikacją przez kod sms lub e-mail.
Jednymi z najpopularniejszych dodatkowych usług, z których korzystają przedsiębiorcy, są: zwrot środków na rachunek karty oraz możliwość płatności w różnych walutach, czyli DCC.