Partner serwisuVisa dla biznesu

Sztuczna Inteligencja


Sztuczna Inteligencja (w jęz. angielskim "Artiffical Intelligence") to program komputerowy wykorzystujący najnowocześniejsze zdobycze techniki, w tym uczenie maszynowe (machine learning), umożliwiający tworzenie rozwiązań "myślących". Trudno o jednomyślną definicję sztucznej inteligencji, gdyż naukowcy nie są jeszcze zgodni co do możliwości uzyskania przez algorytmy komputerowe świadomości takiej jak u człowieka. Sztuczna Inteligencja jest dla ludzkości szansą do wielkiego rozwoju, ale także wywołuje wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej wykorzystywania lub dominacji. Sztuczna Inteligencja wykorzystywana jest m.in. przez Asystenta Google, Siri, a także w grach komputerowych.
Sztuczna inteligencja już w 20% smartfonów [infografiki]
January 12, 2017, 3:30 PM

Ponad trzysta milionów smartfonów sprzedanych w 2017 roku będzie wyposażona w tzw. systemy samouczące się, czyli algorytmy uczenia maszynowego, potocznie zwane elementami „sztucznej inteligencji” - przewiduje szesnasta edycja raportu Global TMT Predictions, przygotowana przez firmę doradczą Deloitte. Jednocześnie już na początku tego roku liczba aktywnych urządzeń wyposażonych w biometryczne czytniki linii papilarnych, powinna po raz pierwszy przekroczyć poziom miliarda sztuk. Każdy z takich czujników będzie używany średnio 30 razy dziennie. Deloitte spodziewa się też ważnych zmian w motoryzacji. W ciągu najbliższych pięciu lat, dzięki upowszechnieniu i udoskonaleniu niezależnych od kierowców systemów awaryjnego hamowania, liczba wypadków śmiertelnych w samych tylko Stanach Zjednoczonych spadnie o 16 proc.

Finansiści nie boją się sztucznej inteligencji - raport CIMA
October 21, 2016, 8:00 AM

Wbrew powszechnym obawom, jakie towarzyszą zjawisku automatyzacji, specjaliści związani z finansami dostrzegają wiele zalet związanych z wprowadzeniem sztucznej inteligencji do świata biznesu. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wynika, że ponad 4/5 pracowników z tej branży wspiera ideę pracy maszyn, utrzymując że jej rezultatem będzie większa wydajność firm. Co więcej, 47% respondentów wśród jej skutków wymienia generalną poprawę sfery doskonalenia kompetencji, dystansując się tym samym od czarnych i niejednokrotnie apokaliptycznych scenariuszy.