Płatności
Jak wynika z tegorocznych badań KIR i ZBP, czas zyskuje na wartości, a jego oszczędzanie staje się priorytetem
W ramach systemu UrbanCard bilet jest zapisywany na karcie płatniczej, smartfonie lub smartwatchu.
Słowaccy użytkownicy aplikacji Tatra banka Viamo zyskali możliwość realizowania płatności za pomocą 6-cyfrowego kodu w sklepach online.
Nowe rozwiązanie umożliwia klientom płacenie zbliżeniowo u pracownika salonu, w każdym miejscu w sklepie – przy wieszaku lub w szatni.
Współpraca ma pozwolić szwedzkiej spółce połączyć kanały sprzedaży i zaoferować klientom nowe rozwiązania w zakresie płatności online i offline.
Pracownik zapłaci nią na przykład za benzynę i noclegi na konferencji za granicą oraz wypłaci gotówkę z bankomatu w lokalnej walucie.
Na lotnisku w Barcelonie przeprowadzony zostanie pilotaż, w ramach którego będzie można dokonywać natychmiastowych płatności Pix poprzez zeskanowanie kodu QR.
PayPal chce skorzystać z nowo otwartych możliwości NFC Apple, opracowując własny portfel mobilny dla użytkowników iPhone'ów z Unii Europejskiej.
Oprócz Polski najchętniej z BLIKA zbliżeniowego korzystano w Niemczech, Czechach, Holandii, we Włoszech oraz Hiszpanii.
W przyszłym roku planowane jest rozszerzenie opcji płatności o cyfrowe portfele Apple Pay i Google Pay.
PayEye zakończył prace nad nowym terminalem eyepos 3, który obsługuje nie tylko biometrię, ale również standardowe płatności kartą i zbliżeniowe.
Około połowa mieszkańców Niemiec twierdzi, że nie wyobraża sobie nawet korzystania z cyfrowego euro.
Aplikacja Worldline pozwala na akceptowanie płatności zbliżeniowych BLIK, kartami kredytowymi i debetowymi oraz portfelami mobilnymi.
Smartfony i tablety mogą przyjmować płatności zbliżeniowe kartą płatniczą lub portfelem elektronicznym.
Będzie ono drukowane wyłącznie na prośbę klienta. Kopia potwierdzenia transakcji może być przechowywana w formie cyfrowej.
Nowa aplikacja zastąpi oferowane dotąd rozwiązanie – LikePOS. W planach eService jest dodanie kolejnych obsługiwanych metod płatności np. kodów BLIK.
Fintech Stripe wprowadził funkcję Adaptive Pricing, dzięki której użytkownicy mogą prezentować ceny swoim klientom w preferowanej przez nich walucie lokalnej.
Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk.
Dzięki nowości system zapamiętuje płacącego, który po wyrażeniu zgody musi wpisać kod BLIK tylko przy pierwszej transakcji.
Współpraca umożliwi różnym podmiotom z sektora finansowego i niefinansowego w całej Europie korzystanie z usług BLIKA.
Z odroczonych płatności w ramach InPost Pay ma korzystać kilkuset testerów. Pełne uruchomienie rozwiązania jest planowane jeszcze w tym roku.
Darmowa karta pozwoli zrobić zakupy z odroczoną płatnością w sklepach stacjonarnych, a także w internetowych, w których PayPo nie było do tej pory obecne.
Z najnowszych badań Polski Bezgotówkowej wynika, że miejscem najbardziej kojarzonym z usługą cashback jest sieć sklepów Żabka.
NBP opublikował statystyki za I kwartał 2024 roku. Przedstawiono najnowsze dane na temat liczby kart płatniczych, terminali, czy bankomatów.
Usługi fintechu były już dostępne w sklepach internetowych i aplikacji mobilnej eobuwie.pl oraz Modivo na innych rynkach europejskich.
Sieć ogłasza nową funkcję, z której będą mogli skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej i wdraża ją w sklepach.
Tymczasem wolumen płatności gotówkowych spadł o siedem procent w roku 2023. Gotówka stanowiła zaledwie 12% wszystkich płatności.
W komunikacie czytamy, że partnerstwo ma przybliżyć polską spółkę do globalnej ekspansji swojego biometrycznego rozwiązania.
Brazylijski Pix dość mocny przypomina polskiego BLIKA. To druga najczęściej używaną metodą płatności w "Kraju Kawy".
Turecki fintech Param kupił 100% udziałów Twisto od wcześniejszego właściciela – australijskiej firmy Zip w sierpniu zeszłego roku roku.
BNP Paribas współpracuje z Ant international nad usprawnieniem transgranicznych usług płatniczych dla sprzedawców i konsumentów w Europie.
Oznacza to, że za pośrednictwem iPhone’ów będzie można korzystać na przykład ze zbliżeniowego BLIKA.
Płatność i dostawa ma być realizowana za pomocą jednego przycisku - dostępnego na karcie produktu i w koszyku.
System ma być niemal całkowicie cyfrowy, co budzi pewne obawy o wykluczenie niektórych mieszkańców - na przykład seniorów.
W trzecim kwartale tego roku, spółka wdroży produkcyjnie usługi najmu sprzętu oraz merchant finance.
Fintech Cinkciarz.pl wprowadził opcję „Ponów płatność” w swojej bramce płatniczej Cinkciarz Pay, stworzonej z myślą o cross border e-commerce.
Visa i Mastercard utrzymają limit opłat za transakcje kartami dla turystów na kolejne pięć lat - podaje Komisja Europejska.
Klienci PKO BP mogą teraz płacić za parkowanie na ekranie samochodu z funkcją Android Auto.
Elementem sprzyjającym ekspansji Autopay mają być przepisy związane z aktem o rynkach cyfrowych, które obowiązują od marca tego roku.
Miesiąc temu Telegram wprowadził wirtualną walutę o nazwie Stars, a teraz firma rozszerza jej zastosowanie także na płatne treści.
Do 2022 roku członkiem EPI był PKO BP. Organizacja powstała w celu stworzenia europejskiej przeciwwagi dla dominacji Visy i Mastercard.
Forint węgierski, lej rumuński i dirham Zjednoczonych Emiratów Arabskich dołączają do 20 pozostałych walut, którymi można zasilić kartę.
Ugoda ta miała być jedną z największych w historii amerykańskiego prawa antymonopolowego. Jej celem było obniżenie opłat interchange.
O planach rozwoju systemu ePłatności dla samorządów poinformował Hubert Gniadowicz, dyrektor pionu usług cyfrowych w COI.
Klienci, którzy zgubią portfel, mogą teraz otrzymać cyfrową kartę zastępczą za pośrednictwem SMS-a lub maila.
W ramach promocji jest on bezpłatny, o ile użytkownicy doładują go kwotą 100 euro za pośrednictwem powiązanej aplikacji.
Tap to Pay umożliwia sprzedawcom akceptowanie płatności zbliżeniowych na iPhonie XS lub nowszym z najnowszą wersją iOS.
Właśnie rusza głosowanie nad 1 z 2 wizerunków, latem w eStore Cinkciarz.pl wystartuje preorder, a jesienią karty będą już w regularnej sprzedaży.
Celem spółki jest ograniczenie strat i osiągnięcie rentowności. Od momentu powstania Curve pozyskało już 250 mln USD dofinansowania.
Dzięki tej współpracy klienci w Polsce będą mogli korzystać z rozwiązań płatniczo-fiskalnych na urządzeniach z systemem Android.