Płatności
Ostatnio pisaliśmy o roszadzie na stanowisku prezesa Przelewy24, w ramach której Jacka Kineckiego zastąpi Michał Hull.
Fintech Comperia.pl rozpoczyna współpracę z PayPo, dostawcą płatności odroczonych. Usługa BNPL pojawi się w bramce Comfino.
Użytkownicy mają zaoszczędzić ponad pięciokrotność rocznego abonamentu, wynoszącego 79 euro - w przypadku 12 podróży w roku.
Właściciele sklepów nie będą musieli stosować wyświetlaczy przy kasach. Wszystkie informacje mają być prezentowane na ekranie terminala.
W ramach promocji depozyty BLIK będą zwolnione z opłat przez 30 dni, co ma jeszcze bardziej obniżyć koszty zasilania konta.
Dzieci nie będą mogły używać Google Pay do płacenia za zakupy online. Usługa działa tylko w fizycznych sklepach.
Przez aplikację i na stronie Autopay można nabyć winiety do niemal wszystkich krajów Unii Europejskiej, w których obowiązuje ta forma opłat.
Sprzedawcy mogą używać iPhone’a do przyjmowania płatności zbliżeniowych, zamieniając smartfon w terminal płatniczy.
Z usług fintechu korzysta ponad 6 mln klientów. Firma działa także w Polsce. Teraz jej głównym celem jest osiągnięcie rentowności.
Przy płatnościach powyżej 100 funtów nie ma możliwości wykonania transakcji zbliżeniowej – trzeba włożyć kartę do terminala.
Możliwości dokonywania płatności offline w Szwecji są ograniczone, a transakcje zbliżeniowe i mobilne nie działają bez dostępu do internetu.
BLIK wciąż dominuje w e-commerce. Rośnie także popularność płatności odroczonych i transakcji ratalnych.
Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz, podczas rejestracji.
Płatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty.
Chodzi m.in. o serwisy winiety-online.pl, kup-winiety.pl, flotomat.pl. Z rozwiązań Autopay dla kierowców ma korzystać już 2,5 mln osób.
Od jesieni klienci Revolut wykonali z pomocą usługi BLIK ponad 7 mln transakcji w internecie, sklepach stacjonarnych i w bankomatach.
Click to Pay to sposób płacenia za zakupy w internecie bez wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online.
Niemniej 25% badanych uważa, że płacąc gotówką ma większą kontrolę nad wydatkami. Z kolei 12% z gotówką czuje się bezpieczniej.
Rozwiązanie ma sprawdzać się w automatach vendingowych, samoobsługowych pralkach czy nawet w alkomatach stacjonarnych.
Tap to Phone zwiększył możliwości płatności zbliżeniowych dzięki technologii, która po pobraniu aplikacji zamienia smartfon w terminal.
Przy zakupie biletów płatność wystarczy potwierdzić w aplikacji Revolut - kodem lub biometrycznie.
Polacy pozytywnie postrzegają stokenizowane płatności, określając je jako najszybszą i najwygodniejszą metodę płatności.
W 2025 roku planowane są wdrożenia w kolejnych bankach oraz sklepach, co ma znacząco zwiększyć dostępność usługi BLIK Płacę Później.
Elektroniczne paragony byłyby automatycznie przesyłane do aplikacji bankowej lub na adres e-mail podany przez klienta.
Ze wsparcia Fundacji Polska Bezgotówkowa od początku jej istnienia skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych.
Brytyjskie organy zajmują się sprawą portfeli Apple Pay i Google Pay, w obliczu rosnącej pozycji amerykańskich BigTechów.
Wzrost popularności zanotowały płatności mobilne, zwłaszcza Apple Pay i Google Pay, z których korzystało już 30 proc. Polaków.
W ubiegłym roku znacząco zwiększyła się popularność przelewów na numer telefonu. Już co czwarta transakcja BLIKIEM była przelewem P2P.
Ebury zapewni wsparcie między innymi w zakresie transakcji walutowych, w tym przy transferach i płatnościach zagranicznych.
Aby korzystać z nowego rozwiązania, należy dodać kartę płatniczą do aplikacji Visa Mobile lub aktywować ją w aplikacji banku.
W 2023 roku aż 40 proc. transakcji w Biedronce odbywało się właśnie przy użyciu kas samoobsługowych.
To rozwiązanie umożliwia opłacanie cyklicznych zobowiązań, takich jak rachunki, abonamenty i subskrypcje.
W tym celu Żabka nawiązała partnerstwo z fintechem mPay oraz firmą FreeNow. Klienci mogą wymieniać żappsy na kupony zniżkowe.
Nowe badanie Mastercard pokazało, że polscy badani plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe.
To sposób dokonywania płatności w internecie bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty.
W aplikacji klienci znajdą bilety jednorazowe - w tym dobowe i trzydobowe - a także te okresowe, czyli tygodniowe i miesięczne.
Każdego miesiąca obywatele tego kraju dokonują ponad 500 miln płatności za pomocą portfeli mobilnych o wartości ponad 20 mld USD.
Wystarczy wybrać na wyświetlaczu kasownika konkretny rodzaj biletu i zbliżyć kartę zbliżeniową lub jej odpowiednik na smartfonie czy smartwatchu.
Planet Pay rozszerzył współpracę z DPD Polska, wdrażając aplikację płatniczą POSapp na urządzeniach kurierskich Zebra.
Najczęściej Polacy korzystają z serwisów streamingowych jak Netflix czy Player. Drugie miejsce zajmują usługi dostaw produktów.
Serwis X zawarł umowę z Visa w sprawie obsługi płatności P2P i w związku z planami uruchomienia portfela cyfrowego.
Z jakimi próbami oszustwa spotkali się klienci? Czego najbardziej obawiają się przy klikaniu w “dodaj do koszyka”?
Roszczenia zgłaszają sprzedawcy detaliczni, organizacje charytatywne, uniwersytety, firmy turystyczne i hotelarskie, a nawet kluby piłkarskie.
Nadzorca zwraca uwagę, że w ten sposób m.in. zostaną wyrównane szanse z portfelami cyfrowymi, typu Apple Pay i Google Pay.
Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty.
Z rozwiązania skorzystają dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC.
Blisko 9 na 10 z nich korzysta z karty płacąc za codzienne zakupy, a 4 na 10 deklaruje, że płaci kartą wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Podróżujący mogą odroczyć płatności za zakupione bilety lotnicze. Współpraca LOT-u i PayPo odbywa się za pośrednictwem fintechu Adyen.
LemFi, londyńska platforma finansowa przeznaczona imigrantom, ogłosiła pozyskanie 53 milionów dolarów w rundzie serii B prowadzonej przez Highland Europe. Środki te pozwolą na dalszą ekspansję w Azji i Europie, zwiększenie liczby klientów oraz rozwój technologii.
Dzięki temu użytkownicy mogą wykonywać transakcje bez konieczności ręcznego wpisywania danych karty.

