Sektor Fintech
Miesiąc temu Telegram wprowadził wirtualną walutę o nazwie Stars, a teraz firma rozszerza jej zastosowanie także na płatne treści.
InternetowyKantor wprowadza nowości - przelewy non-IBAN, nowe waluty i mobilną autoryzację w aplikacji.
Do 2022 roku członkiem EPI był PKO BP. Organizacja powstała w celu stworzenia europejskiej przeciwwagi dla dominacji Visy i Mastercard.
Singapur staje się trzecim rynkiem, obok USA i Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na którym Paxos został dopuszczone do emisji stablecoinów.
Forint węgierski, lej rumuński i dirham Zjednoczonych Emiratów Arabskich dołączają do 20 pozostałych walut, którymi można zasilić kartę.
Chiński gigant Ant Group przejął holenderską firmę płatniczą MultiSafepay, rozszerzając swoją działalność na rynki zachodnie.
To najnowsze wyniki cyklicznego badania „Sytuacja na rynku consumer finance”, opracowywanego przez ZPF.
W Polsce pod koniec 2023 r. Revolut obsługiwał ponad 3,1 mln klientów indywidualnych. Do końca bieżącego roku liczba użytkowników ma przekroczyć 4 mln.
Ugoda ta miała być jedną z największych w historii amerykańskiego prawa antymonopolowego. Jej celem było obniżenie opłat interchange.
Wefox pozyskał 25 mln euro nowego kapitału w ramach restrukturyzacji mającej na celu utrzymanie upadającej firmy na powierzchni.
Dzięki dokapitalizowaniu eFaktor chce zostać największym faktorem pozabankowym do 2028 roku.
Europejski Bank Centralny rozpoczął medialną ofensywę, aby zapewnić obywateli, że nowa opcja płatności uzupełni, a nie zastąpi gotówkę.
Klienci mogą wnioskować nawet o 5 tys. złotych lub równowartość tej kwoty w euro, dolarach, funtach i frankach.
W ramach promocji jest on bezpłatny, o ile użytkownicy doładują go kwotą 100 euro za pośrednictwem powiązanej aplikacji.
Tap to Pay umożliwia sprzedawcom akceptowanie płatności zbliżeniowych na iPhonie XS lub nowszym z najnowszą wersją iOS.
Właśnie rusza głosowanie nad 1 z 2 wizerunków, latem w eStore Cinkciarz.pl wystartuje preorder, a jesienią karty będą już w regularnej sprzedaży.
Celem spółki jest ograniczenie strat i osiągnięcie rentowności. Od momentu powstania Curve pozyskało już 250 mln USD dofinansowania.
Debiut ETF-ów kryptowalutowych na warszawskiej giełdzie jest możliwy w najbliższych miesiącach - stwierdził prezes GWP w rozmowie z Parkiet.
Sprzedaż ma na celu zniwelowanie konfliktu interesów, który Klarna stworzyła z partnerami takimi jak Adyen i Stripe.
Liczba użytkowników mobile only osiągnęła prawie 16 mln. To dane z najnowszego raportu NetBank od ZBP.
Polski Standard Płatności, operator BLIKA, opublikował sprawozdanie finansowe za 2023 rok. Wzrosły przychody i zysk netto.
Z badań FCA wynika, że funkcje grywalizacji, takie jak losowanie nagród, czy powiadomienia push, mogą zwiększać ryzyko podejmowane przez użytkowników.
FT podaje, że spółka chce sprzedać istniejące akcje o wartości około 500 mln USD. Sprzedaż ma dotyczyć również udziałów posiadanych przez pracowników.
Jesienią bieżącego roku do systemu ma dołączyć także Szwecja. Pojawi się również możliwość dokonywania zakupów u sprzedawców.
SumUp będzie mógł rozwinąć swoją ofertę niemal natychmiastowych rozliczeń oferując je małym firmom w strefie Euro i Wielkiej Brytanii.
Firma zdecydowała się jednak skupić na współpracy z zewnętrznymi partnerami działającymi w tej branży.
W 2023 roku, średnia dzienna liczba uwierzytelnień z wykorzystaniem mojeID, wyniosła ok. 290 tysięcy.
Celem akcji było zwrócenie uwagi konsumentów, decydentów oraz partnerów biznesowych na obecną sytuację operatorów bankomatów w Polsce
W ofercie znalazły się między innymi polskie obligacje skarbowe. Minimalna kwota, by rozpocząć inwestowanie w obligacje to 100 USD/EUR.
Negatywny wpływ na rynek mają utrzymujące się wysokie stopy procentowe oraz niepewność geopolityczna.
Podpisana ustawa utrzymuje także półroczne odroczenia (do końca lipca 2026 r.) niektórych obowiązków związanych z KSeF.
Signius w ramach emisji akcji serii F pozyskał blisko 432 tys. zł. Środki przyspieszą działania dotyczące skalowania biznesu w Polsce i za granicą.
Łączna liczba kont klientów w Starling wzrosła do 4,2 mln, a challenger bank posiada już depozyty klientów o wartości 11 mld funtów.
Fintech ogłasza też nową kampanię reklamową w Polsce, której twarzą i ambasadorką została Julia Wieniawa.
Środki zostaną przeznaczone na zwiększenie skali działalności, rozwój produktów finansowych oraz ekspansję, szczególnie w sektorze e-commerce.
Spośród polskich firm najwyżej uplasował się dostawca usług płatności odroczonych PayPo.
Czy przypadkiem firmy nie idą na skróty, chcąc rozwiązać wszelkie wyzwania nowej rzeczywistości poprzez powrót do biur?
E-pieczęć ma umożliwiać jednoczesne stemplowanie wielu dokumentów i potwierdzać autentyczność ich pochodzenia.
Konsumenci będą mogli przetestować płatność za zakupy spojrzeniem w pięciu salonach Empik w Polsce.
Płatności natychmiastowe będą oferowane klientom Poczty Polskiej w wybranych urzędach i wprowadzane stopniowo w całej Polsce.
Do końca 2024 roku Click to Pay będzie również dostępny w takich firmach jak: Fiserv Polska, PayNow, PayU, Przelewy24, Tpay oraz Wordline.
Platforma oferuje płatności BLIKIEM zarówno podczas operacji online, jak i w sklepach stacjonarnych.
W ciągu analizowanego okresu Monzo pozyskał 2,3 mln nowych klientów. Challenger jest obecnie siódmym co do wielkości bankiem w UK, z 9,7 mln użytkowników.
Rozwiązanie jest zaprojektowane z myślą o właścicielach lokali gastronomicznych i biznesów retail.
Do tej pory limit ten wynosił 60 tys. nowych użytkowników miesięcznie. Przestanie on obowiązywać już 1 czerwca.
Raport Talent Trends 2024, pokazuje, że dla 70% polskich kandydatów to wciąż wynagrodzenia są najbardziej istotne przy zmianie pracy.
Chociaż decyzja SEC jeszcze nie oznacza ostatecznej zgody na obrót ETF-ami Ethereum w USA, jest to duży krok naprzód.
Zmiany mają uczynić Google Pay bardziej konkurencyjnym w stosunku do usług płatniczych innych gigantów, takich jak Apple, Amazon, czy PayPal.
Pomimo tego regulator może przymierzać się do zniesienia ograniczeń w pozyskiwaniu nowych klientów, które zostało nałożone na spółkę kilka lat temu.
Rozwiązanie dedykowane jest klientom biznesowym, którzy w ten sposób mogą uzyskać podpis zaawansowany z weryfikacją tożsamości KYC.