Płatności
Użytkownicy mają zaoszczędzić ponad pięciokrotność rocznego abonamentu, wynoszącego 79 euro - w przypadku 12 podróży w roku.
Właściciele sklepów nie będą musieli stosować wyświetlaczy przy kasach. Wszystkie informacje mają być prezentowane na ekranie terminala.
W ramach promocji depozyty BLIK będą zwolnione z opłat przez 30 dni, co ma jeszcze bardziej obniżyć koszty zasilania konta.
Dzieci nie będą mogły używać Google Pay do płacenia za zakupy online. Usługa działa tylko w fizycznych sklepach.
Przez aplikację i na stronie Autopay można nabyć winiety do niemal wszystkich krajów Unii Europejskiej, w których obowiązuje ta forma opłat.
Sprzedawcy mogą używać iPhone’a do przyjmowania płatności zbliżeniowych, zamieniając smartfon w terminal płatniczy.
Z usług fintechu korzysta ponad 6 mln klientów. Firma działa także w Polsce. Teraz jej głównym celem jest osiągnięcie rentowności.
Przy płatnościach powyżej 100 funtów nie ma możliwości wykonania transakcji zbliżeniowej – trzeba włożyć kartę do terminala.
Możliwości dokonywania płatności offline w Szwecji są ograniczone, a transakcje zbliżeniowe i mobilne nie działają bez dostępu do internetu.
BLIK wciąż dominuje w e-commerce. Rośnie także popularność płatności odroczonych i transakcji ratalnych.
Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz, podczas rejestracji.
Płatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty.
Chodzi m.in. o serwisy winiety-online.pl, kup-winiety.pl, flotomat.pl. Z rozwiązań Autopay dla kierowców ma korzystać już 2,5 mln osób.
Od jesieni klienci Revolut wykonali z pomocą usługi BLIK ponad 7 mln transakcji w internecie, sklepach stacjonarnych i w bankomatach.
Click to Pay to sposób płacenia za zakupy w internecie bez wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online.
Niemniej 25% badanych uważa, że płacąc gotówką ma większą kontrolę nad wydatkami. Z kolei 12% z gotówką czuje się bezpieczniej.
Rozwiązanie ma sprawdzać się w automatach vendingowych, samoobsługowych pralkach czy nawet w alkomatach stacjonarnych.
Tap to Phone zwiększył możliwości płatności zbliżeniowych dzięki technologii, która po pobraniu aplikacji zamienia smartfon w terminal.
Przy zakupie biletów płatność wystarczy potwierdzić w aplikacji Revolut - kodem lub biometrycznie.
Polacy pozytywnie postrzegają stokenizowane płatności, określając je jako najszybszą i najwygodniejszą metodę płatności.
W 2025 roku planowane są wdrożenia w kolejnych bankach oraz sklepach, co ma znacząco zwiększyć dostępność usługi BLIK Płacę Później.
Elektroniczne paragony byłyby automatycznie przesyłane do aplikacji bankowej lub na adres e-mail podany przez klienta.
Ze wsparcia Fundacji Polska Bezgotówkowa od początku jej istnienia skorzystało już ponad 3 tys. instytucji publicznych i samorządowych.
Brytyjskie organy zajmują się sprawą portfeli Apple Pay i Google Pay, w obliczu rosnącej pozycji amerykańskich BigTechów.
Wzrost popularności zanotowały płatności mobilne, zwłaszcza Apple Pay i Google Pay, z których korzystało już 30 proc. Polaków.
W ubiegłym roku znacząco zwiększyła się popularność przelewów na numer telefonu. Już co czwarta transakcja BLIKIEM była przelewem P2P.
Ebury zapewni wsparcie między innymi w zakresie transakcji walutowych, w tym przy transferach i płatnościach zagranicznych.
Aby korzystać z nowego rozwiązania, należy dodać kartę płatniczą do aplikacji Visa Mobile lub aktywować ją w aplikacji banku.
W 2023 roku aż 40 proc. transakcji w Biedronce odbywało się właśnie przy użyciu kas samoobsługowych.
To rozwiązanie umożliwia opłacanie cyklicznych zobowiązań, takich jak rachunki, abonamenty i subskrypcje.
W tym celu Żabka nawiązała partnerstwo z fintechem mPay oraz firmą FreeNow. Klienci mogą wymieniać żappsy na kupony zniżkowe.
Nowe badanie Mastercard pokazało, że polscy badani plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe.
To sposób dokonywania płatności w internecie bez konieczności każdorazowego wpisywania danych karty.
W aplikacji klienci znajdą bilety jednorazowe - w tym dobowe i trzydobowe - a także te okresowe, czyli tygodniowe i miesięczne.
Każdego miesiąca obywatele tego kraju dokonują ponad 500 miln płatności za pomocą portfeli mobilnych o wartości ponad 20 mld USD.
Wystarczy wybrać na wyświetlaczu kasownika konkretny rodzaj biletu i zbliżyć kartę zbliżeniową lub jej odpowiednik na smartfonie czy smartwatchu.
Planet Pay rozszerzył współpracę z DPD Polska, wdrażając aplikację płatniczą POSapp na urządzeniach kurierskich Zebra.
Najczęściej Polacy korzystają z serwisów streamingowych jak Netflix czy Player. Drugie miejsce zajmują usługi dostaw produktów.
Serwis X zawarł umowę z Visa w sprawie obsługi płatności P2P i w związku z planami uruchomienia portfela cyfrowego.
Z jakimi próbami oszustwa spotkali się klienci? Czego najbardziej obawiają się przy klikaniu w “dodaj do koszyka”?
Roszczenia zgłaszają sprzedawcy detaliczni, organizacje charytatywne, uniwersytety, firmy turystyczne i hotelarskie, a nawet kluby piłkarskie.
Nadzorca zwraca uwagę, że w ten sposób m.in. zostaną wyrównane szanse z portfelami cyfrowymi, typu Apple Pay i Google Pay.
Dzięki temu rozwiązaniu kupujący w sieci, nie muszą za każdym razem wpisywać danych swojej karty.
Z rozwiązania skorzystają dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC.
Blisko 9 na 10 z nich korzysta z karty płacąc za codzienne zakupy, a 4 na 10 deklaruje, że płaci kartą wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Podróżujący mogą odroczyć płatności za zakupione bilety lotnicze. Współpraca LOT-u i PayPo odbywa się za pośrednictwem fintechu Adyen.
LemFi, londyńska platforma finansowa przeznaczona imigrantom, ogłosiła pozyskanie 53 milionów dolarów w rundzie serii B prowadzonej przez Highland Europe. Środki te pozwolą na dalszą ekspansję w Azji i Europie, zwiększenie liczby klientów oraz rozwój technologii.
Dzięki temu użytkownicy mogą wykonywać transakcje bez konieczności ręcznego wpisywania danych karty.
Indyjski system UPI pozwala ominąć tradycyjne sieci kart, łącząc konta bankowe bezpośrednio za pomocą kodów QR i numerów telefonów.
Usługa ma pomagać firmom zwiększać konwersję płatności, upraszczać zarządzanie oszustwami oraz obniżać koszty transakcji.

