Najnowsze wiadomości ze świata Fintechu
Według raportu przygotowanego dla Allegro, porównywanie cen i wybór najtańszej oferty to najczęstszy sposób na oszczędzanie dla 65% badanych.
Skąd decyzja o odświeżeniu marki? Do kogo firma kieruje swoje usługi? Jak wygląda temat rentowności i inwestorów? M.in. na te pytania odpowiedział Marcin Chruściel, prezes fintechu Fenige.
Na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele największego polskiego banku stwierdzili, że temat jest otwarty.
OpenAI uruchamia GPTBota wraz ze szczegółowymi informacjami na temat możliwości ograniczania dostępu do udostępniania danych.
Według doniesień niezależnych rosyjskich mediów obywatele mają być zaniepokojeni wprowadzeniem nowego tokena płatniczego.
Klienci mogą teraz lepiej kontrolować swoje automatyczne, cykliczne płatności kartą.
Ubankowienie Polaków na koniec zeszłego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% - pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Zwieńczeniem projektu będzie Demo Day w Nowym Jorku. Zgłoszenia poprzez formularz aplikacyjny przyjmowane są do 23 września.
Dostarczana przez KIR usługa pozwoli klientom PeP na potwierdzanie danych osobowych przy zawieraniu umów w trybie online.
Łączna kwota przyznanych im limitów to 78,4 mln złotych. Najczęściej z tej usługi korzystają osoby w wieku 25-35 lat.
W ramach tego procederu amerykańska SEC nałożyła już kary o łącznej wartości 1,5 mld USD i zapowiada, że to jeszcze nie koniec.
InPost Shop daje użytkownikom Vinted możliwość nadawania i odbioru przesyłek nie tylko w paczkomatach, ale również w punktach PUDO InPost.
Funkcja „Kup bilet” pojawi się przy wielu połączeniach krajowych. Docelowo mają nią zostać objęte wszystkie pociągi.
Podmioty wnioskujące o fundusze będą musiały przeznaczyć środki na rozwój talentów, aby wzmocnić pulę wykwalifikowanych pracowników fintech w Singapurze.
Nowe rozwiązanie jest dostępne dzięki integracji PayU GPO z platformą Mastercard Send.
Jednorazowy e-podpis można złożyć na dowolnym urządzeniu, bez instalowania dodatkowego oprogramowania.
Nowa wersja aplikacji mobilnej z wyczekiwanym udogodnieniem będzie udostępniana klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni.
Dodatkowo firma pracuje nad wdrożeniem nowych terminali eyePOS 3, które jako pierwsze na świecie obsługiwać będą wszystkie rodzaje płatności: biometryczne, zbliżeniowe i kartowe.
PayPal USD ma być zabezpieczony m.in. depozytami w dolarach amerykańskich. Fintech zapewnia, że token może być wymieniany w stosunku 1:1 na USD.
Przedstawiamy zalety inwestowania przez aplikację, ale i zwracamy uwagę na pewne zagrożenia.
Ministerstwo Finansów zapewnia, że wdrożenie KSeF optymalizuje fakturowanie, obieg dokumentów i wykorzystywane przez przedsiębiorców systemy fakturowe.
Nadchodzące ożywienie będzie jednak stopniowe, bo gospodarce nadal będą ciążyły relatywnie wysokie stopy procentowe.
W myśl nowych przepisów telekomy mają stosować rozwiązania wykrywające i ograniczające tak zwany spoofing.
Block zamyka działalności Verse i Clearpay. Firmy miały wymagać znacznych inwestycji, a nie odnotowano spodziewanego wzrostu i rentowności.
Od teraz jest on dostępny dla internautów w całej Unii Europejskiej. Za darmo i bez prowizji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów.
Spółka tłumaczy taką decyzję "zmieniającym się środowiskiem regulacyjnym" w Stanach Zjednoczonych.
Największa na świecie giełda kryptowalut uruchamia pierwszą w Polsce Krypto Szkołę, skierowaną głównie do licealistów i studentów. Dzięki temu będzie można za darmo zdobyć podstawową wiedzę na temat blockchain’a, kryptowalut i podstaw inwestowania.
Honey Payment, spółka rozwijająca multiaplikację finansową DotBee, wprowadziła do niej kolejną nowość. To asystenci AI, pomagający zrozumieć zawiłości związane z inwestycjami i kryptowalutmi.
Aby zamówić przejazd wystarczy wybrać w aplikacji Bolt ikonę samochodu z kalendarzem, zapoznać się z zasadami, a następnie wybrać datę i godzinę na którą chce się zarezerwować przejazd. Następnie trzeba wybrać miejsce odbioru i punkt docelowy.
Obecnie InPost Fresh współpracuje ze 180 partnerami handlowymi, którzy oferują ponad 200 tys. produktów. Z darmowej dostawy można skorzystać przy zakupach za 50 złotych.
Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, nawiązuje współpracę z Marketing Investment Group (MIG), graczem rynku mody detalicznej w Polsce. Pierwszym sklepem, który wprowadzi usługę „Zapłać za 30 dni” będzie Sizeer.
24 proc. firm handlowo-usługowych z sektora MŚP, posiadających terminal deklaruje, że płatności bezgotówkowe stanowią ponad ¾ proc. wszystkich transakcji. Większość przedsiębiorców (58%) spodziewa się wzrostu takich płatności w najbliższych trzech latach.
Fintech specjalizujący się w płatnościach odroczonych i ratalnych nawiązał współpracę z platformą Shoper, jednym z liderów e-commerce w Polsce. Dzięki temu, kilkadziesiąt tysięcy sklepów internetowych działających na platformie Shoper będzie mogło w trzech prostych krokach udostępnić swoim klientom płatności odroczone oraz ratalne Mokka.
Do 2025 roku programy wspierane przez BLIKA mają dotrzeć do 225 tys. uczniów i 13 tys. nauczycieli, dyrektorów i rodziców w całej Polsce. Od dwóch lat BLIK wspiera edukację z zakresu cyberbezpieczeństwa. Do tej pory przeszkolił 119 tys. dzieci.
Badanie Elavon pokazuje, że Polacy najczęściej nabywają produkty spożywcze i artykuły gospodarstwa domowego w sklepach stacjonarnych. Aż 86 proc. ankietowanych przyznaje, że robi zakupy spożywcze głównie w sklepach, a jedynie 2 proc. korzysta z internetu.
Sztuczna inteligencja wpływa na cztery obszary działania ubezpieczycieli: ustalanie składki ubezpieczeniowej, likwidację szkód, obsługę klienta oraz wykrywanie oszustw ubezpieczeniowych.
W ciągu trzech miesięcy poszerzy się sieć, w której będzie można kupić bilety PKP Intercity. Dwie nowe platformy w znacznym stopniu ułatwią dokonywanie zakupów.
Nie USA, Europa, czy Chiny ale Indie stają się globalnym centrum sztucznej inteligencji – wynika z raportu „Foresight 2023 – Darkness Before Dawn”, przygotowanego przez ekspertów EMIS (ISI Emerging Markets Group).
PayU sprzedało swoją platformę do obsługi płatności internetowych Global Payments Organisation (GPO). Nabywcą jest Rapyd - wywodzący się z Izraela, ale zarejestrowany w Wielkiej Brytanii fintech.
Klienci indywidualni i firmowi fintechu Cinkciarz.pl mają możliwość wysyłania innym osobom linków do zapłaty za wspólne wyjście do restauracji, zrzutkę na prezent, korepetycje czy zakupiony towar na bazarku, a także drobne usługi. Linki można opłacić w wybranej walucie za pomocą różnych metod płatności.
Jednym ze zdecydowanie najciekawszych rozwiązań powstałym w związku z technologią blockchain i jednocześnie budzącym najwięcej kontrowersji, jest koncepcja tzw. „stablecoina”.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego uruchomił "Blog nadzorczy UKNF", gdzie będą publikowane komentarze dotyczące aktualnych spraw związanych z funkcjonowaniem polskiego sektora finansowego.
Globalny rynek płatności odroczonych urósł z 105,15 mld USD w 2022 r. do 155,79 mld USD w 2023 r., przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 48,2% - wynika z raportu firmy badawczej Market and Research. Szacuje się do 2027 r. rynek osiągnie wartość 744,06 mld USD.
Firma uruchamia aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą taniej zrobić zakupy z gwarantowaną roczną darmową dostawą i kuponami rabatowymi o równowartości 50 zł do wykorzystania przy kolejnej transakcji.
Uruchomiona w połowie lipca aplikacja mObywatel będzie się regularnie rozwijać. Przez najbliższe miesiące będą uruchamiane kolejne usługi w aplikacji.
Dostawca przemysłowych platform obliczeniowych ogłosił współpracę ze spółką MOV.AI – producentem oprogramowania robotyki mobilnej.
Bookero nawiązuje współpracę Google. System do zarządzania rezerwacjami online opracowany przez polski start-up będzie wkrótce zintegrowany z usługą Zarezerwuj z Google.
Grecki fintech Viva Wallet oferuje usługę Tap to pay Apple klientom w Wielkiej Brytanii. W planach na najbliższy czas ma uruchomienie takiej usługi także w innych państwach europejskich.
Wyniki polskiej edycji badania EY Future Consumer Index 2023 wskazują na dużą sprzeczność w podchodzeniu konsumentów do kwestii cyfrowego bezpieczeństwa.