Mastercard
Implementacja narzędzia odbywa się również po stronie banków, które udostępnią Click to Pay z poziomu aplikacji lub bankowości elektronicznej.
Odpowiedzią na tego typu problemy mają być tokenizacja i biometria. Pomoże m.in. rozwijane w Polsce Click to Pay.
Click to Pay eliminuje potrzebę każdorazowego wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności online.
W ramach rozwiązania nie będzie potrzeby przesyłania tradycyjnych dokumentów, takich jak dowód tożsamości ze zdjęciem, czy paszport.
Dzięki wdrożeniu procesu online dla rejestracji kart debetowych i kredytowych do programu, stał się on prostszy.
Chociaż warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione, akwizycja ma stanowić istotny krok w strategii Mastercard.
Chodzi o pobieranie zbyt wysokich opłat przy płatnościach kartami. Spółki mają złożyć pozew zbiorowy o wartości 4 mld USD.
Celem firmy ma być skupienie się na podstawowej działalności. Zgodnie ze słowami rzecznika Mastercard chce "przesunąć zasoby do obszarów wzrostu".
Będzie ono drukowane wyłącznie na prośbę klienta. Kopia potwierdzenia transakcji może być przechowywana w formie cyfrowej.
Visa i Mastercard utrzymają limit opłat za transakcje kartami dla turystów na kolejne pięć lat - podaje Komisja Europejska.
Turyści na całym świecie spędzą w tym roku średnio o jeden dzień więcej na wakacjach niż w 2023.
Verizon, NatWest i Global Anti-Scam Alliance podejmują współpracę z Mastercard w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Konsumenci będą mogli przetestować płatność za zakupy spojrzeniem w pięciu salonach Empik w Polsce.
Projekt adresowany jest do kobiet, które są otwarte na digitalizację swojego biznesu, ale brakuje im pewności siebie i odpowiedniego know-how.
Amerykański gigant otrzymał stosowne zgody od Ludowego Banku Chin pod koniec zeszłego roku.
Ekonomia doświadczeń, czyli na co przeznaczamy pieniądze
Visa i Mastercard zawarły ugodę z amerykańskimi sprzedawcami, obniżając i ograniczając stawki interchange dla kart płatniczych.
60 proc. ankietowanych kobiet przyznaje, że najlepiej czuje się w obszarze zarządzania domowym budżetem.
Nexi, europejska firma z sektora PayTech, wybrała Mastercard na swojego partnera do obsługi płatności opartych na otwartej bankowości w Europie.
Tylko 15% Polek przyznaje, że ma całkowitą kontrolę i sprawczość finansową, a 57% osiągnęło ten status „w pewnym stopniu”.
Digital Gateways nawiązał partnerstwo z Mastercard Identity, działającym w dziedzinie weryfikacji tożsamości cyfrowej konsumentów.
Decision Intelligence ma wzmocnić ochronę transakcji, bezpieczeństwo konsumentów oraz całej sieci płatniczej.
Celem nowej inicjatywy Mastercard jest wsparcie rozwoju narzędzi, które pomogą europejskim mikroprzedsiębiorcom w ich cyfrowej transformacji.
W obliczu trudnej makroekonomicznie sytuacji zyskać mogłyby fintechy, które byłyby w stanie ułatwić dostęp do kapitału konsumentom oraz MSP.
Swoją eSkarbonkę założyć może każdy – indywidualnie lub w imieniu swojej firmy czy instytucji.
Punkty zebrane w programie Bezcenne Chwile będzie można wymienić na finansowe wsparcie jednej z wybranych fundacji.
Paysend działa na rynku międzynarodowych przekazów pieniężnych. To kolejny krok we współpracy pomiędzy dwiema firmami.
Ze wszystkich benefitów programu Mastercard i Fundacji Impact skorzystało łącznie 2000 przedsiębiorczyń pochodzących z Ukrainy.
Klienci biznesowi firmy będą mogli oferować swoim klientom wpłaty środków na karty w czasie niemal rzeczywistym.
Nowi właściciele karty mogą zyskać do 600 zł w promocji z Mastercard Bezcenne Chwile.
Najbardziej nowoczesne banki dostrzegają potencjał i nie pozostają w tyle, angażując się w projekty osadzone w tej przestrzeni.
Globalnie 50% przedstawicieli firm potwierdziło, że korzysta ze sztucznej inteligencji w co najmniej jednej aplikacji biznesowej.
Dzięki współpracy Provident Polska zyskał możliwość do tego, aby dokładniej określać zdolność kredytową potencjalnych klientów.
Nowe rozwiązanie jest dostępne dzięki integracji PayU GPO z platformą Mastercard Send.
Specyficzna dynamika firm rodzinnych i braki w kompetencjach cyfrowych stanowią bariery w procesie ich modernizacji.
Już od tego lata, wersja beta sieci MTN będzie dostępna w Wielkiej Brytanii, funkcjonując jako platforma testowa.
Nowe rozwiązanie od Mastercard automatyzuje sposób weryfikacji właściciela konta bankowego, wykorzystując przy tym technologię otwartej bankowości.
Spółki Verestro i Quicko wdrożyły kalkulator śladu węglowego Mastercard do aplikacji płatniczej Quicko Wallet.
Blisko 70% Polek uważa również, że kobiety byłyby bardziej niezależne finansowo, gdyby miały dostęp do narzędzi technologicznych.
Spośród respondentek 12 krajów europejskich, które wzięły udział w badaniu Mastercard, swoją niezależność finansową najwyżej oceniły właśnie Polki.
Bank BNP Paribas rozpoczyna współpracę z Żabką, aby ułatwić klientom otwieranie kont oraz docierać do nich z dopasowaną ofertą.
Wraz z awansem, Ciołkowski dołącza do ścisłego kierownictwa Mastercard Europe.
W ramach programu rodzimy fintech otrzyma 4 miesięczne wsparcie strategiczne Mastercard.
Większość konsumentów słyszała o usłudze Kup Teraz, Zapłać Później - 89% polskich respondentów twierdzi, że zna to rozwiązanie, a około połowa z nich (47%) czuje się komfortowo korzystając z niego.
Bank Pocztowy wprowadził kartę wirtualną do swojej oferty w lipcu tego roku przy wsparciu Fiserv Polska. Jest ona dostępna dla klientów indywidualnych.
Tylko między drugim, a czwartym kwartałem 2021 r. liczba metod ataków wykorzystywanych przez cyberprzestępców zwiększyła się ponad dwukrotnie.
Klienci banków spółdzielczych SGB zyskali dostęp do programu Mastercard z poziomu aplikacji SGB Mobile. Udostępnieniu nowej funkcji towarzyszy promocja.
Nowe rozwiązanie ma umożliwić instytucjom finansowym oferowanie klientom bezpiecznej obsługi transakcji w kryptowalutach.
Uprawnieni posiadacze karty mogą umieścić na niej swój awatar NFT. Za pomocą karty można płacić tradycyjnymi walutami oraz kryptowalutami, w tym stablecoinami.
Jak wynika z raportu Mastercard New Payments Index 2022, Polacy są otwarci na cyfrowe metody płatności. Najczęściej skłaniają się ku nim "zetki" (72%) i millenialsi (55%).