Crowdfunding
SkyCash uruchamia własną platformę crowdfundingową - SkyAnts. Będzie można z niej skorzystać między innymi z poziomu aplikacji mobilnej.
Środki z emisji akcji zostaną wykorzystane na przygotowanie nowej aplikacji SkyCash, rozwój usług i zespołu oraz projekty w obszarze smart city.
Dzięki takiemu rozwiązaniu można przyjmować zapłatę za dowolne towary i usługi oraz w prosty sposób rozliczyć drobne należności ze znajomymi.
Tenczyńska Okovita jeszcze w marcu bieżącego ruszy z emisją crowdfundingową promowaną przez Crowdway.
SkyCash Poland S.A. wystartował z emisją akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Użytkownicy aplikacji mogą stać się jej współwłaścicielami oraz wesprzeć plany rozwojowe firmy.
Tylko 20 proc. osób biorących udział w badaniu przyznało się do znajomości funkcjonowania platform fintechowych i uwzględniania ich podczas swoich aktywności inwestycyjnych.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował wskazówki dotyczące prawidłowej komunikacji z inwestorami podczas kampanii reklamowej prowadzonej w formule crowdfundingu.
Mintos zakończył kampanię crowdfundingową na Crowdcube, z której w ciągu 10 dni zebrał łącznie 7,2 mln EUR. Spółka planowała pozyskać 1 mln EUR.
Fundacja Siepomaga umożliwia założenie zbiórki charytatywnej w pełni przez internet - dzięki wykorzystaniu usługi Blue Media do zdalnej identyfikacji.
"Karta wpłatnicza" to pomysł Zrzutka.pl. To trochę taka alternatywa dla terminala, która ułatwiłaby przyjmowanie płatności okazjonalnych - napiwków, wpłat na kwesty, itp.
Mintos pobił rekord na crowdfundingowej platformie Crowdcube, pozyskując 5,3 mln euro w zaledwie jeden dzień. Obecnie kwota dofinansowania jest jeszcze większa.
Polska ma szansę wystąpić przed szereg i jako jeden z pierwszych krajów przyjąć szybką zmianę przepisów adresującą rozwiązania przewidziane w rozporządzeniu crowdfundingowym.
W końcu doczekaliśmy się Rozporządzenia UE w sprawie crowdfundingu. Limit kwotowy zbiórek będzie podniesiony do 5 mln EUR.
Serwis zrzutka.pl, w oparciu o dane z 2020 roku, prezentuje najnowszy obraz rynku finansowania społecznościowego.
Rośnie popularność equity crowdfundingu. Na samej platformie Beesfund obecnie aktywnych jest 10 zbiórek, które na koncie mają łącznie prawie 6,5 mln zł.
KNF poinformował o uruchomieniu na stronie internetowej urzędu specjalnej zakładki, gdzie będą publikowane najważniejsze informacje dotyczące crowdfundingu.
Platforma obligacyjnego crowdfundingu dłużnego Crowdy.pl poinformowała, że uzyskała pozytywną opinię od Komisji Nadzoru Finansowego.
Firma zaprezentowała także nowy wygląd platformy i wprowadziła usprawnienia z zakresu bezpieczeństwa - między innymi silne uwierzytelnianie.
Wystartowała kampania crowdfundingowa elektrycznego samochodu dostawczego FSE M.
Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała o wydaniu zezwolenia na działanie w charakterze krajowej instytucji płatniczej dla firmy Zrzutka.pl.
Bank Litwy opublikował wytyczne w sprawie tzw. Security Token Offering (STO). Celem publikacji jest zwiększenie przejrzystości regulacyjnej.
14 października rusza platforma inwestycyjna w nieruchomości online – Social.Estate. Rozwiązanie pozwala inwestować w bezobsługowe projekty już od 10 tys. zł.
Nowi członkowie rady nadzorczej będą wspierać spółkę w tworzeniu rynku MTF, rozwoju w nowych sektorach i ekspansji międzynarodowej.
Na świecie liderem jest Kickstarter, a w Polsce w Beesfund, który za sprawą udanej emisji akcji Wisły Kraków sprawił, że o crowdfundingu zrobiło się głośno.
Zakończyła się sprzedaż akcji Wisły Kraków na crowdfundingowej platformie Beesfund. W 24 godziny "Biała Gwiazda" pozyskała 4 miliony złotych.
Aktualnie na polskim rynku działa kilkadziesiąt platform crowdfundingowych, ale poniższy przegląd zostanie ograniczony do pierwszej piątki.
Wartość rynku finansowania społecznościowego wzrośnie w tym roku o 254%. Jeszcze dynamiczniej będzie rozwijał się rynek crowdfundingu w mobile’u.
Akcjainijob.pl – pod tym adresem trwała przez 60 dni kampania crowdfundungowa startupu na największej w Polsce platformie finansowania społecznościowego. IniOJB.com udało się osiągnąć zamierzony cel i zebrać aż 400 tys. zł. To maksymalna kwota, jaką może pozyskać firma w ramach takiej formy emisji akcji.



