Polska Bezgotówkowa
Wyniki badania pokazały również, że 61% ankietowanych postrzega płatności cyfrowe jako metodę przyjazną środowisku.
Z usługi wypłaty gotówki przy okazji płacenia kartą za codzienne zakupy można skorzystać już w ponad 279 tys. placówek w całej Polsce.
Oznacza to, że w 2023 r. udział gotówki w liczbie transakcji detalicznych spadł do poziomu zaledwie 35%.
Najchętniej wybieranymi formami pomocy finansowej na cele charytatywne jest przekazanie 1,5% podatku podczas rozliczenia rocznego.
Za pomocą terminali zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,8 mld transakcji na łączną kwotę przekraczającą 110 mld zł.
Unia Europejska planuje wprowadzenie nowych przepisów dotyczących ograniczenia płatności gotówkowych.
Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych, ale wciąż są miejsca, gdzie konsumenci nie mają możliwości wyboru metody płatności.
Ze specjalnej oferty można skorzystać między 6 a 12 listopada 2023 roku. To promocja z okazji Tygodnia Płatności Bezgotówkowych.
Za pomocą tych urządzeń zrealizowano 1,6 mld transakcji na łączną kwotę blisko 96 mld złotych.
Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.
Krajowa Administracja Skarbowa otrzymała łącznie ponad 1800 terminali, a jej pracownicy przeszli odpowiednie szkolenia.
Ubankowienie Polaków na koniec zeszłego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% - pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Aż połowa Polaków zainteresowana jest możliwością wypłaty gotówki podczas płatności kartą za zakupy w punkcie handlowym.
W najchętniej odwiedzanych przez wczasowiczów miejscach do końca czerwca stanie rekordowa liczba ponad 250 dodatkowych urządzeń.
Od stycznia 2023 roku w ramach Programu działa 12-miesięczny okres finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne.
Fundacja pokrywać będzie również koszty finansowe obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminal. Zmiana będzie obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku.
Klienci sieci mogą przekazać mikrodonację podczas płacenia bezgotówkowo za zakupy. Wpłaty przyjmowane są poprzez aplikację Donateo wdrożoną do terminali.
Środki przeznaczono na udzielenie pomocy humanitarnej ofiarom wojny w Ukrainie. Teraz klienci sieci podczas płacenia za zakupy mogą wesprzeć program „Pajacyk”.
Klienci sieci mogli od lipca do końca września br. wpłacać datki na rzecz organizacji poprzez aplikację Donateo.
To projekt skierowany do mieszkańców miejscowości, w których na co dzień nie ma dostępu do kina. Akcja realizowana jest we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa.
Jak wynika z badania Fundacji Polska Bezgotówkowa, brak płatności kartą szczególnie doskwiera konsumentom na targowiskach i bazarach (48%) oraz w toaletach (43%).
Click to Pay to metoda dokonywania płatności za e-zakupy, która eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart. Oparta jest na standardzie SRC.
Ruszyła pierwsza odsłona nowej kampanii Fundacji Polska Bezgotówkowa. Jej celem jest poszerzenie wiedzy i świadomości Polaków w zakresie dostępu do usługi cashback.
Tak wynika z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa. Co więcej, co trzeci badany miał już okazję skorzystać z wypłaty gotówki z kasy sklepu.
Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych. Dla niemal 41 proc. najbardziej atrakcyjna jest wypłata gotówki z kasy sklepu.
Organizacje charytatywne coraz częściej sięgają po terminale czy datkomaty. Jak wynika z badania BetterPOS, mikrodonacje to dla Polaków interesująca forma dobroczynności.
Z dniem 5 września Rada Fundacji powołała Joannę Erdman – dotychczasową wiceprezes zarządu – na stanowisko prezesa zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Jak wynika z badania Fiserv Polska, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Najbardziej bezgotówkowi są młodzi oraz mieszkańcy miast.
Bezgotówkowa dobroczynność sprawnie działa nie tylko w Internecie. Wiele stowarzyszeń, fundacji i kościołów sięga po terminale płatnicze czy datkomaty.
Łączna kwota transakcji wyniosła blisko 60 mld złotych. W II kwartale 2022 r. średni obrót na terminal wynosił 6,5 tys. PLN.
Donateo i Fundacja Polska Bezgotówkowa podpisały list intencyjny. Zgodnie z jego postanowieniami, podmioty będą wspierać promocję innowacji płatniczych.
Pod hasłem „Wrocław bezgotówkowy – raz spróbujesz, pokochasz na zawsze” odbędzie się cykl bezpłatnych spotkań i szkoleń z przedsiębiorcami działającymi na terenie miasta.
Fundacja pokryje koszty ponoszone przez agentów rozliczeniowych w związku z obsługą charytatywnych wpłat dokonywanych kartami Visa i Mastercard.
Terminale zainstalowane w ramach programu działają już w blisko 16 tys. miejscowości w całej Polsce.
Według danych na koniec grudnia, w ciągu ostatniego roku eService zwiększył liczbę terminali o prawie 37 tysięcy.
W ten sposób Fundacja chce zapewnić wsparcie finansowe większej liczbie przedsiębiorców.
W całej sieci Poczty Polskiej ilość płatności mobilnych wzrosła o ponad 97%, a płatności kartami o 8%, w porównaniu do 2020 roku.
Coraz mniej sklepów na wsi akceptuje wyłącznie gotówkę. W 2018 r. takie miejsca stanowiły niemal 20%, z kolei w 2021 r. było to już około 8%.
Na koniec września w Polsce było trochę ponad 21,3 tys. bankomatów - o około 400 sztuk mniej niż kwartał wcześniej.
W III kwartale bieżącego roku na polskim rynku było niespełna 42,8 mln kart - to o około 1,5 mln mniej niż kwartał wcześniej.
Dokument opracowany przez Radę ds. obrotu gotówkowego zawiera głównie zalecenia ukierunkowane na dostępność i akceptację gotówki.
Funkcję wiceprezesa zarządu sprawował od 2017 roku. Teraz zamierza skupić się na rozbudowie fundacji FinTech Poland.
Narodowy Bank Polski opublikował raport na temat obrotu gotówkowego w Polsce w 2020 roku. Wynika z niego, że w minionym roku odnotowano rekordowy przyrost wartości obiegu gotówkowego - o około 35%.
Oferta obowiązuje od 18 do 22 października 2021 r. w ramach Tygodnia Płatności Bezgotówkowych.
Dr Mieczysław Groszek, były prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, został przewodniczącym rady nadzorczej StockAmbit - platformy crowdfundingowej.
Instytucje, które dotychczas nie obsługiwały płatności online, mogą skorzystać ze wsparcia do końca 2025 roku.
Nowelizacja ustawy zobowiązuje przedsiębiorców do umożliwienia konsumentom zapłaty w formie gotówkowej, z pewnymi wyjątkami.
Przewidziano jednak kilka wyjątków, w przypadku których przedsiębiorca może oferować tylko płatności bezgotówkowe.
Fundacja Polska Bezgotówkowa zwróciła się do konsumentów z pytaniem, w jakim punkcie handlowym lub usługowym chcieliby płacić bezgotówkowo, a na tę chwilę nie ma w nim takiej możliwości.