BLIK
Czy BLIK jest już polskim jednorożcem? Kiedy pojawią się przelewy na numer telefonu także dla klientów zagranicznych banków? Czy BLIK wejdzie na giełdę? I czy udostępni odroczone płatności?
Dotychczas akceptowalną formą płatności była gotówka oraz przelew bankowy. Z BLIKA będzie można skorzystać przy płatnościach jednorazowych, jak i przy rozłożeniu należności na raty.
Wcześniej takie rozwiązanie wdrożyły PKO Bank Polski oraz Bank Millennium. Zbliżeniowy BLIK wciąż jest jednak dostępny tylko dla niewielkiej liczby użytkowników.
BLIK jest liderem rozpoznawalności wśród marek płatniczych. Według badania Kantar w trzecim kwartale 2021 r. uzyskał rekordowe 44 punkty w tzw. indeksie siły marki (Brand Power).
Do tej pory klienci korzystający z aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego wykonali już ponad 100 tys. takich transakcji.
Bank Millennium poinformował, że już większość jego klientów posiadających smartfony Huawei i aplikację mobilną może korzystać ze zbliżeniowych płatności BLIK.
Rozwiązanie chatbotowe dla Kuboty to już druga tego typu wspólna realizacja Tpay i Koda Bots. Kilka miesięcy temu zostało ono wdrożone dla marki Myszojeleń.
Pierwsze banki Grupy SGB udostępnią przelew na telefon BLIK dla swoich klientów w pierwszej połowie miesiąca, a kolejne będą sukcesywnie dołączane do tego grona.
Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na świecie.
W systemie Express Elixir rozliczono 11,04 mln przelewów natychmiastowych o wartości obrotów 8,6 mld zł.
Na koniec drugiego kwartału z BLIKA aktywnie korzystało już blisko 8 mln użytkowników, blisko 50 proc. więcej niż rok wcześniej.
Rozpoczęła się trzecia edycja BLIKOMANII – loterii Polskiego Standardu Płatności. Każdy, kto zarejestruje się na stronie www.blikomania.pl i w dowolny sposób będzie płacił BLIKIEM, może codziennie wygrać 100 PLN.
Według statystyk zaprezentowanych przez Baymard Institute, średnio 7 na 10 klientów przeglądających oferty online dodaje produkty do koszyka, jednak nie składa zamówienia.
Połowa Polaków deklaruje, że za zakupy w sieci płaci szybkimi przelewami, choć preferowaną formą płatności są one dla co czwartego z nas. Po raz pierwszy respondenci wskazali BLIKA jako ulubioną metodę płatności.