Cyberbezpieczeństwo
Celem nowych przepisów jest między innymi ograniczenie procederu zaciągania kredytu na wyłudzone od klientów dane.
Przestępcy wysyłają fałszywe SMS-y, w których namawiają do aktualizowania aplikacji mobilnej IKO. W ten sposób wykradają dane do logowania.
Prokuratura Regionalna w Poznaniu oraz CBZC informują o kolejnych zatrzymaniach w sprawie zorganizowanej grupy przestępczej.
Pomimo tego co drugi dorosły Polak deklaruje, że czuje się w Internecie bezpiecznie.
Klucz to małe urządzenie zgodne ze standardem FIDO2. Podczas logowania do bankowości klient podłącza klucz do komputera lub urządzenia mobilnego.
Klucz dostępu umożliwia użytkownikom logowanie się do konta PayPal bez konieczności wprowadzania hasła.
Google Cloud ogłosił uruchomienie Anti Money Laundering AI (AML AI), produktu opartego na sztucznej inteligencji.
Metoda “indywidualnej kryptografii” ma pomóc dostawcom dostawcom cyfrowych treści i narzędzi, którzy tracą na nieregulaminowym procederze współdzielenia kont.
Takie wnioski płyną z najnowszego badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem UODO i Instytutu Prawa Ochrony Danych Osobowych.
ING Bank Śląski poinformował o otrzymanym, z piątku na sobotę (26-27.05.2023) alercie dotyczącym wycieku danych jednego ze sprzedawców.
Na razie obejmuje ona terminale w hotelach i wypożyczalniach samochodów. Tokenizacja chroni numer karty oraz jej datę ważności, zastępując te informacje unikalnym ciągiem cyfr, czyli tzw. tokenem.
Instytucje finansowe, notariusze i operatorzy telekomunikacyjni będą zobowiązani do sprawdzenia statusu PESEL-u przed podpisaniem umowy.
Uwaga na oszustów działających na Facebooku. Pod pozorem przyznania pożyczki na dobrych zasadach, żerują na osobach potrzebujących wsparcia finansowego
Zapraszamy na rozmowę z Maciejem Jamiołkowskim, country managerem firmy Lexis Nexis Risk Solutions w Polsce.
Dzięki temu klient będzie miał pewność, że rozmawia z faktycznym przedstawicielem mBanku a nie oszustem.
To dane z nowego raportu KPMG. Największym zagrożeniem dla firm są wyłudzenia danych uwierzytelniających.
Firma planuje otworzyć w Polsce biuro, w którym zatrudni inżynierów oraz specjalistów od business development.
Oszuści wykorzystują imiona i nazwiska osób lub nazwy podmiotów, które można znaleźć w rejestrach na stronie internetowej KNF.
Program rozpocznie się w kwietniu, a wybrane startupy będą uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez ekspertów Google oraz zewnętrznych doradców z branży.
Ma to być pierwsze w polskiej bankowości wykorzystanie identyfikacji wizualnej nadawcy na tak szeroką skalę.
Będzie to okazja do wysłuchania wystąpień specjalistów oraz poszerzenia wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Fintek.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.
Mangopay włącza Nethone, spółkę tworzącą narzędzia antyfraudowe, do swojej grupy kapitałowej w transakcji sygnowanej przez Advent International.
Usługa obejmuje m.in. powiadomienia o metodach stosowanych przez oszustów, a także całodobowe wsparcie ekspertów w zakresie cyberbezpieczeństwa.
Oszuści pod pretekstem odebrania nagrody, wyłudzają dane karty płatniczej i włączają na niej subskrypcję.
Nowa współpraca pozwala na połączenie oferty OChK z technologią User Access Security Broker opracowaną przez Secfense.
Tym razem cyberprzestępcy rozsyłają prośby o uregulowanie należności. W wiadomości umieszczają link prowadzący do fałszywej strony InPost.
Niebezpieczne sklepy internetowe można rozpoznać po częstej obecności w tytule strony słów jak "outlet", "2022", "shop". Zazwyczaj kuszą podejrzanie niskimi cenami.
Organizatorem wydarzenia jest Związek Przedsiębiorstw Finansowych. Podczas kongresu poruszona zostanie tematyka problemu wyłudzeń oraz fraudów na rynku finansowym.
Fałszywe SMS-y o odłączeniu prądu stały się jednym z najbardziej popularnych przekrętów. Tym razem cyberprzestępcy rozsyłają prośby o uregulowanie należności.
TikTok nadal szokuje, bijąc kolejne rekordy popularności. Serwis w czerwcu 2022 roku osiągnął w Polsce poziom ponad 12,5 miliona użytkowników.
Nawet najnowocześniejsze technologie nie ochronią klienta, jeśli on sam nie zadba o bezpieczeństwo danych. W zeszłym roku z kont Polaków wyprowadzono 60 mln zł.
Credit Agricole ostrzega klientów. Wykupione przez oszustów reklamy w wyszukiwarce mogą wyświetlić się wyżej niż serwis bankowości elektronicznej.
Na co zwrócić uwagę wyjeżdżając na wakacje? Jakie środki bezpieczeństwa okażą się przydatne podczas podróży?
W sieci można natrafić na złośliwe wtyczki i niebezpieczne witryny. Za ich pomocą oszuści są w stanie m.in. wykraść poufne dane.
Dochodzenie SEC i CFTC potwierdza, że pracownicy kilku banków komunikowali się na WhatsAppie w sprawach firmowych. Grzywny mają sięgać nawet 200 mln dolarów każda.
Nowy "match" na Tinderze to nie zawsze powód do radości. W serwisie funkcjonują fałszywe konta służące do wyłudzania danych i pieniędzy.
Do zespołu tworzonego przez Huberta Rachwalskiego (CEO), Mateusza Czecha (COO) i Macieja Pituchę (CDO) – dołączył Mark Burton jako Chief Technology Officer.
Według BleepingComputer, Twitter na razie nie potwierdza naruszenia bezpieczeństwa danych. Portal prowadzi w tej chwili dochodzenie, w sprawie autentyczności wycieku.
Postępowania wyjaśniające w sprawie nieautoryzowanych transakcji są prowadzone już od ponad roku.
Kampania oszustw na kryptowaluty jest szeroko zakrojona. Ofiary wabione są reklamami, fałszywymi stronami, a ostatnio nawet SMSami, gwarantującymi złote góry.
Podczas II edycji konferencji naukowej organizowanej przez UKNF, Fintech Poland i UW mieliśmy okazję porozmawiać z Jackiem Jastrzębskim, przewodniczącym UKNF.
Tematyka onlinowego eventu dotknie m.in. takich zagadnień jak workflow, archiwizacja dokumentów, automatyzacja obsługi faktur, czy bezpieczeństwo obiegu dokumentów.
Nawet jeśli nasz numer telefonu nie wyciekł do Internetu, możemy spodziewać się podejrzanych wiadomości o takim charakterze - oszuści wysyłają SMSy również na losowe numery. Należy więc zachować czujność.
Z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów wynika, że tylko niewiele ponad 30% osób, wie kto odpowiada za skutki wycieku danych.
Wdrożenie jest procedowane, a certyfikowane rozwiązanie wejdzie do użytku w Zen już wkrótce. Będzie dostępne zarówno dla użytkowników systemu Android, jak i iOS.
Wysyłane przez oszustów SMSy oraz scamerskie połączenia telefoniczne mają ten sam cel. Pishing i vishing mają bowiem wyglądać i brzmieć, jakby pochodziły z prawdziwych banków lub sklepów internetowych.
Klienci mogą teraz z korzystać z weryfikacji dwuetapowej podczas uwierzytelniania zakupów w takich sklepach jak TikTok, Nando's czy Deliveroo.
Strona, na którą trafia ofiara, to bardzo dobrze zmontowana podróbka witryny Santandera. Jeśli się na niej "zalogujemy" możemy stracić wszystkie nasze oszczędności.
Metoda należy do klasyki. Link z SMS kieruje ofiary do podrobionej strony InPostu, gdzie znajduje się formularz. Cokolwiek w nim uzupełnimy - trafia w ręce przestępców.
Najnowsze raporty pokazują, że wartość wyłudzeń na skradzione personalia przekroczyła w 2021 r. 330 mln zł. Tylko w I kwartale br. odnotowano już 1915 takich prób.