Płatności
Sieć akceptacji usługi PayEye wykracza już poza Wrocław i okolice. Terminale służące do przyjmowania płatności spojrzeniem pojawiły się w kolejnych salonach Komputronik.
Rozwiązanie to pozwala sprzedawcom przyjmować płatności zbliżeniowe na iPhone’ach. Wkrótce będą mogli z niego korzystać użytkownicy aplikacji PayPal i Venmo.
W październiku 2022 r. Express Elixir przetworzył 22,49 mln transakcji o wartości 13,82 mld zł. Rok do roku liczba przelewów natychmiastowych wzrosła o 76%, a wartość o 46%.
Brytyjski fintech udostępnia nową funkcję, która zmienia zwykłą kartę Revolut w kartę do płatności kryptowalutami. Usługa startuje w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii.
Wordline przejął pakiet kontrolny w polskiej spółce. W oparciu o jej technologię wprowadza nowy produkt – Wordline Tap on Mobile. To rozwiązanie typu SoftPos.
Partnerstwo obejmie rozwój produktów i ekspansję w Europie. Grupa SIBS planuje dostarczyć Aion Bank i Vodeno swoje rozwiązania do płatności e-commerce.
Kolejna edycja badania „Postawy wobec form płatności” objęła 13 europejskich krajów oraz Meksyk. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi wnioskami.
To już trzeci androidowy terminal oferowany przez bank. Urządzenie zarówno wyglądem, jak i funkcjonalnością przypomina smartfon.
Jak wynika z badania Fundacji Polska Bezgotówkowa, brak płatności kartą szczególnie doskwiera konsumentom na targowiskach i bazarach (48%) oraz w toaletach (43%).
Jak wynika z badania PolCard from Fiserv, płatności bezgotówkowe dominują także w miejscach takich jak stacje paliw oraz osiedlowe sklepy spożywcze i piekarnie.
Aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazuje, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń - wynika z najnowszego badania Kantar.
Od połowy października w jednym ze sklepów Komputronik we Wrocławiu klienci będą mogli płacić za zakupy biometrycznie – skanem tęczówki oka.
Dodatkowe zabezpieczenie transakcji oparte na biometrii behawioralnej powstało we współpracy z IT CARD i Digital Fingerprints.
Wspólnie z Tpay, prezentujemy kilka wskazówek, które ułatwią podjęcie decyzji o wyborze operatora płatności.
Jak wynika z raportu firmy McKinsey, globalne przychody z płatności zaliczyły mocne odbicie po pandemicznym załamaniu i w ubiegłym roku rosły w tempie 11%.
Liczba zrealizowanych transakcji Express Elixir, w stosunku do września 2021 roku, wzrosła o 80 proc., a ich wartość o 49 proc.
Autokonto posiada wbudowane porównywarki ubezpieczeń, ofert finansowania, a także cen opon. Za pomocą aplikacji można również m.in. zapłacić za parkingi i autostrady.
Czek BLIK umożliwia przekazanie określonej kwoty. Dzięki odnawialności czeku, przekazane środki mogą zostać wykorzystane przez odbiorcę w wielu transakcjach.
Płatności cykliczne w mojePZU zostały wprowadzone we współpracy z firmą Tpay, operatorem płatności.
Fintech Adyen we współpracy z Tink wprowadził na rynek rozwiązanie pay-by-bank. Za jego pomocą klient zapłaci za zakupy przelewem ze swojego banku.
Za pośrednictwem platformy Ebury firmy prowadzące sprzedaż w serwisie Amazon mogą otrzymywać płatności w różnych walutach.
Klienci Pekao Leasing zyskali dostęp do modułu płatności online. Za jego pośrednictwem mogą dokonać natychmiastowej e-płatności w walucie PLN.
Sprzedaż biletów online prowadzona jest na stronie internetowej parku, a za płatności elektroniczne odpowiada spółka Blue Media.
Z nowej metody płatności mobilnych skorzystają również mali i średni przedsiębiorcy. Od kilku miesięcy Google Pay jest dostępne dla klientów korporacyjnych.
Uprawnieni posiadacze karty mogą umieścić na niej swój awatar NFT. Za pomocą karty można płacić tradycyjnymi walutami oraz kryptowalutami, w tym stablecoinami.
Click to Pay to metoda dokonywania płatności za e-zakupy, która eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart. Oparta jest na standardzie SRC.
Ruszyła pierwsza odsłona nowej kampanii Fundacji Polska Bezgotówkowa. Jej celem jest poszerzenie wiedzy i świadomości Polaków w zakresie dostępu do usługi cashback.
Jak wynika z raportu Mastercard New Payments Index 2022, Polacy są otwarci na cyfrowe metody płatności. Najczęściej skłaniają się ku nim "zetki" (72%) i millenialsi (55%).
Po włączeniu kart przedpłaconych Neosurf, klienci fintechu mają już do wyboru 32 metody zasilenia konta.
Jak wynika z badania PayU, 78 proc. kupujących online przyznaje, że czuje się bezpieczniej, gdy rozpoznaje podmiot, który przetwarza płatności w e-sklepie.
Uber z okazji rozpoczęcia współpracy z BLIKIEM uruchomił promocję dla nowych klientów. Otrzymają oni 99 proc. zniżki na 3 pierwsze przejazdy opłacone BLIKIEM.
Tak wynika z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa. Co więcej, co trzeci badany miał już okazję skorzystać z wypłaty gotówki z kasy sklepu.
Ogółem klienci Poczty Polskiej w placówkach i u kurierów wykonali już blisko 18 mln transakcji bezgotówkowych w 2022 roku.
Polacy są zainteresowani korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych. Dla niemal 41 proc. najbardziej atrakcyjna jest wypłata gotówki z kasy sklepu.
Organizacje charytatywne coraz częściej sięgają po terminale czy datkomaty. Jak wynika z badania BetterPOS, mikrodonacje to dla Polaków interesująca forma dobroczynności.
PKO Bank Polski oferuje klientom biznesowym aplikację LikePOS. Pozwala ona przekształcić telefon lub tablet z systemem Android w terminal płatniczy.
Przeważająca część Polaków nadal najczęściej wybiera BLIKA – takiej odpowiedzi udzieliło 60 proc. respondentów, jednak jest to zaledwie 1 proc. wzrostu w stosunku do pierwszej edycji badania.
Ministerstwo Finansów zamierza wymienić 21 kamer, które odpowiadają za odczytywanie tablic rejestracyjnych aut na odcinkach autostrad objętych e-Toll.
Brytyjski fintech wprowadził na rynek aplikację płatniczą SumUp Pay. To cyfrowy portfel połączony z wirtualną kartą Mastercard oraz programem lojalnościowym.
Jak wynika z badania Fiserv Polska, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Najbardziej bezgotówkowi są młodzi oraz mieszkańcy miast.
Z badania firmy Tavex wynika, że 82% Polaków sprzeciwia się likwidacji gotówki. Co więcej, dla ponad 30% gotówka jest preferowaną formą płatności.
Użytkownicy platformy mojePZU otrzymają dostęp do nowego systemu płatności online. W jego ramach zapłacą przelewem online (pay-by-linkiem), BLIKIEM lub kartą.
Amerykański FIS we współpracy z M10 Networks uruchomił wirtualne laboratorium do prac nad walutami cyfrowymi.
W ciągu zaledwie roku liczba tokenów wydanych w ramach Visa Token Service podwoiła się. To efekt zwiększonej popularności zakupów online.
Firma NaviParking ukończyła działania z zakresu cyfrowej transformacji na szóstym piętrze parkingu znajdującego się na terenie Forum Gdańsk.
W branży gastronomicznej rosną obroty, koszty i napędzane inflacją ceny. Liczba klientów zbliżyła się do poziomu z ostatniego roku przed wybuchem pandemii.
Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej w ostatnim czasie sieci sprzedaży biletów PKP Intercity. Spółka planuje pozyskanie kolejnych partnerów.
Ruszyła promocja zachęcająca do przetestowania płatności Visa Mobile. Akcja trwa do 30 września 2022 roku, jednak pula nagród jest ograniczona.
Za zakupy przy pomocą twarzy mogą już płacić klienci sklepów sieci Bravo. W ciągu miesiąca skorzystali z tej opcji przy aż 3 tys. transakcji.
Już ponad 11 mln osób regularnie korzysta z BLIKA. Większość transakcji (57 proc.) przypada na e-commerce, jednak najszybciej rośnie liczba płatności w terminalach.