Sztuczna Inteligencja
Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych do projektu "Polityki Rozwoju Sztucznej Inteligencji w Polsce na lata 2019 – 2027”
Już ponad 80% dużych przedsiębiorstw wdraża rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy, ale zdecydowana większość z nich ma obawy dotyczące bezpieczeństwa.
Jak wyjaśnić klientowi, że sztuczna inteligencja odmówiła udzielenia mu kredytu? Jak sprawić, by nie doszło do wykluczenia finansowego z powodu stosowania AI?
Jednym z ciekawszych projektów jest "Talk to IKO", czyli sterowanie aplikacją mobilną za pomocą głosu.
Czy asystent głosowy w lodówce lub kserokopiarce musi domyślnie być kobietą? Czy zdajemy sobie sprawę, że to uprzedzenie, które prowadzi do błędnego koła?
Estoński rząd stworzył algorytm, który zajmie się rozpatrywaniem drobnych sporów sądowych do wartości 7 tys. euro. Roboty powsadzają nas do więzienia?
Upowszechnianie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję zmienia charakter pracy i role pracowników działów serwisowych.
Zaliczyliście niedawno jakąś stłuczkę? Teraz jednak przejście przez cały proces rozliczenia szkody ma stać się znacznie prostsze, dzięki nowemu pomysłowi PZU.
AI ma także bardzo duży wpływ na branżę FinTech, dlatego postanowiliśmy zapytać największe banki działające w Polsce, o to jak wdrażają sztuczną inteligencję.
86 proc. interakcji z klientami do 2020 r. będzie zachodzić bez udziału człowieka.
Nowe funkcjonalności platformy SAS Viya pozwalają odkrywać zawiłości analityki i sprawiają, że prezentowane wyniki są bardziej przejrzyste.
Orange uruchomił testowy program obsługi klientów przez sztuczną inteligencję. Wybrane osoby dzwoniące na infolinię zostaną połączone z maszyną.
Często są nieproszonymi gośćmi w naszych domach i nieraz sprowokowały nas do rękoczynów. Czy jednak zdajemy sobie sprawę ile dobrego robią dla ludzi?
Wiele przedsiębiorstw chce dziś jak najszybciej zacząć korzystać z możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja, ale nie wie, od czego zacząć.
Od ponad dwóch lat spółka Future Processing opracowuje i wdraża rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe.
Z raportu opublikowanego przez Uniwersytet Oksfordzki oraz Yale wynika, że już w 2024 roku nie będą potrzebni tłumacze, a za 45 lat roboty wykonają wszystkie zadania, które dziś wykonują ludzie.
Ludzkość, m.in. poprzez literaturę i filmy z gatunku science fiction, od dziesiątek lat upatrywała w rozwoju technologii metody nie tylko na przedłużenie swojego życia, ale też na wyrwanie się z biologicznego cyklu narodzin i śmierci. Za każdym razem powtarzającym się w takich opowieściach motywem jest przenoszenie swojej świadomości z ciała do ciała, bądź – z ciała do komputera.
2017 zapisał się w historii jako rok największych i niespotykanych do tej pory cyberataków na globalną skalę. Analiza doniesień firm analitycznych wskazuje, że obserwować będziemy coraz większa ich liczbę, niezależnie od rodzaju, metodyki i narzędzi stosowanych przez cyberprzestępców. Utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa będzie najważniejszym zadaniem przedsiębiorstw w 2018 r. Aby było to osiągalne, cyber-obrona musi być w dużej mierze zautomatyzowana.
Media społecznościowe są postrzegane przez 58% polskich użytkowników Internetu jako jedno z głównych źródeł informacji. Dzisiaj każdy może kreować rzeczywistość udostępniając w swoich kanałach social media treści własne lub innych użytkowników. Na fali popularności tego trendu rośnie też negatywne zjawisko, którym jest fake news. Nieprawdziwe informacje towarzyszą nam właściwie od zawsze, ale obecnie docierają do wyjątkowo szerokiego grona odbiorców za sprawą nowych technologii i metod komunikacji, przez co stanowią realne zagrożenie dla biznesu. Systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję pomagają lokalizować i zwalczać fake newsy, a także boty odpowiedzialne za ich generowanie.
Z badań firmy Salesforce wynika, że sztuczna inteligencja wykorzystana w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, marketing i obsługę klienta, będzie motorem rozwoju światowej gospodarki. Do 2021 r. sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu przychodów firm o ponad bilion dolarów.
Polacy cechują się stosunkowo wysokim zainteresowaniem usługą zautomatyzowanego doradztwa przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych – wynika z badania „Finansowy Barometr ING”.
W jakim kierunku zmierza logistyka? Najlepiej widać to na przykładzie Pumy, która wspólnie z firmami Magazino, Gigaton i ITG otwiera pierwszy w pełni zautomatyzowany magazyn w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w innowacyjnym magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.
Bot Aalia (Autonomous Digital Assistant) to najnowsze dzieło dostarczane przez polską firmę Alfavox, tworzącą oprogramowanie dla działów contact center nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Badania pokazują, że rozwiązania typu Artificial Intelligence, takie jak Aalia, realizują nawet 70% zadań konsultanta w firmie.
Klienci brytyjskiego oddziału banku Citi i usługi Paysafe jako pierwsi skorzystają z technologii Decision Intelligence, która stosuje sztuczną inteligencję, wdrożoną na globalną skalę bezpośrednio w sieci Mastercard. Citi i Paysafe już korzystają z tej technologii w Wielkiej Brytanii, a w nadchodzących miesiącach rozwiązanie ma zostać uruchomione na kolejnych rynkach i u kolejnych wydawców kart.
Japończycy zamierzają wykorzystać sztuczną inteligencję do usprawnienia pracy Urzędów Skarbowych. I nie, wcale nie chodzi tutaj o roboty wypełniające zeznania podatkowe albo zajmujące się obsługą klienta przy okienku. Maszyny mają wyłapywać potencjalne błędy w zeznaniach, opierając się o specjalny algorytm.
Choć obecnym rozwiązaniom z obszaru sztucznej inteligencji daleko jeszcze do technologii opisywanych w książkach science-fiction, już dziś wiadomo, że jest to dziedzina wiedzy, która może zrewolucjonizować przyszłość ludzkości. W prace nad rozwojem maszynowego uczenia i internetu rzeczy zaangażowane są zarówno największe globalne koncerny, takie jak Intel, Microsoft, Bosch czy Mercedes, jak też innowacyjne startupy technologiczne z całego świata. Konferencja StartSmart „Connected Future: Internet of Things & Artificial Intelligence”, która odbędzie się 5 czerwca w Centrum Nauki Kopernik, to głos z Polski w ogólnoświatowej dyskusji na temat rozwiązań, które już dziś sprawiają, że ludziom żyje się wygodniej i bezpieczniej.
Jeszcze do niedawna jedyną grą, w której człowiek dominował nad maszyną była chińska gra Go. Wydaje się jednak, że sztuczna inteligencja na stałe przekroczyła kolejną granicę – we wtorek AlphaGo od Google pokonało mistrza Go Ke Jie w pierwszym z trzech zaplanowanych pojedynków. To kolejny znaczący triumf sztucznej inteligencji w tej dyscyplinie.
FutureTech Congress to jeden z najważniejszych szczytów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowany innowacyjnym branżom fintech, insurtech oraz big data. Pierwsza edycja kongresu organizowanego przez MMC Polska odbędzie się 24 i 25 maja w Warszawie.
Fraudy płatnicze są jednym z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi muszą się mierzyć firmy z szeroko rozumianej branży e-commerce. W skali globalnej, straty ponoszone przez sprzedawców i organizacje kartowe z powodu oszustw transakcyjnych liczone są w dziesiątkach miliardów dolarów. Polska spółka Nethone, wykorzystuje sztuczną inteligencję do skutecznego zapobiegania wyłudzeniom i już dziś pomaga firmom z Europy, Stanów Zjednoczonych oraz Ameryki Łacińskiej efektywnie zarządzać ryzykiem płatniczym.
Ludzkość gromadzi ogromne ilości danych – sam Google tworzy przez dwa dni więcej informacji niż wygenerował łącznie przez pierwsze 5 lat swojego istnienia. Moc obliczeniowa komputerów jest obecnie bilion razy większa niż 60 lat temu. Koszty przetwarzania danych znacząco spadły. Ludzie przyzwyczaili się już do tego, że wiele aplikacji czy programów samodzielnie przelicza i przetwarza za nich różnego rodzaju informacje.
Uczenie maszynowe jest coraz częściej wykorzystywane przez firmy w wielu sektorach gospodarki w procesach podejmowania decyzji biznesowych. Mimo oczywistych korzyści, wynikających ze stosowania uczenia maszynowego, jedynie 20% przedsiębiorstw rozumie, w jaki sposób ta technologia może wpłynąć na ich rozwój.
Rozwój nowych technologii znacząco wpływa na funkcjonowanie wielu branż usługowych, w tym również hoteli. Chodzi nie tylko o komunikację marketingową z klientami, ale również zarządzanie obiektem i jego dostępnością. Jak wynika z raportu „Hotel Marketing & Technology Trends”, przygotowanego przez ekspertów Profitroom przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, jednym z wiodących trendów w hotelarstwie będzie coraz szersze stosowanie wirtualnej rzeczywistości (VR).
Rozpoczyna się 47 Forum Ekonomiczne w Davos, które potrwa od 17 do 20 stycznia. W tym roku po raz pierwszy do Szwajcarii zawita prezydent Chin Xi Jinping. W tym roku krainy Helwetów nie odwiedzą jednak szefowie rządu USA, Niemiec oraz Francji.
A co, jeśli to wszystko jest tylko ułudą? Jeśli naprawdę nie rodzimy się, a jesteśmy hodowani? Albo co, jeżeli to czeka nas w przyszłości? Tym wstępem nawiązującym do Matrixa braci (a właściwie już sióstr) Wachowskich przedstawiamy nowe prawo obowiązujące w Unii Europejskiej – roboty mają podlegać rejestracji i mieć wbudowany wyłącznik, w razie nieodpowiedniego działania.



