BNPL
Rozmowa z Markiem Biernackim, CEO Revo Technologies, działającego pod marką Mokka.
Sieć Hebe nawiązała współpracę z Twisto. Klienci robiący zakupy online zyskali możliwość odroczenia płatności oraz rozłożenia jej na raty.
PayTel udostępnił innowacyjny terminal płatniczy. Za jego pomocą sprzedawcy mogą oferować odroczone płatności od marki Mokka.
Mastercard wprowadził nowe rozwiązanie, które umożliwi rozłożenie płatności na raty - zarówno w sklepach online, jak i offline. Tym samym fintech wchodzi na rynek BNPL.
Na rynku płatności odroczonych zdominowanym przez fintechy wiele się dzieje. Sprzedawcy pragnąc sprostać nowym trendom coraz częściej wprowadzają opcję BNPL.
Na ulicach Londynu za sprawą Claro Money pojawiły się billboardy namawiające do niekorzystania z usług odroczonych płatności.
Australijski gigant BNPL zainwestował 50 milionów USD w indyjski fintech ZestMoney. Przewiduje się, że Indie będą jednym z najatrakcyjniejszych rynków dla odroczonych płatności.
Czym różnią się młodzi konsumenci finansowani przez banki? Jak na rynek wpłynie coraz większa popularność BNPL?
Tym samym stanie się jednym z pierwszych banków w Wielkiej Brytanii, który uruchomi własne rozwiązanie odroczonych płatności.
Twisto oferuje kupującym płatności odroczone w sklepach internetowych, rozłożenie należności na raty i płatności w sklepach stacjonarnych wirtualną lub fizyczną kartą Twisto.
W pierwszym półroczu w ramach usługi udzielono pożyczek na ponad 0,5 mld zł. Allegro chce na koniec roku podwoić tę kwotę.
Eventim.pl, firma sprzedająca bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe w Polsce, umożliwiła swoim klientom odroczenie płatności o 30 dni z PayPo.
Fintech pracuje nad rozwiązaniem, które pozwoli jego klientom na odroczenie każdej płatności przy użyciu karty Revolut. Testy rozwiązania mają wystartować już w przyszłym roku.
Według badań zleconych przez Klarnę, prawie jedna trzecia (29%) Polaków wybrałaby rozwiązanie „zapłać później”, gdyby taka opcja była dostępna.
To kolejna ważna akwizycja Zip. W maju bieżącego roku ogłoszono przejęcie fintechu Twisto za kwotę prawie 100 mln EUR.
CCC wspierane przez PayPo, jako pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w Europie, wprowadza szybkie płatności odroczone w sklepach stacjonarnych, na bazie własnej aplikacji mobilnej
Celem szwedzkiej firmy jest udostępnienie płatności ratalnych zarówno w e-commerce jak i fizycznych placówkach.
Amazon podjął współpracę z Affirm, żeby zaoferować swoim klientom z USA opcję płatności odroczonej (BNPL).
Odsetek młodych osób w USA, które nie posiadają kart kredytowych, niemal podwoił się w ubiegłym roku - wynika z badania Bain & Company.
Według raportu McKinsey fintechy przodują w świadczeniu usług BNPL, czyli „buy now, pay later” w fizycznych punktach sprzedaży.
Teraz firma Sebastiana Siemiątkowskiego przymierza się do debiutu na giełdzie, który ma nastąpić już w 2022 roku.
Na początek z rozwiązania Klarny będzie można skorzystać w sklepach H&M. Pojawi się także polskojęzyczna wersja aplikacji.
Od początku 2021 roku do końca czerwca klienci skorzystali z odroczonych płatności PayPo ponad 3 mln razy.
Jakie rozwiązania oferuje TryPay? Do czego jest im potrzebna licencja AISP od KNF? Jak działają odroczone płatności dla przedsiębiorców?
Polscy klienci, kupując produkty z Zalando, mogą skorzystać z nowej opcji płatności – Zamów teraz, zapłać później. Zalando oferuje odroczenie płatności do 30 dni, kupujący płacą tylko za produkty, które zdecydują się zatrzymać.
Szwedzki fintech Klarna zapowiedział start w Polsce. Oficjalna konferencja w tej sprawie odbędzie się 18 sierpnia 2021 roku.
Paytree oferuje rozwiązania z zakresu pożyczek pozabankowych. Obecnie fintech pracuje nad usługą Payka - to odroczone płatności za domowe rachunki.
Square przejmie Afterpay, australijski fintech oferujący odroczone płatności. Kwota transakcji ma wynieść imponujące 29 mld dolarów. Tym samym Square zamierza aktywnie wejść na rynek BNPL.
W pierwszej kolejności API do transakcji BNPL ma trafić do Kanady, USA, Rosji oraz Malezji.
Połowa Polaków deklaruje, że za zakupy w sieci płaci szybkimi przelewami, choć preferowaną formą płatności są one dla co czwartego z nas. Po raz pierwszy respondenci wskazali BLIKA jako ulubioną metodę płatności.
Trwająca pandemia COVID-19 bez wątpienia miała wpływ nie tylko na przeniesienie wielu usług do online’u, ale też zwiększenie udziału usług BNPL w rynku płatności online.

