Cyberbezpieczeństwo
Wiadomość grozi pozwem sądowym i żąda uregulowania niewielkiej kwoty na podlinkowanej stronie. To właśnie tam czyhają na nasze dane cyberprzestępcy.
Podsyłane w SMSach linki mają teoretycznie umożliwiać śledzenie paczki. W praktyce jednak strona oszustów wyłudza wrażliwe dane i namiary kart płatniczych.
Zapraszamy na rozmowę z Tomaszem Chomickim, dyrektorem ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska. Wywiad odbył się przy okazji Banking & Insurance Forum.
Link do fałszywej loterii jest rozsyłany na komunikatorze WhatsApp. Oszuści kuszą łatwą wygraną; by wygrać wystarczy wypełnić ankietę swoimi podstawowymi danymi.
Banki otrzymały wezwanie do przedstawienia informacji związanych z łatwo dostępnymi kredytami.
W sieci obecnie krążą dwa warianty "maila". Kampania phishingowa ma jednak wadę: wiadomości docierają do każdego, niezależnie czy korzystamy z Netflixa, czy nie.
W wiadomości załączony jest link, który rzekomo prowadzi do strony PayU. Uzupełniając formularz przekazujemy przestępcom dane logowania do bankowości.
Cyberprzestępcy wysyłają wiadomości SMS z linkiem do fałszywej strony, która przypomina panel logowania do serwisu bankowości internetowej.
Ofiara otrzymuje wiadomość z numerem telefonu do rzekomego urzędnika, który ma pomóc załatwić sprawę. Przed nowym oszustwem "na podatnika" ostrzega BIK.
Przestępcy znowu podszywają się pod PGE wysyłając ofiarom link do fałszywej strony z płatnościami. Podanie danych najczęściej kończy się utratą wszystkich oszczędności.
Opatentowana w Stanach Zjednoczonych technologia pokazuje m.in. dokładne miejsce w kodzie, gdzie nastąpił błąd, a także wszystkie czynniki, które spowodowały jego wystąpienie.
ZPL alarmuje, że na polskim rynku pojawili się fałszywi pośrednicy, którzy namawiają do zawierania umów leasingowych, a następnie podnajmowania aut za granicą.
Kolektyw hackerski znów uderzył w reżim Putina. Tym razem ponoć udało mu się pozyskać tajne dokumenty rosyjskiego banku centralnego.
Najwięcej osób miało do czynienia z przestępstwem polegającym na nieotrzymaniu towaru po zapłacie (26 proc.) – wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku.
Ofiara otrzymuje e-mail o nieudanej próbie dostarczenia paczki. Załączony link prowadzi do fałszywej strony, wypełnienie na niej formularza grozi utratą pieniędzy.
Zagrożenia w sieci takie jak m.in. nieuczciwe praktyki w obszarze influencer marketingu znalazły się ostatnio na agendzie UOKiK oraz UKNF.
Firma zdecydowała się na stworzenie dedykowanego serwisu zawierającego tylko zweryfikowane i aktualne dane makroekonomiczne.
Oszuści rozsyłają SMS-y, w których podszywają się pod InPost. Prosząc o dopłacenie niewielkiej kwoty chcą wyłudzić dane logowania do bankowości.
Niemal 40 proc. badanych korzysta z trybu incognito w przeglądarce, a 32,5 proc. z aplikacji blokujących śledzenie ruchu w sieci.
Ofiara otrzymuje wiadomość e-mail z informacją, że musi zweryfikować swój numer telefonu. W ten sposób można stracić pieniądze z rachunku bankowego.
Do walki z oszustami firmy coraz częściej wykorzystują zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym czy analityce.
CyberRescue ostrzega przed próbami wyłudzenia pieniędzy, które wykorzystują motyw rosyjskiej agresji na państwo ukraińskie.
Link załączony w wiadomości przekierowuje do strony przypominającej serwis Przelewy24. Przekazanie za jej pomocą danych grozi utratą pieniędzy z konta.
Ofiara dostaje wiadomość z informacją, że musi uregulować płatność w Polskiej Grupie Energetycznej. W ten sposób można stracić wszystkie oszczędności z konta bankowego.
Oszuści podszywają się pod ING. Rozsyłają e-maile z linkiem prowadzącym do fałszywej strony. Podanie na niej danych logowania grozi utratą pieniędzy.
W ciągu jedynie ostatnich dwóch miesięcy zespół CSIRT KNF zgłosił do zablokowania niemal 3,5 tys. reklam, które zachęcają do fałszywych inwestycji.
Za pomocą postów sponsorowanych przestępcy proponują dołączenie do zespołu Amazon czy eBay. Następnie nakłaniają do zainstalowania szkodliwej aplikacji.
KNF podzielił się swoimi wątpliwościami w kwestii "Fininfluenserów". Bardzo często przekazywane przez nich informacje stanowią element kampanii marketingowych różnych firm.
Przestępcy stosują tzw. spoofing. Podrabiają wyświetlany numer telefonu, tak by na urządzeniu ofiary wyglądał jak numer banku czy innej instytucji.
Oskarżeni mieli wabić użytkowników Facebooka i Instagrama na strony phishingowe w celu uzyskania dostępu do ich kont Chime i wypłaty środków.
Platforma zamierza m.in. ulepszyć system rekomendacji, a także wzmocnić politykę związaną z wyzwaniami i niebezpiecznymi zachowaniami.
PKO BP przygotował odpowiedź na plagę tzw. spoofingu. Klient w aplikacji IKO otrzyma wiadomość z danymi telefonującego pracownika banku.
TikTok przygotował wraz z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę serię aktywności uczących o bezpieczeństwie w sieci.
Aby otrzymać 450 zł BLIKIEM rzekomo wystarczy kliknąć w link i podać dane logowania do bankowości. W ten sposób można stracić środki z konta bankowego.
Sprzedający otrzymuje SMS z linkiem o treści "Zdobądź fundusze". Po przejściu na podesłaną stronę i podaniu na niej danych może stracić środki z konta.
Ofiara otrzymuje SMS z informacją, że znajduje się na pewnym nagraniu, aby je obejrzeć musi zainstalować aplikację z przesłanego linku.
Rozmowa z Markiem Jasiukiewiczem, Dyrektorem Departamentu Bezpieczeństwa w Santander Consumer Bank.
Oszuści wykorzystują wizerunek banku i publikują fałszywą reklamę. Podając im dane logowania do bankowości można stracić wszystkie środki z konta.
Warunkiem wzięcia udziału w rozdaniu nagród jest podanie danych karty płatniczej. Może to skutkować uruchomieniem płatnej subskrypcji.
Jak opowiedział policjantom mężczyzna, oszukała go kobieta, którą poznał przez Internet kilka miesięcy wcześniej.
Ofiara otrzymuje SMS od Netflixa z prośbą o zaktualizowanie adresu rozliczeniowego. Po podaniu danych można stracić wszystkie środki z konta bankowego.
Firmy stawiają na komunikację za pomocą e-maili, wyzwaniem pozostaje ich otwieralność. Można ją zwiększyć wdrażając standard BIMI.
Oszuści wysyłają wiadomości e-mail, w których podają się za firmę kurierską DPD. Prosząc o dopłacenie 12 zł chcą wyłudzić dane karty płatniczej.
Bank miał dopilnować, aby komunikacja była archiwizowana, ale przez lata nawet wysoko postawieni dyrektorzy korzystali z popularnych aplikacji i prywatnych skrzynek mailowych.
Trwa na ten temat akcja edukacyjna T-Mobile i BIK. Jedynie co piąty Polak korzysta z usług ochrony danych w sieci.
Współpraca ma wzmocnić odporność Europy na zagrożenia cybernetyczne. Organizacje będą m.in. wymieniać się informacjami i określać kluczowe działania.
Oszuści kontaktują się ze sprzedającym i zapewniają, że przesłanie kodu BLIK pozwoli uniknąć prowizji i szybciej otrzymać pieniądze.
W wiadomości znajduje się link do pobrania aplikacji, która pozwala oszustom wykraść dane ofiary i uzyskać dostęp do jej konta bankowego.
Aż 62,5 proc. Polaków zadeklarowało zamiar skorzystania z okazji zakupowych w trakcie Cyber Monday lub Black Friday. Najwięcej sprzedawców planuje obniżki cen do 30%.
Oszuści wysyłają fałszywe SMS-y zawierające prośbę o potwierdzenie numeru telefonu. Rzekomo jest to niezbędne by móc dalej korzystać z usług ING.