e-commerce
Więcej wydajemy w księgarniach. Wydatki w sklepach stacjonarnych i online z roku na rok wzrastają – na przełomie lipca i sierpnia 2021 roku Polacy wykonali w nich ponad 30% więcej transakcji kartami niż przed rokiem.
Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu Software as a Service (SaaS), przejął Shoplo, trzecią najbardziej popularną tego typu platformę w kraju.
Komisja Europejska pracuje nad pomysłem stworzenia portfela uniwersalnej cyfrowej tożsamości, który umożliwi przechowywanie e-dowodu, prawa jazdy, kart płatniczych i innych dokumentów w ramach aplikacji.
O sukcesie e-commerce w dużej mierze decyduje logistyka – w ocenie około połowy ankietowanych sprzedawców B2B najważniejsze dla ich klientów są szybkość dostaw (54%) oraz ich terminowość (50%).
Polscy klienci, kupując produkty z Zalando, mogą skorzystać z nowej opcji płatności – Zamów teraz, zapłać później. Zalando oferuje odroczenie płatności do 30 dni, kupujący płacą tylko za produkty, które zdecydują się zatrzymać.
W niektórych rejonach klienci muszą przejechać aż 27 km do najbliższego paczkomatu - wynika z raportu Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce - nowa rzeczywistość świata dostaw opracowanego przez firmę dataplace.ai
GoOrder umożliwia ekspresowe tworzenie e-sklepów dla restauracji i eliminuje wysokie prowizje za każde zamówienie. Z rozwiązania, wspieranego na poziomie płatności przez Blue Media, korzysta już 200 lokali w Polsce.
Kolejne polskie miasta dzięki współpracy z InPostem zyskają rozwiązania wpływające pozytywnie na stan środowiska. Program „Green City” przyczynia się do budowania „smart city".
Według statystyk zaprezentowanych przez Baymard Institute, średnio 7 na 10 klientów przeglądających oferty online dodaje produkty do koszyka, jednak nie składa zamówienia.
E-commerce to jeden z najgorętszych tematów, który urósł na kolejnych falach pandemii. Dzięki rozwojowi sprzedaży online, w blasku fleszy znalazły się także fintechy.
Zapraszamy na kolejny podcast z cyklu #GoDigital, realizowany wspólnie z BNP Paribas. Porozmawialiśmy o współpracy banku z platformą OLX, dzięki której przedsiębiorcy mogą przenieść swój biznes do e-commerce.



